• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Hipo1

    lilja: vi hade bokat billstagården. den andra som hade bokat hade bokat i november och vägrade flytta på sig. vi bokade innan det, men han som skötte om det tidigare hade tydligen väldigt dålig ordning på bokningarna och hade bara skrivit in mitt efternamn och prel bokn. inget nr. men till den andra fanns telnr och de hade varit dit och fått papper med prisuppgift osv. jag har bara pratat med honom i telefon. sa mitt namn och när jag bokat då jag ringde för att boka tid och åka dit. han sa inget då heller om att han bokat lokalen till någon annan.

  • Hipo1

    kanske är nån som hänger här i tråden som är "den andra"? fniss

  • Millan1984

    Oj haha, jag tänkte att det var Hipo som frågade haha...aja, nåväl :p

  • AnnLi

    Men så dumt! Ni som bokat i så god tid också... Kan ju iofs förstå att de andra inte vill flytta sig frivilligt, men om ni bokat först känns det ju extra surt om ni inte får det... Hoppas verkligen att ni hittar något nytt fint ställe!


     


    Det är fördel för oss med att vi ska vara hemma på vår egen gård, då är det ingen risk för dubbelbokning :D

  • Hipo1

    AnnLi: ja, det är ju fördelen :) ska ni ha partytält i trädgården eller hur löser ni det? verkar som att det inte är helt kört iaf, har fått förslag på några lokaler som vi ska titta på. kändes så klart jättesurt, men jag kände också att ingen skulle vinna på att jag var lika "tjurig" som den andra som vägrade flytta på sig. måste ju lösas på nåt vis.

  • AnnLi

    Vi har middagen inne i vårt hus - vi bor ganska stort och vi har bara runt 30 gäster. Har två rum i fil där går det att duka upp för ca 40 pers om vi räknat rätt (har inte provmöblerat än). Kanske inte helt optimalt att sitta i två rum, men man kan ju ändå inte prata med de vid andra bord och om nån vill hålla tal får väl den stå i dörröppningen :) Sen möblerar vi om och kastar undan borden från nåt av de rummen så kan man dansa där!

    Förhoppningsvis är det fint väder så vi kan ha själva vigseln och eftermiddagsaktiviteterna ute (bubbel, tårta, mingel, ...) Kan nog kännas trångt/tråkigt om vi behöver vara inne hela dagen, men det får gå det också i så fall. Finns det stjärterum så får man plats, eller hur var det :)

    Håller tummar för att ni hittar något bra!

  • Hipo1

    AnnLi: låter ju bra. vi har tyvärr inte så stort utan skulle i så fall vara helt beroende av vädret och det känns lite för spännande.. Jag hoppas också på ny, bra lokal. men det känns inte riktigt som att man behövde det här nu, är ju nog ändå och kommer ju att ta lite tid att fara och titta på ny lokal också. men men bara att göra det bästa av situatíonen.

  • Millan1984

    Nu har vi fått intyget hemskickat att vi faktiskt får gifta oss :p Måste ha stenkoll på var det ligger ända fram tills slutet på juni då vi ska träffa prästen

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-05-31 18:53:41 följande:
    millan: det fick vi för nån vecka sen. :)
    Visst är det skönt att ha det bortgjort , Vi ska ju träffa prästen i slutet på juni för sen går hon på semester ända fram till den vecka som vi gifter oss. Och vi vill inte behöva tänka på det så nära inpå bröllopet att vi valde det tidigare datumet. var lite orolig om man kanske skickat iväg det lite försent, eftersom det bara är 4 veckor kvar tills vi träffar henne. Men skönt att slippa oroa sig för det
Svar på tråden Öviksbrudar 2012