• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-05-10 21:55:20 följande:
    Hahaha, eller hur. De ska ju bara lyda när vi säger något...  

    Helt rätt, sura lite så han förstår! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ja  absolut, det kan väl inte vara så svårt??!!

    Ja det tänker jag minsann, särskilt när han ska oppochnera sig mot saker som egentligen inte spelar han någon roll. Vi valde kärleken förde oss samman då han int edansar och känner sig osäker, den går långsamt så man hinner med, det är fantastiskt fin text MEN nu ska han få hitta något annat själv annars så slänger jag på macarena också kan han improvisera bäst han vill!
    Plus att jag hoppas han får hopppa bungy jump på svensexan
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-05-10 21:53:27 följande:
    Dissar du tyllen som alla andra gillar?  

    Spännande att din är påväg hem, har du visat bilder på den färdiga klänningen?
    Jag är lite mer åt klänningar som ser ut som gardiner enligt min m2b Visade massor av klänningar emd spets för honom innan jag föll pladask för min cymberline...

    Jag har inte visat några bilder på den färdiga klänningen, tänkte vänta till den kommer hem och jag får prova...
  • Aylas
    Smileycat skrev 2011-05-10 21:55:24 följande:
    Heej!

    Yes, jag är här
    Blir i slutet på augusti så liiite senare än dig, men vi har knappt kommit någonstans i planeringen

    OM jag skiter i Milanoo, vart fan ska man beställa ifrån då??
    Jag tyckte du var fin även om jag tycker du får "dra upp"  underdelen vid midjan typ.. usch vad jobbigt det verkar vara, har du bråkat mycket med dom??
    Dina tärnklänningar, måttade du dom eller bara beställde åldersmässigt?
    Hoppas det känns bättre snart.. vad jobbigt du verkar ha det med alla klänningproblem!
    Kraam 
    jag kollade med Milly idag och jag skulle få klänningen kring den 1 aug. om jag beställde innan den 20 maj - så du hinner om du tar dem
  • Aylas
    Samma här, jag vill gärna at han ska ha kravatt men ha hävdar estämt slips, vi ska in till a6 imorgon och handla till honom.
    Jag försöker att lära honom att vissa saker är inte fina att titta på förrän man får det på sig
    Jag ville att gubben skulle ha fluga men han höll på att dö av skratt när han testade. Han vägrade till och med visa mig.
    Haha, han kan inte ha känt sig bekväm nån stans köpte en oknuten till han hemma och blev överlycklig, han ser fram emot att dansa loss med den uppknuten framåt kvällen.. testa att locka med det - ser sexigt ut
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-05-10 22:06:29 följande:
    Haha, han kan inte ha känt sig bekväm nån stans köpte en oknuten till han hemma och blev överlycklig, han ser fram emot att dansa loss med den uppknuten framåt kvällen.. testa att locka med det - ser sexigt ut
    Han sa att han kände sig som en köttbulle. Jag ska bespara honom den känslan, kanske speciellt när han gifter sig...  
    Aylas skrev 2011-05-10 22:02:12 följande:
    Jag är lite mer åt klänningar som ser ut som gardiner enligt min m2b Visade massor av klänningar emd spets för honom innan jag föll pladask för min cymberline...

    Jag har inte visat några bilder på den färdiga klänningen, tänkte vänta till den kommer hem och jag får prova...
    Gardiner, haha! Den är fin men jag känner mig större i den än vad jag är. Obestämd
    Får hem en lilly re-aklänning i dagarna också, får se vilken jag väljer i slutändan. 

    Lova att visa bilder så fort du fått den! Jag är nyfiken!
  • zvartaliljan
    Smileycat skrev 2011-05-10 21:55:24 följande:
    Heej!

    Yes, jag är här
    Blir i slutet på augusti så liiite senare än dig, men vi har knappt kommit någonstans i planeringen

    OM jag skiter i Milanoo, vart fan ska man beställa ifrån då??
    Jag tyckte du var fin även om jag tycker du får "dra upp"  underdelen vid midjan typ.. usch vad jobbigt det verkar vara, har du bråkat mycket med dom??
    Dina tärnklänningar, måttade du dom eller bara beställde åldersmässigt?
    Hoppas det känns bättre snart.. vad jobbigt du verkar ha det med alla klänningproblem!
    Kraam 
    beställde åldersmässigt men skämtar inte när jag säger att strl.12 år nästan passar mig i längden o jag är 178cm lång! Så de är GALET stora

    Maia är lång för sin ålder (5), 113cm. Här är strl.5år på henne...
    I övrigt är den dock jättefin, o sy upp ska jag förhoppningsvis klara av...

  • Smileycat
    zvartaliljan skrev 2011-05-10 22:12:19 följande:
    beställde åldersmässigt men skämtar inte när jag säger att strl.12 år nästan passar mig i längden o jag är 178cm lång! Så de är GALET stora

    Maia är lång för sin ålder (5), 113cm. Här är strl.5år på henne...
    I övrigt är den dock jättefin, o sy upp ska jag förhoppningsvis klara av...


    Jättefin men lång ja!
    Ebba är ganska kort däremot (precis fyllda fem år oxå ju), och är väl nästan 105cm och tänkte beställa stl4 till henne, vissa mått är stl3 men bättre lite stor i midjan än kort..
    Hennes storasyster fyllde precis 6år och är 116cm men väldigt bred så hade tänkt beställa stl6 till henne, alla andra mått förutom midjan skulle passa lixom, och de jag tänkte beställa går lixom kjolen utåt nästan direkt under bysten..
    Men får väl se om det blir milanoo nu då
    Men kommer fan int ein på dhgate, och jag ahr prövat massa länkar och TRE olika webbläsare.. Hjälp någon? Vill ha billiga klänningar! vår budget är då inte stor  
  • Malin24

    Försöker hålla mig ifrån tråden eftersom jag bara blir deprimerad av att min aldrig verkar bli klar "pleating-girl" har ju som ni vet haft den i tre veckor ju utan att göra något...nog med gnäll från mitt håll :) 1700-tal vad fina klänningarna är...älskar nr1...har ju också en förkärlek till "mycket" klänning..gillade den supermyxket!

  • Malin24

    Skulle inflika att som ni märker kan jag inte hålla mig härifrån :)

  • Minuz

    Zvartaliljan - Synd att klänningen inte blev bra.......

    1700-tal - Fy bubblan vad avundssjuk jag blir, klänningarna är ju så fiiina att jag bara dör. Nu börjar jag verkligen ångra mitt köp.

    Jag ville ju också ha en stor och fluffig klänning från början men gubben som inte visste vilken jag först ville ha sa: Inte den där, den ser ut som en hög med grädde. Hmm
    Det finns alldeles för många fina klänningar.

    Min köpte och betalade jag den 4/5 och igår 9/5 skickades den, det ska ta 4-10 dagar innan jag får hem den. Spännande...... Men jag vet ju att jag inte kommer i den ännu, vilket är lite trist men det sporrar ju....

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!