• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Teresial
    Cosy skrev 2012-01-23 09:08:40 följande:
    Cattis77 skrev 2012-01-22 20:56:11 följande:
    Fast det blir ju rätt många timmar...antar att de måste vara vid lokalen senast 3 på eftermiddagen, och jag tror inte de kommer vara färdiga förräns runt 23 på kvällen....ungefär när kaffe/tårta och så är över och den disken är omhändertagen. Det är mina arbetskamrater. Inga jag umgås med direkt, men vi känner varandra ganska väl :)
    Jag tycker det är en okej summa att ge. Jag kommer tyvärr inte ha råd att ge en sån summa utan den kommer ligga runt 500kr per person och jag hoppas vi kan hitta människor som ställer upp på det. Samtidigt så tycker jag att summan som ges ska överensstämma med arbetsbördan

    Det vi behöver hjälp med är
    Lägga upp förrätten på enskilda talrikar och bära ut
     Plocka av tallrikarna från förräten
    Plocka fram buffen samt fylla på
    Duka av
    Plocka fram dessertbordet
    Duka av
    Diska
    ev stå i baren

    men som sagt det mesta ska vara klart så det som behövs göras är det sista innan severing. Och jag tror 3personer skulle vara lagom under middagen och en kanske två senare på kvällen. så nu får man börja kolla runt bland vänners vänner.
     
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jag har serverat på ett bröllop för något år sedan och gjorde då ungefär dessa uppgifterna. Vi var 4st oc vi fick 500kr var, vara med på festen när vi var klara och sedan dela upp den alkoholen de hade kvar mellan oss om vi ville ha.
    Då jag personligen inte gjorde detta för pengarna, utan för att vara snäll och hjälpa min kompis bror på hans bröllopsdag, så jag tycker inte det är snålt med 500kr :)
  • hsmamma

    Ny i denna tråd och ny i DJUNGELN bröllop. Jag vet ungefär jag vill ha, men pengarna stoppar mig lite. Sambon jobbar heltid, jag är alös, vi har två barn. Vet inte om vi har råd att spara nåt varje månad. Vi har inget sparat än. Bröllopet är nästa år. Vi tror det går på ca 20.000. Nån m tips?

  • Cosy
    hsmamma skrev 2012-01-23 13:37:43 följande:
    Ny i denna tråd och ny i DJUNGELN bröllop. Jag vet ungefär jag vill ha, men pengarna stoppar mig lite. Sambon jobbar heltid, jag är alös, vi har två barn. Vet inte om vi har råd att spara nåt varje månad. Vi har inget sparat än. Bröllopet är nästa år. Vi tror det går på ca 20.000. Nån m tips?
    Börja med att lösa igenom denna tråd många av tpsen åtekommer många gånger.
    KAnske är tråkigt men det är värt det 
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • SaJo1981

    Vi betalalde våran personal 500kr var, hade två bartenders och två barnvakter till våra barn=) ena bartendern fick 1000spänn då han även agerade chaufför till min släkt och hade egen bil upp (vi gifte oss vid vår sommarstuga cirka 12mil från hemorten)

  • Hanna05
    SaJo1981 skrev 2012-01-23 20:03:13 följande:
    Vi betalalde våran personal 500kr var, hade två bartenders och två barnvakter till våra barn=) ena bartendern fick 1000spänn då han även agerade chaufför till min släkt och hade egen bil upp (vi gifte oss vid vår sommarstuga cirka 12mil från hemorten)
    Tycker 500 är bra :) 
  • MySweetShadow

    Här är ett till par som försöker hålla kostnaderna nere!
    Vi funderar på att beställa catering från Ica Maxi (skrattar lite åt tanken, de låter ju lite konstigt)
    Där tar dom 59kr/pers för skivad rostbiff, skinka o kalkon upplagt med exotiska frukter. Det skulle bli ungefär samma kostnad som om vi skulle laga maten själva, vilket vi tänkt först, men vi skulle spara en massa tid o energi. Till det tänkte vi servera fransk potatissallad (med vinegrett), göra lite såser o grönsallader o baka baguetter...

    Tårtan bakar jag själv, vilket känns kul! Brukar alltid få baka till andras bröllop annars Flört

    Nu är de "bara" en stor post kvar i vår budget, vilket är ringen! Någon som har tips på billiga ringar? Ebay har ju fina/billiga, men vet inte om jag vågar köpa ring därifån...

    (Tycker förresten att 500kr i lön för servering o sånt är okej, om de är någon man känner lite grann, inte om man hyr in utbildad personal... Tungan ute )

  • Sansim

    Hej!

    Behöver tips på lila, fina & billiga löpare till dukningen. Någon som vet nåt bra?

  • malinax
    MySweetShadow skrev 2012-01-23 20:48:41 följande:
    Här är ett till par som försöker hålla kostnaderna nere!
    Vi funderar på att beställa catering från Ica Maxi (skrattar lite åt tanken, de låter ju lite konstigt)
    Där tar dom 59kr/pers för skivad rostbiff, skinka o kalkon upplagt med exotiska frukter. Det skulle bli ungefär samma kostnad som om vi skulle laga maten själva, vilket vi tänkt först, men vi skulle spara en massa tid o energi. Till det tänkte vi servera fransk potatissallad (med vinegrett), göra lite såser o grönsallader o baka baguetter...

    Tårtan bakar jag själv, vilket känns kul! Brukar alltid få baka till andras bröllop annars Flört

    Nu är de "bara" en stor post kvar i vår budget, vilket är ringen! Någon som har tips på billiga ringar? Ebay har ju fina/billiga, men vet inte om jag vågar köpa ring därifån...

    (Tycker förresten att 500kr i lön för servering o sånt är okej, om de är någon man känner lite grann, inte om man hyr in utbildad personal... Tungan ute )
    oj, tar om inte mer än 59 kr /person från maxi?? då kanske man ska tänka om. För budgetens skull.. annars har jag en cateringfirma som tar mellan 150-200 kr/person.. men då ingår ju allt iofs. mat uppläggning och personal.. hmm..
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)