• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-05-22 21:29:32 följande:
    Ska hon lägga till ngt hemligt i festhäftet :p?? Vi kommer ha 6 sidor som vi viker långsmalt, Har ni övat mycket ??
    Jajemän! Blir säkert en del kort på oss..

    Vi har inte övat nått! *panik* Måste ta tag i det där :P Tänkte bli lite inspirerad av youtube, finns en hel del där.
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-05-22 21:36:05 följande:
    Jajemän! Blir säkert en del kort på oss..

    Vi har inte övat nått! *panik* Måste ta tag i det där :P Tänkte bli lite inspirerad av youtube, finns en hel del där.
    * 21 juli 2012 *
    Vi kommer sköta innehållet, men få hjälp med att skriva ut så det blir korrekt. Försöker göra så mycket som möjligt själv, vill inte ge dem allt för mycket så dom tycker att det blir jobbigt (bara nått jag fått för mig hehe).
  • lovemealways

    Nu har jag samlat mig lite efter den fantastiska lördagen :)
    Zandra Zinner var superbra! Hon utstrålade lugn och en stor glädje. Mot slutet skojade hon till det lite kring hur jag och min man träffades. Vi hade pratat lite om det när vi hade haft vårt vigselsamtal.
    Vi hade Mendelsohn till ingång och Queen's "I was born to love you" på CD som utgång. Solosånger var "you're the inspiration" och "kärleksvisa". Vigseln går jättefort så gör allt ni kan för att leva i nuet och glöm verkligen inte bort vem du faktiskt står där och vad ni lovar varandra. Bry er inte om alla som tittar på :)

    Festen hade vi helt lämnat i våra värdars händer. Det var kanon! De skötte festhäfte och aktiviteter under festen. Det var ltie spex och bildspel de satt ihop.

    Mitt största tips är att lämna bort så mycket ansvar som det bara går till andra! Du behöver verkligen inte något annat att tänka på än dig och din älskling. Minsta lilla sak kan göra dig hispig så det är bara bra att du inte behöver tänka på saker.

    När vi fotade oss innan vigseln så trasslade jag in mig lite i släpet och mina klackar så det blev några jord/gräsfläckar där. Så skönt att inse att jag verkligen inte brydde mig :) Min spontana reaktion var att bara skratta. Det blev liksom ytterligare ett minne.

    Att ha anlitat en fotograf var pirrigt innan. Ingen av oss gillar att vara med på bild, men det bara löste sig ändå. Vi brydde oss bara om varandra under fotograferingen att det knappt kändes som om vi blev fotade.

    Kolla i tidningen 7 på fredag, för då är det nog en bild på oss.... :)

    Hipo1: Ang fiol, kolla med Örnsköldsviks musiksällskap. De har massa duktiga violinister och kan säkert bistå med några telefonnummer.

  • Millan1984
    lovemealways: Låter som en kanondag , hur långt innan träffade ni prästen?? Blev det mycket tårar i kyrkan?? Jag kommer säkert fulgråta haha...Ska be mamma o pappa spara tidningen
  • lovemealways

    en vecka innan. Det var hon som ringde upp och stämde träff. Det blev en del tårar under solosångerna, men jag hade nog trott på ännu mer. Hade förberett mig mentalt lääänge innan och lyssnat på låtarna och försökt föreställa mig. Däremot på "genrepet" där en vecka innan kom tårarna när vi skulle avge våra löften....tror mitt fulgråtande kom av sig lite för det brast för min man. Han trodde inte alls att han skulle gråta, kanske bara om han tittade på mig och jag storbölade....men det blev tvärtom. Vi hann bara fram till altaret så brast det för honom :)

  • Millan1984
    lovemealways skrev 2012-05-22 22:05:50 följande:
    en vecka innan. Det var hon som ringde upp och stämde träff. Det blev en del tårar under solosångerna, men jag hade nog trott på ännu mer. Hade förberett mig mentalt lääänge innan och lyssnat på låtarna och försökt föreställa mig. Däremot på "genrepet" där en vecka innan kom tårarna när vi skulle avge våra löften....tror mitt fulgråtande kom av sig lite för det brast för min man. Han trodde inte alls att han skulle gråta, kanske bara om han tittade på mig och jag storbölade....men det blev tvärtom. Vi hann bara fram till altaret så brast det för honom :)
    Nät gjorde ni klart vigselprogrammet och festhäftet?? Hade ni många som var i kyrkan för att kika (som inte var bjudna)? Så gör vi nu, lyssnar på låtarna för att mentalt ställa in oss, men försöker att inte lyssna allt för ofta heller :p Är det konstigt att skriva "min man" ??
  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-05-22 21:08:37 följande:
    Kommer ni dansa vals eller blir det mer av en tryckare??
    för oss blir de något mer av en tryckare, jag har två vänster fötter tror jag och noll taktkänsla så det känns lagom
  • hjgs
    lovemealways skrev 2012-05-22 21:49:18 följande:
    Nu har jag samlat mig lite efter den fantastiska lördagen :)
    Zandra Zinner var superbra! Hon utstrålade lugn och en stor glädje. Mot slutet skojade hon till det lite kring hur jag och min man träffades. Vi hade pratat lite om det när vi hade haft vårt vigselsamtal.
    Vi hade Mendelsohn till ingång och Queen's "I was born to love you" på CD som utgång. Solosånger var "you're the inspiration" och "kärleksvisa". Vigseln går jättefort så gör allt ni kan för att leva i nuet och glöm verkligen inte bort vem du faktiskt står där och vad ni lovar varandra. Bry er inte om alla som tittar på :)

