• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • kaffeälskaren

Operfekt det är väl klart att vi vill se Vad skönt att du kan be henne göra det och kanske då komma lite billigare undan.

Vår plan är att få iväg våra inbjudningar innan Februari är slut och osat har vi satt till slutet på April tror jag. Förresten vi köpte ju våra papper till inbjudningarna förra helgen kom jag på nu bara sådär...minnet är kort...Vilken lyx med tryckerikontakter, sådant kan ju lätt springa iväg i pris. När tänker ni sätta ert osa?

• lovingyou

Kaffeälskaren: Oj då, det där med körkortet skulle jag aldrig våga chansa med!! Vad typiskt att det ska bli sånt krångel kring det hela... :/

Operfekt:Klart vi vill se bild!!

Vi ska ha ett litet bröllop, och tänkte göra något med håret själv.. Men har lite ångest eftersom jag verkligen inte är duktig på att fixa någon uppsättning. Jag bryr mig inte så mycket, som andra verkar göra( menar folk kring mig) det ska vara så fint och går inte alls att gifta sig i sin "vanliga frisyr" .. :/ jag ska locka håret lite tänkte jag och sätta upp några slingor med nålar.. sen vill jag nog ha min tiara och hårkam ibak.. Får se när jag orkar träna på det :)

• kaffeälskaren

Lovingyou: jag har pratat med både skattemyndigheten och transportstyrelsen om det idag, och det gick ju inte heller att byta namn innan vi var vigda heller (vilket jag kan förstå) så jag ska som sagt även dubbelkolla med svärisarna och se vad de säger.

Har du någon lock eller plattång så kan du få fina lockar i slingor som du lätt kan fästa upp med lite hårnålar och spray. Bara att öva lite. Jag är ingen vidare stjärna när det gäller hår men det kan jag faktiskt reda ut så det gör du oxå. Sen så spelar det ju ingen roll vad någon annan säger så länge du känner dig vacker på er dag så spelar det ju inte någon roll var du har fixat håret

• lovingyou

Tack så känner jag med.. .:) jo har både lock och plattång.. , vi får väl se vad som händer med håret, har lite dum längd nu tycker jag ,vet inte riktigt hur mycket det hinner växa, inte speciellt mycket.. någon cm kanske... ??

Jadu.. Jag skulle nog vänta med körkortet kanske.. men skulle absolut inte vilja sätta mig i bilen då :D För allt sånt där händer iaf mig när det inte får.. ! Känns så lite sådär att skaffa ett nytt körkort för en månad.. och sen skaffa nytt igen! Kan du ta dig till det viktigast utan bil i en månad?

• operfekt

Vi hade tänkt skicka dem i början av mars & så sätta osa till slutet av april också 
    (vi funderar på att åka till tyskland under valborg, så bra att veta hur mycket man behöver köpa)

Visst gjorde vi en fin tiara?!
    Vi tänkte först göra en halvt uppsatt med lockar, men kändes som att de skulle försvinna så fort,
    så blir nog någon frisyr liknande denna ist, med mer lockar (och mer noggrant gjort),
    sen klurar jag på om jag ska ha tiara eller hårsmycke, vad tror ni passar bäst?

Knäppt, kunde inte ladda upp bilden med explorer, så fick göra det via chrome..
    Nu måste jag iväg & jobba skulle ha åkt för 5 minuter sen, får skriva svar senare =)
  • kaffeälskaren

Lovingyou: Jo det kan jag ju göra så egentligen är det inget problem, känns bara så typiskt. För det är som du säger inte roligt att förnya kortet när det går ut för att sedan förnya det en gång till en månad senare...:-S

Hur långt hår har du, ner till axlarna eller längre? Ska du bara nästa upp några slingor så spelar ju egentligen längden inte så stor roll?? Det är ju egentligen bara att öva och öva. Jag håller på som bäst att plocka fram mina "gamla" smink-kunskaper då jag ska sminka mig själv kommer säkert att ångra mig på den stora dagen hihihi

• kaffeälskaren

Operfekt: Vad fint det blev!!!!!!

• lovingyou

Kaffeälskaren: Håret är till axlarna.. Men jag hade tänkt att locka hela håret... fast det kanske inte var någon bra idé;) Ja får öva... tur att man har ett tag kvar :D

Jag ska också sminka mig själv, fast jag är så mycket säkrare på det än håret:) eller jag är kanske inte så duktig men jag vet hur jag kan fixa så att jag tycker om det :) Med sminkningen tycker jag det är bra att ha bra grejer... :/

• kaffeälskaren

Lovingyou: absolut därför ska jag köpa mig en ny uppsättning make, det kommer kosta mig ca 850 kr. Det är det värt för det är ändå sådant jag kommer använda sedan. Som du säger man kommer nog bara bli mest nöjd om man får göra det själv Jag ska faktiskt låta en gammal kollega göra mitt hår, blir efter mycket velande på hennes salong.

• lovingyou

Operfekt: Det blev jätte fint! :) :)

Kaffeälskaren: Jag har kollat på primer, det använderjag inte normalt men nu när man vill dölja allt som inte ska synas så är det nog värt pengarna. Sen blir det foundation, puder,rouge, ögonskuggor i bruna toner, mascara och kanske eyeliner.. Eyeliner är jag verkligen sämst på ..

Vill ha lös ögonfransar, men har aldrig satt fast sånt :D testade häromdagen och det var inte direkt en höjdare :D

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!