• Millan1984

Öviksbrudar 2012

Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

AnnLi - 16 juni

hgjs - 30 Juni

lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

Hipo1 - 28 juli

Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

Jeeda7 - 25 Augusti

• Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Milano

Millan1984: Oj, vi har bestämt datum och dividerar kring vilken kyrka och vilken lokal som blir smidigast att ha.
    Lite svårt att planera på avstånd, men det löser sig För mig är fotograf prio 3 typ (efter kyrka och lokal), så det är viktigt för mig att få det bokat och klart låååångt före så att ingen annan hinner före till de bästa fotograferna

• Millan1984

milano; vilken kyrka är ni intresserad av? jag är född o uppvuxen i övik men bor nu i umeå så jag planerar på annan ort också :-P ska dock hem till mamma o pappa imorrn, ska bli härligt...

• Milano

Själevad är himla fin, och Nätra, och den i Bredbyn.. ja som du ser så har vi lite problem att bestämma oss Vilken ska ni gifta er i?

• Miss M

Vi planerar också bröllop 2013, på avstånd. Vi får väl starta en egen tråd sen framöver... =P "Öviksbrudar 2013" det kanske finns fler...

Datum har vi funderat på men inte spikat. Kyrka är bestämd men inte bokad. Vill helst göra det i samband med festlokal så man vet att båda klaffar och festlokalen är inte bestämd... Hoppas på att få de stora posterna klara snart dock så kan man slappna av lite ett tag innan det drar igång "på riktigt".

• Millan1984

vi valde mellan Nätra (hans kyrka),Själevad (kyrkan var vår mötas emellan alt) och Arnäs(min kyrka) vi valde den sistnämnda. fick nyligen veta att vi skulle få den prädt vi önskat

• Milano

Miss M: Det låter som en bra idé att starta en tråd Vi har samma tanke, att boka kyrka och lokal samtidigt alltså så att det inte blir något problem. Lite lurigt att bestämma sig för en tid för vigsel bara.
    Nästa gång vi åker upp till Övik ska vi kolla lite på kyrkorna vi har tänkt på och sedan bestämma vad som blir bäst för oss och våra gäster Lycka till med din och din blivandes planering!

• Milano

Härligt att få ert önskemål, det måste kännas toppenbra Själevad verkar vara himla populär, men om jag ska vara ärlig så är den väldigt stor inuti, kanske för stor...? Får fundera tillsammans med min blivande helt enkelt.
    Vad har ni valt för festlokal?

Millan1984 skrev 2012-06-05 22:20:28 följande:
    vi valde mellan Nätra (hans kyrka),Själevad (kyrkan var vår mötas emellan alt) och Arnäs(min kyrka) vi valde den sistnämnda. fick nyligen veta att vi skulle få den prädt vi önskat
  • Millan1984

Miss M, förhoppningsvis kommer det fler övikare som gifter sig nästa år :-P själv har man inte så långt kvar. Börjar snart komma in i slurskedet

• Millan1984

milano : ja den är ju väldigt stor. Arnäs är alldeles lagom för oss ca 50 steg till altaret hehe. vi hade lokal som lägre prio så vi valde en skola. 800 kr för hela helgen.

• Milano

Millan1984: Åh det lät ju toppenbra, verkligen budgetsmart! Ligger den i närheten? Isåfall är det ju toppen. Har själv kikat på några bygdegårdar och det är ju också ett bra alternativ.
    Jag hoppas att vi tar tag i hela lokal-jakten och ringer runt innan vi åker upp till Övik nästa gång så att vi får komma och kika på några stycken. Alla tips är välkomna även här

Svar på tråden Öviksbrudar 2012