    Festen hade vi helt lämnat i våra värdars händer. Det var kanon! De skötte festhäfte och aktiviteter under festen. Det var ltie spex och bildspel de satt ihop.

    Mitt största tips är att lämna bort så mycket ansvar som det bara går till andra! Du behöver verkligen inte något annat att tänka på än dig och din älskling. Minsta lilla sak kan göra dig hispig så det är bara bra att du inte behöver tänka på saker.

    När vi fotade oss innan vigseln så trasslade jag in mig lite i släpet och mina klackar så det blev några jord/gräsfläckar där. Så skönt att inse att jag verkligen inte brydde mig :) Min spontana reaktion var att bara skratta. Det blev liksom ytterligare ett minne.

    Att ha anlitat en fotograf var pirrigt innan. Ingen av oss gillar att vara med på bild, men det bara löste sig ändå. Vi brydde oss bara om varandra under fotograferingen att det knappt kändes som om vi blev fotade.

    Kolla i tidningen 7 på fredag, för då är det nog en bild på oss.... :)

    Hipo1: Ang fiol, kolla med Örnsköldsviks musiksällskap. De har massa duktiga violinister och kan säkert bistå med några telefonnummer.

    åh härligt


    vi ska träffa henne på söndag för vårat samtal


     


    ska kolla in tidingen ska be sambons föräldrar spara den.


    blir alldeles glad att läsa dna inlägg

  • lovemealways
    millan: Festhäftet gjorde våra värdar helt och hållet så jag har ingen aning-...vi hade skrivit om gästerna och hade en lite meny på ett lösblad som värdarna la in i häftet vid dukningen. Vigselhäftet hade vi gjort en kladd på innan vi träffade prästen. Sedan hade hon lite tips och kommentarer och vi gjorde några ändringar. Så, vi kopierade inte upp det slugiltiga förrän några dagar innan. Det var väl kanske 20-30 som kom "extra" på vigseln. Det känns mest som ett skämt att skriva "min man" hahaha Likaså känns det som när man var liten å skriver namnet på den man var kär  i om och om igen, när jag "tränar" på mitt nya efternamn....DET känns verkligen inte naturligt!
  • Millan1984
    lovemealways skrev 2012-05-23 06:56:06 följande:
    millan: Festhäftet gjorde våra värdar helt och hållet så jag har ingen aning-...vi hade skrivit om gästerna och hade en lite meny på ett lösblad som värdarna la in i häftet vid dukningen. Vigselhäftet hade vi gjort en kladd på innan vi träffade prästen. Sedan hade hon lite tips och kommentarer och vi gjorde några ändringar. Så, vi kopierade inte upp det slugiltiga förrän några dagar innan. Det var väl kanske 20-30 som kom "extra" på vigseln. Det känns mest som ett skämt att skriva "min man" hahaha Likaså känns det som när man var liten å skriver namnet på den man var kär i om och om igen, när jag "tränar" på mitt nya efternamn....DET känns verkligen inte naturligt!

    Vad skönt att slippa göra festhäftet Vi håller på för fullt och skriver gästpresentation, har börjat med de vi vet kommer, så får man fortsätta efter OSA datumet gått. Använde ni er av svenska kyrkans mall som man kan kika på på nätet??


    Vilka psalmer hade ni?och hade ni alla verser? skrev ni ner dem i vigselprogrammet?? Såna småsaker man inte har ngn aning om...Man vet heller inte när prästen hör av sig, så det känns svårt att börja utforma det redan (även fast vi är hundra på låtarna och någotsånär säker på psalmerna).


    Med oss blir vi som mest 54 st (eller färre), så man borde kanske skriva ut 80 program?


    Jag har redan börjat öva på namnet hehe, kommer klättra från CÖ till CW

Svar på tråden Öviksbrudar 2012