• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • kaffeälskaren

    Lovingyou: när det gäller ögonfransar så är det bara att öva jag tycker det är enklast att använda de pyttesmå som man sätter dit en och en. Mina ögonskuggor kommer också gå i brunt och någon rosa tonad. Påtal om något annat så har vi faktiskt ordnat med florist idag vilket känns toppen, buketten kommer gå på 650 kronor ungefär vilket jag tyckte var skönt då vi gärna vill hålla kostnaderna nere så mycket vi kan.

  • lovingyou

    Kaffeälskaren! Oh vad roligt att ha fixat det. Jag kanske kommer ångra mig men bestämde att inte ha någon bukett alls. Vi kommer vara långt hemifrån i tre veckor och tror det skulle bli förstörd.. Men sen ska vi ha kaffe och tårta hemma och tänkte då kanske köpa någon finare bukett på bordet. Och den får vara som min bukett.


    Ja vi vill också hålla kostnaderna nere! Vad har ni lagt för budget?


    Vi har 50.000 och då med resan som vi åker på, bensin /båt mm inräknat.. Men vi ska ju bara ha ett litet bröllop..

  • väktarbrud

    Hej allihopa!

    Här har ni en till som ska gifta sig den 7 juli i år! Tiden går rasande fort, nu är ju femmånadersstrecket passerat!

    Vi gifter oss borgerligt på en strand i Skåne för att sedan ha middag och fest i en närliggande lokal, också vid havet.
    Det går upp och ner hur stressad jag är, men just nu känns det som jag har rätt okej koll på läget.

    Fixat hittills:

    - Min klänning
    - Hans kläder (militär mässdräkt)
    - Vigselförrättare
    - Lokal & Catering
    - Utsett tärna, marskalk och toastmasters
    - Bokat fotograf
    - Skickat ut Save The Date kort
    - Bokat hotell för bröllopsnatten
    - Beställt inbjudningarna (det gjorde vi idag)
    - Smågrejer typ som bokat tid för manikyr och fransförlängning
    - Färgtema

    Vi bor i Stockholm annars så det är lite knasigt att sköta allt på håll, är det någon mer som har det så? Ska åka ner i påsk och då tänkte jag försöka ordna frisör/make up artist, blommor och träffa vigselförrättaren.

    Vi har en del gäster från utlandet (grekland, där min kille kommer ifrån och USA) så det gäller att hitta boende till alla och ha koll på logistiken. 

    Någon mer som ska försöka få in lite grekiska traditioner i sitt bröllop? Eller som gifter sig i skåne kanske? 

  • hanna1102

    väktarbrud... vi har nog lite samma utmaningar. Jag bor i Göteborg och ska gifta mig i Stockholm, så det är inte alltid lätt när man vill kolla på olika ställen...

    Vi har också utländska gäster som kommer. Från både Canada, USA och Brasilien, och behöver kunna hjälpa till med boende. Jag gifter mig på Vaxholm, och tyvärr var det någon annan som gifter sig samma dag som bokat ALLA rum på Vaxholms hotell. Så jag måste kika efter alternativa boendet åt mina gäster.

    Hanna 


  • lovingyou

    Väktarbrud: Hej! Ja tiden går fort :) Jag räknar dagar


    Hanna1102:Bokat alla rum!? Oj då... Hoppas ni hittar annat boende, det var ju typiskt då.. .:(

  • RhjärtaC

    Heej! Det var längesedan jag skrev något här. Tiden går alldeles för fort.
    Nu är nästan alla kuvert  färdigskrivna, bara ett par frågetecken. Sen ska dom ut. Pirrar i magen. Skrattande
    Klänningen köptes förra helgen med rabatterat pris så jag fick min klänning för endast 3900 kr!! Jag trodde att jag skulle ha lite otur på den fronten men vi lyckades! 
    Det är så många som har haft flax med priset så oddset kändes som ganska högt... Flört
    Operfekt: Vilken FANTASTISK frisyr! Jag blir så oerhört inspirerad. Jag har tänkt mig fläta/flätor men har inte riktigt vetat hur, så nu har jag kommit loss med kreativiteten. Alldeles ljuvligt med en liten fläta i frisyren. Jag hade tänkt mig en fläta i luggen men jag tror att man kan kombinera dessa två Skrattande

    Whohooo! Snart dags!

  • lovingyou

    RhjärtaC : Vad blev det för klänning? Roligt att skicka ut korten, förstår att det är pirrigt

  • kaffeälskaren

    RhjärtaC- vilken flax med klänningen!!!! Och som lovingyou säger vad är det för klänning vi är ju lite nyfikna

  • linduspindus76

    Hej alla blivande!
    Idag fick de flesta av våra gäster vår inbjudningskort, tänkte att dessa kunde sitta fint på alla hjärtans dag väntar lite smått på att våra nära och kära ska reagera men än så länge är det bara en som har gjort det,, trodde flera skulle ha gjort det men men det kommer kanske

    hej hopp!  

  • väktarbrud

    Lovingyou: Haha, gör du? Jag försöker att inte göra det, ifall jag skulle bli stressad eller nått..råkade hitta en tramsig app till iphonen som heter Wedding Countdown, den spelar bröllopslåt och visar hur många dagar det är kvar till ens eget bröllop, så jag kan tala om att idag på Alla Hjärtans Dag är det 144 dagar kvar :) 20 veckor kommer gå fort!

    Hanna1102: Åh vad fint att gifta sig på Vaxholm! Min kompis var toastmaster på ett bröllop där förra sommaren, hon sa att det var supervackert. 
    Kommer ni från Stockholm från början eller varför har ni valt att vara där? Hoppas det löser sig med boende för era gäster.
    Vi har haft kontakt med en del små B&B och vandrarhem men på vissa ställen kan man inte reservera för sina gäster och de flesta ställen är rätt små, men jag hoppas att alla ska hitta någonstans att bo. Min familj bor i närheten så i värsta fall får folk sova hos dom. 

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!