• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou

    Operfekt: Jag ska inte ha blommor, tänkte först ha det och då skulle det varit en enkel rosbukett. Men det är inte så viktigt för mig så jag ska inte ha några.. Men samtidigt så gifter vi oss med bara två vittnen och barnen..


    Vad tänker du då?

  • linduspindus76

    hallå!
    Var och provade klänning i veckan och vilken fantastisk känsla det var! Var lite rädd att jag inte skulle passa i en axelbandslös klänning men oj va fint det var. Nu gäller det bara att hitta vilken sort man vill ha, väljer mellan 3 olika. Just nu är det så perfekt som det kan bli Lite kruxigt är vart gästerna ska bo då allt verkar redan uppbokat men men det ordnar sig med snälla och fina grannar..

    det närmar sig!

    ha en fin helg alla julibrudar! 

  • Lady Lancelot

    Hejsan alla 20120707´s Vackra & lyckliga brudar!

    Vi ska med gifta oss den 7/7 i Hova kyrka under riddarveckan, när jag läser era trådar blir jag lite nervös för ni har planerat så länge. Så jag kommer säkert fråga er massor men vi planerar för full.

    Vi ska ha ett riktigt riddarbröllp då min blivande man är riddare Sir Lancelot. Vi har en speciell liten historia då vi träffades just för 20årsedan på Hova riddarvecka men då kunde vi inte tala för jag kunde ingen Polska & han ingen svenska/eng. Men kärleken har ju inget talat språk :)

    Vi gjorde lite försök att hålla kontakt  men det var svårt. Men vi glömde ALDRIG varandra och hittade aldrig riktigt rätt efter detta. Men i sommras gjorde jag ett nytt försök att nå han på FB fick en träff och det visade sig att han bodde 3 mil från mig talade Svenska och vi hade gemensamma bekanta. Men det bästa av allt var att han kunde leva upp till den dröm ja haft om denna vackra man i 19 år! det var som om de 19 åren inte funnits, vi tog vid där vi sluta, hittade hem så att säga.
    eller som den romatiska blivande mannen sade- jag har varit i det heliga landet i 19år, DU har alltid bott i mitt hjärta. Nu har jag kommit hem för att hämta dig!!!

    Så då kändes det rätt att "fira" 20 års jubileum med bröllop just på den plats vi träffades.

    Jag ska nu ta och fortsätta läsa allas inlägg kan nog ta en stund det är ju endel ;)

    Fortsatt trevlig helg alla kramen

  • UngBrud2012

    Vi väntar på att inbjudningskorten ska komma hem, sen ska vi skicka ut dom direkt. Dom bör komma denna vecka.


    Ska bli så roligt. Ingen vet ju att vi ska gifta oss ännu.


    Efter det så ska jag beställa klänningen!

  • operfekt
    UngBrud2012 skrev 2012-02-26 20:16:45 följande:

    Vi väntar på att inbjudningskorten ska komma hem, sen ska vi skicka ut dom direkt. Dom bör komma denna vecka.


    Ska bli så roligt. Ingen vet ju att vi ska gifta oss ännu.


    Efter det så ska jag beställa klänningen!


    Vi väntar också på våra, ska bli så kul att se hur de ser ut, har ju designat dem själv! =)


    Här vet dock de flesta om att vi ska gifta oss, kan ju inte låta bli att prata om det, haha! Men skulle samtidigt vara roligt att överraska alla.. =)

  • operfekt
    lovingyou skrev 2012-02-24 19:15:21 följande:

    Operfekt: Jag ska inte ha blommor, tänkte först ha det och då skulle det varit en enkel rosbukett. Men det är inte så viktigt för mig så jag ska inte ha några.. Men samtidigt så gifter vi oss med bara två vittnen och barnen..


    Vad tänker du då?


    Jag klurar mellan att antingen ha en lila bukett, med mörklila nejlikor, ljuslila rosor & hjärtan på tråd över, sen kanske mörklila orkideér. Men samtidigt tycker jag det är fint med vitt, så typ samma bukett fast med vita blommor, nejlikor, rosor, orkideér & så hjärtan på tråd över..
    Sen är frågan om man ska ha en rund bukett eller en liten droppe, klur klur..
  • sweet

    Lady Lacelot: Va härligt att ni äntligen har hittat varandra och ska gifta er!

    Snart är det dags att ordna med hindersprövningen Skrattande tänk va fort tiden går.
    Idag beställde jag min klänning som borde komma hem om 1-2 veckor. Ska bli så spännande.

    Har ni bestämt er för hur ni ska ha erat hår? Jag har ingen anning hur jag ska göra med mitt annat än att jag ska fixa det själv. Så måste väl bestämma mig snart så jag kan börja träna på att få det perfekt. Får vara något som är hyfsat lätt att ordna.

    Har också skickat efter pris på tårta så får se om vi kommer fram till något snart.

    Hur ligger ni andra till i planeringen?

  • UngBrud2012
    operfekt skrev 2012-02-27 18:11:11 följande:

    Vi väntar också på våra, ska bli så kul att se hur de ser ut, har ju designat dem själv! =)


    Här vet dock de flesta om att vi ska gifta oss, kan ju inte låta bli att prata om det, haha! Men skulle samtidigt vara roligt att överraska alla.. =)


    Det kan jag förstå, är OERHÖRT svårt att inte berätta för någon. Endast min närmsta väninna vet, och blivande maken
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!