• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Guffi
    Nudax skrev 2012-01-14 14:44:58 följande:
    Har listat vår kompletta budget, som alltså landade på 45.500kr, om någon är intresserad:

    minatankarombrollop.blogg.se/
    Såg att du också har grönt i ditt tema :) Har du bestämt vad du ska ha för bukett?? Såg att du hade nån idé om brudslöja och ormbunkar?
  • augusti2012

    Imke1977: tack snälla du för att du dämpar min ångest.. 
    Får lite ångest över hur pengarna bara flyger iväg trots man tänker lite "budget".
     

  • wiikan

    Orkar inte läsa igenom alla 1145 inlägg... (fast jag läst måna av dom!) men jag kom på ett lyyyyysande budget tips. Sedan jag var liren tjej har jag fått guldsmycken av äldre släktingar. Konstigt med tanke på att jag inte är någon "guld-bärande tjej" ;) men in i skåpet, dammade av askarna och gick igenom ringar, länkar och halsband... Sparade några fina kamésmycken resterande lämnade jag in på butiken vi tänker köpa alliansribgen och vips hade vi nästan 3500kr att lägga på ringen!!!! Blev billig ring med vetskapen att smyckena "kom till användning" istället för samla damm i skåpet och mina äldre släktingar har uttryckt att det var en bra och fin handling. Ett annat budget tips som är aktuellt om man är pysslig och har tid är att göra sin egna brudbukett med tyget från brudklänningen och tärnornas klänning. Detta förutsatt att man sytt deras klänningar ;) och har rest-tyger nära till hands!!! ;)

  • Just Me
    Hanna05 skrev 2012-01-14 09:36:58 följande:
    Länkarna funkade inte :/ 
    Äsch då! Vet inte varför Halens länkar gör så! Men gå in på halens.se och barnkläder, pojkkläder och filtrera på Överdelar och sedan färgen Grå  
  • Rosi
    augusti2012 skrev 2012-01-14 14:16:10 följande:
    Fick hem min röda matta igår.
    Super nöjd. tejp under som gör att den kommer sitta bra fast i marken. :) 

     
    Har du lust att ta kort på den??
  • fasit
    augusti2012 skrev 2012-01-14 14:16:10 följande:
    idag är hotellnatten bokad :) :) 
    Kostar 2000 kr. Men vi är inga som sover på hotell annars. Och jag tog lyxsviten med sen utcheckning.
    Intalar mig själv att jag får dra in på något annat. :)
     



    Fick hem min röda matta igår.
    Super nöjd. tejp under som gör att den kommer sitta bra fast i marken. :) 

     


    Eftersom vi är studenter jagade jag lite studentrabatter förra veckan. Jag har inte bokat än men jag hittade vanligt hotellrum för 695kr för en natt. Vi ska anordna brunch dagen efter så vi kommer inte vara på hotellet speciellt länge på morgonen så ja, men det känns roligare att sova där än hemma hos mina föräldrar eller i en bäddsoffa i en friggebod..
  • CorneliaApplehoff

    Min styvpappa berättade igår att han vill så fort han kan betala för min klänning!
    Glädjetårarna bara sprutade!

    Jag köpte förvisso inte en dyr klänning (den var på rea ;) ) MEn ändå... Där fick vi tillbaka lite pengar!
    Yaaaay!

    Sen blir det danmark & handla sprit. Det blir inte Tyskland för när vi räknade med det blev faktiskt tyskland dyrare
    med båt över & extra bensin (bor 6 mil från brofästet) Så om 2 veckor sker det...

    Igår var det bara 8 veckor kvar till vårt bröllop och jag är galet spänd & exalterad!!

  • Nudax
    Guffi skrev 2012-01-14 14:56:53 följande:
    Såg att du också har grönt i ditt tema :) Har du bestämt vad du ska ha för bukett?? Såg att du hade nån idé om brudslöja och ormbunkar?
    Hej, precis =) Vi har grönt, vitt. silver och glas som temafärger kan man säga. Jag har tänkt göra min bukett själv, så i ett infall kom jag på att just brudslöja med ormbunkar runt kunde vara väldigt fint, men ändå lätt att göra. Vårt tema för hela bröllopet är lite sådär sommrigt enkelt , vi ska ha vildbuxna blommor (typ prästkragar och andra vita/gröna blommor med ormbunkar runt) på borden också. Men om det inte blir så blir det nog en brudbukett av vita rosor (som vi köper) tillsammans med lite annat vitt/grönt.

    Har du samma temafärg, och ska du göra egen bukett? Tips? =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)