• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Junibruden
    1700tal skrev 2011-05-11 09:24:40 följande:
    Och ja förresten, den finns en till som inte kommer bli klar på flera månader. Den här har jag beställt oxå:

oj wow, den hade jag glömt bort... den ser också fin ut, fast tycker nog mer om volangen...

och vilken konstig och missbildad ställning modellen på bilden har... Tungan ute
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-11 09:21:25 följande:
    Japp, dividerar med milly just nu på chatten om volangdrömmen. Först skulle hon skicka bilder, sen inte, så var den i princip klar att skickas, nu vill de göra om vissa av volangerna för de inte blev bra. Så hon frågade när jag absolut behövde den och jag sa nästa vecka.
    Det blev j tajt för dem helt plötsligt Hoppas de hinner fixa de dåliga volangerna på kort tid.
    Då blir det klänning leverans snart igen
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-11 09:24:40 följande:
    Och ja förresten, den finns en till som inte kommer bli klar på flera månader. Den här har jag beställt oxå:

Den ja med modellen som fick akut förstoppning!
    Den är snygg också, hur långt blir släpet?
  • Miceme

Förresten har jag fått tillbaka pengarna jag betalade in för den klänningen säljaren ville ha mer betalt för på dhgate, så det var ju bra! Känns ju som att den säljaren är seriös på det viset.
    Nu har jag lämnat in ansökan om samma sak angående slöjlurendrejaren! hoppas att det går lika smärtfritt, betvivlar det.

• zvartaliljan

Någon som fått paket skickat med Equick från Kina??? Vem levererar paketet i Sverige då?? Det står att de försökte leverera till mig igår och att paketet nu har status "held" men inte vilket budföretag jag ska höra av mig till! Ska jag verkligen behöva ringa Equick i Kina för att få veta vart paketet är? Fick ingen lapp vid dörren och inget i brevlådan igår...

• Humlan66

Equick har jag aldrig hört talas om ens :-s

Nu har jag mailat en kille jag känner i ett band om han har några trubadur kontakter och sen hade jag min galning tänkt att överasska min m2b med en låt jag spelat in på Cd så jag letar studio här i stan där jag bor
    Fast jag kan ju INTE sjunga haha.. men med dagens teknik så ;) Kan det nog funka

Seeen har jag även mailat friör skolan här i stan om läraren kan förmedla en kontakt till eleverna om att jag vill ha hjälp mot betalning , så hoppas hoppas nu . Saker och ting måste lossna nu inna jag får nå SPEL

NU ska jag leta Back up skor

• 1700tal
    Junibruden skrev 2011-05-11 09:26:27 följande:
    oj wow, den hade jag glömt bort... den ser också fin ut, fast tycker nog mer om volangen...
    Mmm, fast lite känner jag att det inte spelar nån roll hur volangdrömmen eller den svartvita blir, nu är jag lojal mot sidenklänningen. Fast nederdelen i tyll duger inte. Antingen gör jag om den själv med ny tyll eller beställer jag om den igen fast med med sidenorganza i volanger (lite á la volangdrömmen fast bara lite längst ner). Millys sidenorganza är nämligen EXAKT samma nyans som sidentaften....
    Miceme skrev 2011-05-11 09:28:40 följande:
    Den ja med modellen som fick akut förstoppning!
    Den är snygg också, hur långt blir släpet?
    Ja hon ser för konstig ut!

Inte långt alls. De ska göra som på bilden. Den har släp men inte alls ett långt. Och det känns ju lite trist och intetsägande det med numera...

Bra att du fick tillbaka pengarna iaf, alltid nåt.
    zvartaliljan skrev 2011-05-11 09:49:22 följande:
    Någon som fått paket skickat med Equick från Kina??? Vem levererar paketet i Sverige då?? Det står att de försökte leverera till mig igår och att paketet nu har status "held" men inte vilket budföretag jag ska höra av mig till! Ska jag verkligen behöva ringa Equick i Kina för att få veta vart paketet är? Fick ingen lapp vid dörren och inget i brevlådan igår...
    Hm, skumt. Kan du inte maila kina då så slipper du ringa? Dumt att du inte fick paketet heller. Vad var det i, för din klänning har väl redan kommit?
  • zvartaliljan
    1700tal skrev 2011-05-11 10:25:05 följande:
    zvartaliljan skrev 2011-05-11 09:49:22 följande:
    Hm, skumt. Kan du inte maila kina då så slipper du ringa? Dumt att du inte fick paketet heller. Vad var det i, för din klänning har väl redan kommit?
    Jag har mailat men inte fått svar...
    Det är en klänning från DHgate. Hoppas den passar bättre än de andra två...

Vad tror ni annars om att sy in denna över mage, höfter och rumpa (där den sitter ganska löst nu) så den sitter tajt över hela draperingen så den blir mer sjöjungfrumodell??och sen köpa en sån underkjol som passar? Tror ni det blir svårsytt?? Jag trodde aldrig jag skulle kunna ha en klänning i en sån modell men efter att ha gått ner 25kg (förhoppningsvis 30 till bröllopet) så känner jag att jag vill visa kroppen lite...inte dölja den...

• Skumboll

Sådär, tillbaka hemma efter en vända till dagis och till tryckeriet.

Kul att volangdrömmen verkar vara på gång 1700! Ska bli spännande att se hur de lyckats med den!

Micme: Skönt att du fick tillbaka pengarna, såntdär kan ju vara knivigt när man handlar från speciellt asien. 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!