• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • hjgs
    Jeeda7 skrev 2012-05-04 10:39:17 följande:
    Är det någon av er som har förslag på var man kan hitta kläder till en liten 1,5-årig näbb..? Min önskan är ju att min m2b och sonen har snarlika kläder så är ute efter en kavaj med byxa...en vit skjorta tror jag inte är så svårt att hitta på stan till en ok kostnad men en kavaj och byxa verkar lite svårare...? Har sökt lite på nätet men inte lyckas hitta nåt riktigt bra än.

    Vill ju oxå att han ska ha väst och kravatt som sin far men det får man väl ta när man inhandlar/hyr till mannen då man vet med säkerthet färg och eventuellt mönster.
    om du kan tänka dig att köpa ifrån ebay så är det flera som köpt därifrån i ebay tråden och varit nöjda och de har varit bra priser...
  • lilja
    Jeeda7 skrev 2012-05-04 10:39:17 följande:
    Är det någon av er som har förslag på var man kan hitta kläder till en liten 1,5-årig näbb..? Min önskan är ju att min m2b och sonen har snarlika kläder så är ute efter en kavaj med byxa...en vit skjorta tror jag inte är så svårt att hitta på stan till en ok kostnad men en kavaj och byxa verkar lite svårare...? Har sökt lite på nätet men inte lyckas hitta nåt riktigt bra än.

    Vill ju oxå att han ska ha väst och kravatt som sin far men det får man väl ta när man inhandlar/hyr till mannen då man vet med säkerthet färg och eventuellt mönster.
    Jag beställde kostym, 5 delar, till sonen från:
    www.sandraenterprise.com/
    * 21 juli 2012 *
  • hjgs

    fick samtal i från kantorn som ska spela på vårat bröllop, super trevlig kvinna efter att ha pratat med henne käns det kanon. inga problem med våra önskemål, en låt kände hon inte till skulle lyssna in den och provspela lite och komma med förslag på hur den ska spelas för att låta bäst på orgeln. hon kommer även spela piano när solisten sjunger, hade vi inte haft någon så hade hon kunnat sjunga också..


    sen tipsade hon om att det skulle vara en vigselkonsert i själevads kyrka hon trodde det var den 20 maj om man ville gå dit och höra lite olika låtar om man inte hade bestämt sig. vi har redan bestämt oss men ska nog gå och lyssna ändå...

  • lilja

    Satt igår och filade ihop vigselprogrammet. Tänkte först gör ett med, typ där de klistrat fast en glasspinne, men insåg att det blir lite mycket jobb...



    Så jag gör ett "vanligt" istället, samma form som på festprogrammen.
    Tänkte försöka sy en röd tråd i pärmen, hoppas bara inte pappret går sönder.


    Här kommer en bild på favorsaskarna som ska vara fyllda med röda gelehjärtan, hallonbåtar och pussmunnar. På brickan kommer gästens namn vara stansat.


    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lilja: Var köpte du pappret till vigselprogrammet? vet du hur tjockt pappret är??
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-05-10 19:44:35 följande:
    lilja: Var köpte du pappret till vigselprogrammet? vet du hur tjockt pappret är??
    Det är sambonn som fixat det, men det finns säkert att köpa på kontorsvaruhuset. Står 4cc på förpackningen om det är till ngn hjälp.

    Funkade iaf bra att sy pärmen. Syr nog med röd eller svart tråd. Tog "vanliga" papper till innehållet i festhäftena, pärmen får vara det lite tjockare pappret.
    * 21 juli 2012 *
  • Jeeda7

    Snyggt Lilja!

    De inbjudningskort jag använde var 240 gramspapper eller vad man nu säger så jag kikade efter papper som var ungefär lika kraftigt och hittade häromdagen på Procurator ett papper som var 250 grams...det var ett ganska stort pack men tror det gick på ca 300 kr och då kan jag även använda samma papper till Vigselprogrammet tänkte jag.

    Tänkte oxå ha vanligt papper som innehåll och det kraftiga som pärm.

  • Jeeda7

    En fråga förresten...


    ni kanske redan har diskuterat detta i denna tråd tidigare men jag orkar inte söka mig tillbaka.


    Hur gär ni med musik på festen? Har ni ett band som ska spela, DJ eller nån spotify-lista bara...?


    Jag är inne på att ha en DJ men jag vet inte av någon och vet inte heller var man kan hitta någon...någon som vet?

  • Millan1984
    lilja skrev 2012-05-10 21:04:09 följande:
    Det är sambonn som fixat det, men det finns säkert att köpa på kontorsvaruhuset. Står 4cc på förpackningen om det är till ngn hjälp.

    Funkade iaf bra att sy pärmen. Syr nog med röd eller svart tråd. Tog "vanliga" papper till innehållet i festhäftena, pärmen får vara det lite tjockare pappret.
    * 21 juli 2012 *
    Får höra med mamma angående kontorsvaruhuset...vanliga papper är väl 80 grams? syns texterna igenom??
Svar på tråden Öviksbrudar 2012