• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • Cosy

    som sagt så är det från en butik i skövde som har bra priser och mycketr trevlig och hjälpsam personal just nu kommer jag inte på vad den heter


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Pörcy

    Får jag slänga mig in i den här gruppen också?!


    Vi gifter oss (förhoppningsvis) 22 september. Ska bara ringa och boka kyrkan på torsdag (den kan bokas max 9 månader i förväg) sen kan jag spika datumet!


    Min klänning är redan beställd. Den är Ivory med brunt blommönster på (NIXA model 11103), får den i februari och sen kan vi fixa alla andras kläder när vi fått se nyansen på det bruna! Längtar så tills jag får se klänningen på riktigt! I och med den bruna färgen i klänningen kommer temat att gå i brunt och guld. Hittar ni nåt snyggt dukningsmaterial i de färgerna så får ni gärna hojta till!

  • Naive

    Oj vad rolit med så många seotemberbrudar! 

    Vad kul också att ni uppdaterar om hur det går för er, ska bli spännande att se om vi alla får ihop det tillslut!  

  • Cosy

    så klart vi kommer få ihop det.

    Själv har vi inte gjort så mycket på ett tag, men jag troratt jag har bestämnt mig för att köpa en klänning istället för att sy en eftesom jag inte kommer ha tid till det. Hittade två som jag tycker om och de kostar 1.700kr eller 2.900kr vilket vad jag förstått inte är jätte dyrt för en klänning.

    Om jag orkar ska jag sy en klänning som jag kan ha på festen som kan vara mer behaglig att bära en hell kväll eller ha den som reserv till klänningen ifa något händer... jag är en mästare på att spilla mat och dryck på mig^^ 

    Sen har vi börjat spara konservburkar som vi ska ha som krukor på bordet. Istället för vasser med snittblommor har vi som förslag att vi ska ha färska kryddor i konservburkarna eller vända burkarna upp och ner och ha ljus på dem.

    Försöker komma på så många olika ideer som spara så mycket tid och pengar som möjligt... 


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Naive
    Cosy skrev 2011-12-18 09:44:48 följande:
    så klart vi kommer få ihop det.

    Själv har vi inte gjort så mycket på ett tag, men jag troratt jag har bestämnt mig för att köpa en klänning istället för att sy en eftesom jag inte kommer ha tid till det. Hittade två som jag tycker om och de kostar 1.700kr eller 2.900kr vilket vad jag förstått inte är jätte dyrt för en klänning.

    Om jag orkar ska jag sy en klänning som jag kan ha på festen som kan vara mer behaglig att bära en hell kväll eller ha den som reserv till klänningen ifa något händer... jag är en mästare på att spilla mat och dryck på mig^^ 

    Sen har vi börjat spara konservburkar som vi ska ha som krukor på bordet. Istället för vasser med snittblommor har vi som förslag att vi ska ha färska kryddor i konservburkarna eller vända burkarna upp och ner och ha ljus på dem.

    Försöker komma på så många olika ideer som spara så mycket tid och pengar som möjligt... 
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Ja, det där med att spara tid och pengar på just bordsdekorationerna tycker jag ät rätt vettigt egentligen! Vi kommer ha 8 bord, så vad ska jag göra med 8 blomvaser (som ändå vissnar snart) efter bröllopet? Har börjat googla på centerpieces without flowers, men har inte hittat nån jättebra ide än. Som tur har jag lite tid kvar!  
  • Naive

    god jul och gott nytt år alla septemberbrudar!! 

    snart är det vårt bröllopsår! tjohooo!  

  • Cosy

    Har köpt klänning och fästmannen en ny kostym så kläder är nu avklarade... 

    Nu har vi
    Kyrka
    Lokal
    Kläder
    Köpt de mesta sakerna till godisbuffen skålar och verktyg att ta med
    Gjort färdigt menyn
    Börjat desigan inbjudningskorten 


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • pulmonate

    Ville bara säga att jag har fått min klänning ifrån Milly men inte tittat på den. Den är framme hos min svärmor och jag kommer inte tillbaka till Italien på 10 dagar till. Fotona jag fick gjorde att jag fick blande känslor. Jag är väldigt nöjd med baksidan men lite tveksam om framsidan. Men jag vill inte uttala mig förrän jag har sett den och provat den. Jag lovar att sätta upp foton sen. 
    Så för att sammanfatta är detta fixat:

    Ceremoniplats
    Restaurang
    Klänning
    Börjat på inbjudningskorten...nästan färdiga..kommer väl ut i Januari någon gång.
    Köpt vit juteväv att ha runt krukorna som vi ska ge till våra gäster
    Killen har börjat att bestämma vad han ska ha på sig, men inget provat eller bestämt
    Tärnorna tittar på klänningar och ska beställa dem själva

     


Svar på tråden September 2012