• Millan1984

Öviksbrudar 2012

Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

AnnLi - 16 juni

hgjs - 30 Juni

lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

Hipo1 - 28 juli

Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

Jeeda7 - 25 Augusti

• Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984

Vi ska ha Spotify mestadels av festen (mot slutet), och det har ju skapat lite frågor, så jag chansade och frågade min kusin (som är bjuden på bröllopet) om han visste vilken utrustning etc man behöver. Han erbjöd sig att ta med sig sina grejjor som han använder när han trubadurar, det är vi så oerhört tacksamma över. Frågade vad han ville ha av lånet, och han svarade fri sprit , och det får han ju såklart :p

• LillaC

Hej!

Vad ska ni ha för tårta och var köper ni den? De jag har pratat med har föreslagit prinsesstårta men lite snyggare dekorerat. Känns lite trist tycker vi och då känns det som att vi lika gärna kan skippa det. Någon som har ngt tips?

• lilja
    LillaC skrev 2012-04-23 12:09:37 följande:

Hej!

Vad ska ni ha för tårta och var köper ni den? De jag har pratat med har föreslagit prinsesstårta men lite snyggare dekorerat. Känns lite trist tycker vi och då känns det som att vi lika gärna kan skippa det. Någon som har ngt tips?

Vi ska ha cupcakes och min syster kommer göra dem.
    Tror det blir någon sorts vanilj/vitchokladfyllning m. hallon.
    * 21 juli 2012 *
  • hjgs
    LillaC skrev 2012-04-23 12:09:37 följande:

Hej!

Vad ska ni ha för tårta och var köper ni den? De jag har pratat med har föreslagit prinsesstårta men lite snyggare dekorerat. Känns lite trist tycker vi och då känns det som att vi lika gärna kan skippa det. Någon som har ngt tips?

Hej vi tycker inte tårtan är så jätteviktig och kör i "fel" ordning. vi kommer ha tårtmingel i församlingshemmet efter vigseln så alla som kommer till kyrkan och de som är bjudna på festen firar en stund tillsammans. vi kommer köpa olika tårtor ifrån coop bageriet och maxi bageriet som är färdiga, ser helt okej ut och smakar helt okej också men som sagt då är vi inte så kräsna när det kommer till tårtan utan vill ha lite olika smaker....
  • lovemealways

Vi ska köpa tårta från edmarks. Det blir marsipanlock och någon typ av moussefyllningar i. Så, påminner väl lite om prinsess, men blir lite annorlunda i och med fyllningarna....men prata med något bageri om att ni vill ha lite annorlunda så fixar de nog utan problem! Sockerbagaren i gullänget, edmarks i kroksta, lundbergs och viktoriabageriet i stan.....i husum finns ju också ett bageri som är mycket populärt :)

• lilja
    Millan1984 skrev 2012-04-20 21:07:05 följande:

Vi vet att As systersöner ska få stana hemma (mamma säger så ), annars är det bara några styckna som redan anmält sig (sista datum är 1 juni så det är ju ett tag kvar). Tänk bara på att det texten inte ska skina igenom när det är dubbeltryckt :p. Var är det du har hittat ringen? Var båda från Guldfynd? Jag vill gärna beställa min nu, men ska vänta tills jag/vi får lön så vi kan lägga in lite sparpengar på kontot. Skulle endast ta en vecka för oss, och än så finns det tid...men jäklar vad jag längtar tills då man får bära ringen på heltid

Hon som ska göra vår mat ringde till mig för ett par dagar sen. En av hennes döttrar hade tidigare erbjudit sig att hjälpa till med serveringen, och nu ville hn fråga mig om hennes andra dotter också kunde få hjälpa till. Inte oss emot Hennes döttrar som är vuxna, har jag växt upp med, så det känns tryggt. Ena dottern har erfarenhet inom servering, så det gör ju inte saken sämre hehe...

Missade din fråga, ja, ringen är från guldfynd!
    Ja man längtar tills det ska glittra fint på fingret.

Fick klart idag med vilken präst det blir, och vi fick Magnus Aasa!! Precis som vi ville, så det känns superbra. :))
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-04-24 20:41:33 följande:
    Missade din fråga, ja, ringen är från guldfynd!
    Ja man längtar tills det ska glittra fint på fingret.

Fick klart idag med vilken präst det blir, och vi fick Magnus Aasa!! Precis som vi ville, så det känns superbra. :))
    * 21 juli 2012 *

Vad kul att ni fick den präst ni ville ha. Undrar när man själv får ett samtal från dem, vill också veta vem vi ska få.

Igår ringde mamma mig. Hon som ska göra vår mat (och som också är bjuden) pratade med en vaktmästare och enligt honom var det datum vi bokat lokalen INTE bokat .

Jag ringde expeditionen i somaras och bokade, och typ i december ringde jag dit och dubbelkollade bokningen, och JA min bokning fanns där. Så ni kan ju ana min förvåning igår när jag får veta att så inte är fallet trots att dom bekräftat bokningen.

Ringde dit idag för att höra vad tusan dom hållt på med, men B (som fixar maten) bokade om lokalen så idag fick jag veta att nu är allt i sin ordning.

Kan ni tänka er vad hemskt om vi inte ens hade fått veta detta

Tror jag åldrades ett par år under gårdagen.....

• hjgs
    Millan1984 skrev 2012-04-25 21:31:59 följande:

Vad kul att ni fick den präst ni ville ha. Undrar när man själv får ett samtal från dem, vill också veta vem vi ska få.

Igår ringde mamma mig. Hon som ska göra vår mat (och som också är bjuden) pratade med en vaktmästare och enligt honom var det datum vi bokat lokalen INTE bokat .

Jag ringde expeditionen i somaras och bokade, och typ i december ringde jag dit och dubbelkollade bokningen, och JA min bokning fanns där. Så ni kan ju ana min förvåning igår när jag får veta att så inte är fallet trots att dom bekräftat bokningen.

Ringde dit idag för att höra vad tusan dom hållt på med, men B (som fixar maten) bokade om lokalen så idag fick jag veta att nu är allt i sin ordning.

skönt att det löste sig...

jag ringde idag och frågade på pastors exp och fick veta vilken präst vi får så ring och kolla verkar vara klart

• Millan1984
    hjgs skrev 2012-04-25 21:35:04 följande:

skönt att det löste sig...

jag ringde idag och frågade på pastors exp och fick veta vilken präst vi får så ring och kolla verkar vara klart

Ahaa..men då ska vi ta tag i det imorgon
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-04-25 21:31:59 följande:

Inge roligt när det händer något sådant, är tokstressad över maten. Har mailat runt lite men inte fått några svar än. Tur det ordnade sig iaf.

Har vikt 70 favorsaskar och band för fulla muggar, allt för att förbereda så mycket det går. Börjat med ngr spotifylistor med musik som passar till middagen och under tiden de väntar på oss.
    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Öviksbrudar 2012