• Millan1984

Öviksbrudar 2012

Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

AnnLi - 16 juni

hgjs - 30 Juni

lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

Hipo1 - 28 juli

Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

Jeeda7 - 25 Augusti

• Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984
    AnnLi skrev 2012-04-09 18:06:04 följande:
    Hittade en på festprissen som jag fastnade för! Knälång, halterneck, lite 50-talskänsla. Måste ändras en aning i storleken så jag hoppas den blir så bra som jag tror när jag får den sen!
    Jag hittade min där också....undrar när man ska kontakta henne för att få klänningen uppsydd??
  • lovemealways

Jag har varit dit för att lägga upp klänningen. Det skulle ta 2-3 veckor sa hon. Hon tar allt i turordning så långt det är möjligt. Om ni gifter er i juni, kan ni ha i åtanke att uppläggning kan ta lite tid med tanke på att studentbalen är nån gång där, så hon kanske har många klänningar i "kö".

• AnnLi

Jag lämnade klänningen där så skulle hon fixa så snart hon hinner. Sen är det bara att hoppas att man inte ändrar kroppsform innan bröllopet :)

• Millan1984
    lovemealways skrev 2012-04-10 15:15:54 följande:
    Jag har varit dit för att lägga upp klänningen. Det skulle ta 2-3 veckor sa hon. Hon tar allt i turordning så långt det är möjligt. Om ni gifter er i juni, kan ni ha i åtanke att uppläggning kan ta lite tid med tanke på att studentbalen är nån gång där, så hon kanske har många klänningar i "kö".

Gifter oss i augusti. men man borde nog gå dit i början på juni, så är det kanske klart lagom till juli nångång...

Vad var det det kostade för att lägga upp, var det 300 kr/timmen??

• Millan1984

Idag har jag bokat manikyr och ögonbrynsfärgning. Bokat florist och visat vad jag ska ha. Åkt till kyrkan och testfotat. När vi var där så var vaktmästaren inne och städade, och mamma kände honom såklart. Så när jag sa att det var jag som skulle gifta mig i augusti så visste han det exakta datumet :p Beror nog på efternamnet som han slog ihop ett och ett :p

Sen har jag kollat på läppstift och läpp penna som syrran tipsat om. och även skrivit ut hindersprövning och namnblanketten. Så nu har man hunnit med litegrann iaf

• lovemealways

Vilket märke på läppstiftet? Funderar själv på vilket läppstift jag ska ha så tips är välkomna :)

• Millan1984
    lovemealways skrev 2012-04-13 09:34:36 följande:
    Vilket märke på läppstiftet? Funderar själv på vilket läppstift jag ska ha så tips är välkomna :)
    Mood heter färgen, men gå in på Make Up store och fråga efter en bra nyans till dina läppar.
    Jag har små läppar så jag vill inte ha något för mörkt...
  • hjgs
    lilja skrev 2012-04-06 11:43:44 följande:
    Berättade tidigare att jag beställt på ring. Var in på guldsfynd för att pröva den, och då är den för stor + att det är ripor på den. Tjejen i utiken var jättegullig och försökte hjälpa mig så gott hon kunde. Nu finns inte den ringen i mindre omkrets, min ring är 15,75 och den beställda är 16 och jag skulle behöva en 15,5.....
    Åkte hem, besviken såklart, letade vidare på guldfynds hemsida. Hittade en annan ring, men då måste jag flytta min förlovningsring till andra handen för det blir för brett.
    Igår när jag var in igen så hade hon skickat iväg första ringen som jag beställt för att göra den mindre, NMär den kommer tillbaka så får jag prova men jag är inte tvungen att köpa den. Schyst!
    Men nu har jag blivit lite kär i den andra ringen.
    Vad tycker ni??

Första ringen som jag isf bär tillsammans med min förlovningsring som är slät.

Eller den här som jag hittade, som jag isf bär ensam:

Ettan eller tvåan??
    * 21 juli 2012 *
    har du bestämt dig än? tycker 1an är super fin. Har en 25% rabattkupong på guldfynd som du kan ta om du inte har en redan
  • lilja

hjgs - Har inte bestämt mig än, har inte fått något svar om ring nr.2 finns i min storlek. Men eftersom de inte ringt antar jag att den finns och att de väntar på den. Tänkte gå in på måndag och kolla läget.

Tack snälla du, men jag har 25%-kupong! :)

* 21 juli 2012 *
  • hjgs
    lilja skrev 2012-04-13 19:22:43 följande:
    hjgs - Har inte bestämt mig än, har inte fått något svar om ring nr.2 finns i min storlek. Men eftersom de inte ringt antar jag att den finns och att de väntar på den. Tänkte gå in på måndag och kolla läget.

Tack snälla du, men jag har 25%-kupong! :)
    * 21 juli 2012 *
    okej förstår att det är svårt att välja, hoppas den har kommit in på måndag
Svar på tråden Öviksbrudar 2012