• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • Lebendig

    Ser verkligen fram emot att börja kika på klänning. Har kollat på nätet med det är så svårt att föreställa sig de klänningarna "live" och på mig! Varför måste det vara sån noja över just bröllopsdagen och vikt? Duger man fram till bröllopet duger man nog på bröllopsdagen också. Känner också suget att komma i extra bra form, men försöker att inte sätta så stor press på mig själv - får se hur det går! ; )


     


    Jag har förövrigt gett upp tanken på att gå ner i vikt inför bröllopet. Det skulle behövas sisådär 30 kg men det kommer jag inte att mäkta med så då får det vara helt enkelt!
  • ema
    Lebendig skrev 2011-12-07 09:04:10 följande:
    Ja vi valde dem ändå, just för att de prismässigt passade oss bäst (skiljde flera tusen) och för att deras meny var den som passade bäst. Vi lägger ut runt 30 000 som det är nu bara kring maten så vi tyckte att tusenlapparna var tillräckliga ändå. Sedan är det inte så många företag som var villiga att catera dit vi ska samt inte heller erbjöd det helhetskoncept som vi ville ha.

    Men sedan jag blev lite arg och irriterad får jag väldigt bra bemötande och snabba svar. Det är väl lite så det fungerar i dagens samhälle, är man snäll och gör som det är tänkt är det ingen som lägger märke till en. Blir man lite irriterad och obekväm får man som man vill. Vi blev också kompenserade för den dåliga servicen. Det jag har hört har varit just att det är toksvårt att få tag i dem men att det på själva dagen fungerar bra. Och vi tyckte som ni att de borde ju vara intresserade av att få kunder, speciellt så "stora" som oss.
    Ja det är just helhetskonceptet vi vill åt, att någon tar hand om allt. Och om det fungerar bra på själva dagen så kanske det är värt att ge dem en chans till. Får väl ryta till och hoppas att det händer något innan jul. Vi gifter oss inte under själva högsäsongen, men vill ändå få det bokat så snabbt som möjligt
  • Annixa

    Hej på er! Jag hoppar gärna in här,
    Vi gifter oss den 25feb 2012. I backen kyrkan, vi ska ha festen i norrfors logen och maten caitrar vi från Åsas. Mkt är gannska så klart men långt ifrån allt, börjar känna mig hur stressad som helst!

  • Lebendig
    ema skrev 2011-12-07 14:44:02 följande:
    Ja det är just helhetskonceptet vi vill åt, att någon tar hand om allt. Och om det fungerar bra på själva dagen så kanske det är värt att ge dem en chans till. Får väl ryta till och hoppas att det händer något innan jul. Vi gifter oss inte under själva högsäsongen, men vill ändå få det bokat så snabbt som möjligt
    Ja, ryt till! Det hjälpte oss!
  • tessiej

    Vi var på bröllop på fabriken juli 2010 när några vänner till oss gifte sig och dom hade mat från Jösta och det var riktigt gott. Inga problem med specialkost (jag är allergisk mot komjölksprotein).. läste bakåt i tråden att det numera är stolar på fabriken? När vi var där 2010 fick vi sitta på bänkar.. det var lite bökigt att sätta sig och resa sig upp (hade i och för sig en gravidmage också då..) men det fungerade.

  • chabar

    Kort rapport: jag har precis budat hem min ring från Ebay.
    Höll på att kostna mig mina nerver och jag tittade på annonsen ungefär 3000 ggr mellan igår och idag, men tillslut så lyckades jag knipa den!

    Hamnar ett par tusen under ursprunglig budget, vilket såklart är jättebra! Nu har vi lite att röra oss med för oförutsedda utgifter, inga stora, men nån krona i vart fall.

  • UmeåAnkan

    Tessiej, tyvärr verkar 5 knop ha gått i konkurs.. Ring och prata med dem men det är vad jag hört.. Känner mig rätt trött nu. Först planerade vi vårt bröllop men så stänger storstugan /kyrkstan ner. Så då gjorde vi om alla planer och skulle vara i umeå på 5 knop och nu stänger de också. Bara ta några djupa andetag och börja planera bröllop nummer 3 med lite eld i baken för vi vill ju gärna ha kvar vårt datum... Så om ni har tips på stabila restauranger så berätta gärna :)

  • UmeåAnkan

    Först planerade vi vårt bröllop I LÖVÅNGER skulle det stå..

  • chabar
    UmeåAnkan skrev 2011-12-22 20:53:34 följande:
    Tessiej, tyvärr verkar 5 knop ha gått i konkurs.. Ring och prata med dem men det är vad jag hört.. Känner mig rätt trött nu. Först planerade vi vårt bröllop men så stänger storstugan /kyrkstan ner. Så då gjorde vi om alla planer och skulle vara i umeå på 5 knop och nu stänger de också. Bara ta några djupa andetag och börja planera bröllop nummer 3 med lite eld i baken för vi vill ju gärna ha kvar vårt datum... Så om ni har tips på stabila restauranger så berätta gärna :)
    Har ni kollat herggårdarna/wärdshusen (baggböle/brännländs/skeppsvik)? Rex? Bistro le Garage går också att abonnera, jag vet inte vad jag tycker om lokalen men maten är ju riktigt bra.

    Har en kompis som gifte sig på skeppvik, dom bokade bara någon månad innan och fick väldigt fint och trevligt bemötande.
Svar på tråden Umebrudar 2011/12