• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • K och S
    Imke1977 skrev 2012-01-18 18:50:20 följande:
    Ska förmodligen köpa den här:
    viewitem.eim.ebay.se/Ivory--wedding--dress-Ev...

    Helt otroligt billigt. nästan så man tror något är fel.... Hmm...
    Den är jättefin, har själv sneglat på den både en och fem gånger. :)  Men ja, visst känns det för bra för att vara sant. Men samtidigt helt värt att testa.
  • drömmer

    Är Sara och Fiia samma person?? Ni skriver likadant med olika namn??
    Välkomna hit iaf!


    K och S skrev 2012-01-18 20:27:40 följande:
    Den är jättefin, har själv sneglat på den både en och fem gånger. :)  Men ja, visst känns det för bra för att vara sant. Men samtidigt helt värt att testa.
    Ja det känns faktiskt som det är värt att testa. Och dessutom bör man ju få ut pengarna vid försäljning om man nu blir missnöjd när den kommer hem?
    Om 2 månader senast ska jag också beställa från Ebay !!
  • Fiaa

    Hehe nej nej.. Skulle citera/kopiera men det gick inge vidare när jag använder iPaden :( sen kunde jag inte ta bort inlägget heller.. Hmmmr, de sista orden i inlägget är dock mina, tackar för länkarna. Det var bra sidor hon rekommenderade :)

  • drömmer
    Fiaa skrev 2012-01-18 21:46:18 följande:
    Hehe nej nej.. Skulle citera/kopiera men det gick inge vidare när jag använder iPaden :( sen kunde jag inte ta bort inlägget heller.. Hmmmr, de sista orden i inlägget är dock mina, tackar för länkarna. Det var bra sidor hon rekommenderade :)
    Haha då är jag med .
  • lilla smulan
    Imke1977 skrev 2012-01-18 18:50:20 följande:
    Ska förmodligen köpa den här:
    viewitem.eim.ebay.se/Ivory--wedding--dress-Ev...

    Helt otroligt billigt. nästan så man tror något är fel.... Hmm...
    wow, vad vacker. klart värt att prova. köpte ju min klänning från kina och den var exakt som bilden och priset otroligt.. Blev klart betuttad i "din" klänning, =) skulle också vilja ha.
  • Imke1977

    Är ni haj på det här med brudbuketter tjejer? Vet att det handlar om budget härinne. Men tänkte ändå fråga.
    När min florist säger att det skulle vara snyggt med en hårt bunden bukett med en liten droppform på. Vad menar hon då? Dom droppformade buketter jag sett är väl inte värst hårt bundna... eller?

  • Galathea

    kanske menar hon något sånt här? att den är lite mer kompakt istället för lite löst hängande grejor neråt
  • augusti2012

    Här är den röda mattan :) Köpt på ebay såklart.. man kan skymta klistret på undersidan som gör att mattan hålls fast lättare.


Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)