• Äldre 27 Jun 10:02
    26911 visningar
    69 svar
    69
    26911

    Bantar du för att komma i form till bröllopet?

    I dagens Metro kan man läsa att kvinnor ibland tar dopingmedlet efedrin för att komma i form inför bröllopet. Efedrin kan ge bland annat ge hjärtklappning, ångest och sömnstörningar. En 31-årig kvinna säger till Metro:

    ”Jag har svårt att se mig själv som överviktig på mitt bröllop. Att titta tillbaka på bilderna från en av de största dagarna i sitt liv och inte vara nöjd är aldrig något jag skulle vilja.”

    Kvinnan hade tidigare tagit efedrin och varit nöjd.

    Hur tänker du om det här med banting inför bröllopet? Har du bantat? Provat bantningspiller? Snacka här!

  • Svar på tråden Bantar du för att komma i form till bröllopet?
  • MrsT20­11
    Äldre 28 Jun 14:08
    #41
    Kattpoet skrev 2011-06-28 13:59:50 följande:
    Har någon tänkt på att ju mer vi räknade kalorierna ju tjockare blev vi?   Kraftig övervikt som vi har idag var inte  jätte vanligt  innan light produkterna kom.
    Håller inte alls med. Den största boven i dagens överviktiga samhälle är våra stillasittande, bekväma liv framför datorn och TV:n. Parallellt har godis och annat skräp blivit mycket mer accepterat, man dricker vin flera dagar i veckan "precis som på kontinenten" och ungarna får inte bara en liten påse lördagsgodis (som när jag var liten) utan nu är det fredagsmys med chips och söndagsmiddag med fantasifulla efterrätter varenda helg.

    Hälso- och träningsmarknaden har inte alls hängt med tyvärr, men det finns hopp nu när branschen börjar vakna till ordentigt. Restauranger och caféer erbjuder fler hälsosamma rätter, och landets motionslopp blir fulltecknade flera månader i förväg.

    Lightprodukterna är en oerhört liten del i det hela, det är jag helt övertygad om.
  • 1700ta­l
    Äldre 28 Jun 14:19
    #42
    Kattpoet skrev 2011-06-28 13:11:32 följande:
    Så hur många av brudgummarna  bantar??
    Min gör det. Han tränar dock fotboll 3 dagar i veckan så den biten går av bara farten. Dessvärre är han en gottegris samtidigt och det är inte jag. Men han har samtidigt som jag gått ner ca 5 kg och han vill gå ner ett par till.
  • Äldre 28 Jun 14:20
    #43
    Kattpoet skrev 2011-06-28 13:11:32 följande:
    Så hur många av brudgummarna  bantar??
    Min sambo stukade foten i våras och lade då på sig några kilon extra när jag inte kunde röra sig, men han jobbar ute jämt nu på sommaren i trädgården (kolla vår husblogg), så jag märker att han snart kommer att vara nere på sin vanliga vikt igen. Sen ska vi träna mycket dans inför bröllopet, både tango och vals, och det ska väl också ge lite resultat för oss båda.
  • Loche
    Äldre 28 Jun 14:24
    #44
    Kattpoet skrev 2011-06-28 14:06:10 följande:
    Jag älskar att simma , cyklad och hajka!!   Men min kropp gör det inte, åh om jag var lite sjukare så jag kunde få ett bidrag till en tre hjulig cyckel, det skulle vara himmelriket.
    Samma här,,, för att inte tala om utförsåkning!! Numera kan jag inte göra nåt i den vägen mer än ganska stillsamma, inte alltför långa promenader.
  • MrsT20­11
    Äldre 28 Jun 14:35
    #46
    Annie119 skrev 2011-06-28 14:29:36 följande:
    Hej,

    jag heter Annie ReuterskiöldVi ska också skriva en artikel till i morgon onsdag, om kvinnor som äter efedrin för att gå ner i vikt till bröllopet. Det vore super att få prata med några av er, det blir självklart anonymt i tidningen.
    Om du hade tagit dig tid att läsa tråden kanske du hade insett att ingen som hänger här tar Efedrin. Finns säkert några som inte vågar erkänna att de gör det, för vem fan vill skylta med att man tar droger??
  • Fru Axelss­on Cramer
    Äldre 28 Jun 16:11
    #46

    Jag har tagit efedrin, men absolut inte för att gå ner i vikt.
    Har vänner som gått ner extremt i vikt med det men då tagit det varje dag.
    Jag testade eftersom att jag har så mycket vatten i mina ben att jag ibland inte kan gå, och det fungerade, benen blev mindre svullna.
    Men på grund av hur man mår samtidigt så blev det tvärstopp efter ett par piller.
    Jag mår hellre bra och har ett friskt hjärta än att minska mitt vad-mått.

    Kan förstå de människor som i sin desperation inte ser någon annan hjälp, men det är verkligen inte rätt sätt att tappa kilon på.

  • Kattpo­et
    Äldre 28 Jun 16:47
    #47

    Fru Axelsson, varför gick du inte till doktorn och fick urindrivande?

  • baby freeze
    Äldre 28 Jun 16:49
    #48

    Jag har varit på båda ändar av skalan: BMI på 19 (djupt olycklig) och BMI närmare 30 (lika olycklig).

    Eftersom jag vet hur dåligt man mår av att mixtra med sitt ätande för att nå extrema mål, så är det ingenting jag kommer att ägna mig åt till ett bröllop heller. Jag är högst normalviktig nu och tränar regelbundet, men det händer att jag vill tajta till kroppen lite extra inför någon händelse. Skulle dock inte kalla det för bantning, då det eg bara handlar om att dra ner på onyttigheterna och kanske dra i en extra växel på träningen.

  • Tårtsm­ula
    Äldre 4 Jul 18:27
    #49

    Ja, jag bantar. Äter viktväktarmat för att gå ned två kg. Sen är det bra.

  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 5 Jul 09:28
    #50

    På lite drygt en vecka har jag gått ner 5! kg Skrattande
    Tack vare Naturdiet, och då kan jag säga att jag fuskat en del


    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
Svar på tråden Bantar du för att komma i form till bröllopet?