• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • Tufvalisa
    Frida82 skrev 2011-12-12 20:47:49 följande:
    alltså det är ingen låt utan ett klassiskt stycke... har jag för mig
    Såhär nästan en månad senare....Jag tror du menar Pachelbels Canon i D. Vi ska ha den som utgångsmusik.
  • Tufvalisa

    Vad kul det är att läsa allas uppdateringar. Jag inser att jag inte varit här inne på evigheter, men nu har jag dammat av planeringsboken igen. =) Vi var nere i Småland under jul så nu har jag hittat både frisör och florist. När vi var nere passade vi på att gå på midnattsmässa i vår kyrka. Orgeln där är bland det häftigaste jag varit med om! Har även googlat mig fram till min drömbukett.


    I år är det vårt år!!!

  • Cosy

    den var mycket trevlig och vacker bukett känns mjuk och ljuv. 

    Det är kul att denna tråd fortfarande lever skulle vara så tråkigt att denna försvann. tyvärr har jag eller sambon inte gjort så mycket planeringas arbete om bröllopet på ett tag vilket är lite tråkigt på ett tag men samtidigt väldigt skönt.

    Vi har samlat ihop ett  tiotal konservburkar nu, som ska bli en del av dekorationen på borden. vilket är en plus

    bästa dekorationen är gratis ^^ 


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • pulmonate

    Snygg bukett Tufalisa. Fast än den är ganska klassisk har den ändå något unikt. Det blir nog bra! Vad har ni för färgtema annars?
    Jag har börjat bli helt TOK-KÄR i den Sydafrikanska/Australiska blomman Protea! Den är huuur häftig som helst! Både färg, form och storleksmässigt. Försöker nu hitta buketter där denna är med. Min kille kom hem med en ett tag sen och den är såå häftig. Dock är den otroligt tung! Så mer än en går inte (det hade nog blivit för mycket ändå, med tanke på storleken). 
    Kolla gärna på min blogg för mer blom-bukettsidéer, tärnklänningar, mm. Det är egentligen en arkitektur och designblogg, men det har övergått endast till bröllop nu sen min kille friade  
    Här är ett exempel på Protean tillsammans med mjuka rosor och Brunea bollar (tror jag).  



  • Sarus

    Här kommer en september brud till som hoppas på att få hänga med er och dela tips och idéer? Vi ska gifta oss 1 september och kommer antagligen ha vitt och rosa som färgtema vill väldigt gärna ha höstsyren på borden så hoppas på att dem blommar fint då :)

  • Naive

    Åh vilka vackra blommor! Där är jag faktiskt än så länge helt lost... Men jag hoppas jag har tillräckligt med tid på mig för att bestämma mig! Hoppas på massor av inspiration från den bröllopsmässa som ska besökas i helgen... Många djupa andetag kommer säkert att krävas. 

  • Mela01

    Gifter oss den 29;eGlad

    Kyrkan e bokad 
    Lokalen bokad
    Menyn vet vi vad vill ha
    Dekoration för lokal klar förutom blommorna då Tungan ute
    Vad det ska va för blommor e bestämmt
    Frisören bokad
    Klännings jakt blir det i morgon  Glad
    Hur vi vill ha musiken vet vi redan
    Skissen på inbjudningarna o bordspaceringarna e klara ska bara skrida till verk
    Har grejorna hemma för att fixa ljuslyktorna
    Tärnklänningarna e klara
    Våra skor e klara
    Smyckena (ej ringarna) e klara
    Presentaskarna e klara 

  • Milljor

    Får man haka PÅ?

    1/9 är bokat :)
    Kyrka och lokal är bokat

    sen har vi börjar kolla upp en mass saker...kläder är vi ganska klara med hur vi villha det men inte beställt ännu.
    Vi satsat på tema i svart/silver....
    Ringar är klara de köpte vi i USA där mannen friade :)

Svar på tråden September 2012