• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-05-11 13:06:55 följande:
    1700-tal: Vilka fina klänningar! Älskar den första klänningen! Solig 

Som flera redan har sagt blev den andra ganska blek i jämförelse. Då väntar vi bara på den "rosa" volangklänningen, så får vi se om den är ännu bättre....

Jag behöver lite hjälp med att hitta en enkel väska till brudklänningen. Den ska helst vara i Ivory och inte så mycket krimskrams på! Jag vet att ni tjejer sitter på helt fantastiska egenskaper att hitta saker som man söker. Jag lyckas inte och nu har jag tröttnat! Skrikandes
    Ett par förslag. 

www.etsy.com/listing/49299870/
    www.etsy.com/listing/62453196/

(den sistnämnda var redan såld, men man kan nog maila säljaren)
  • Humlan66

Sitter och kollar mat och vad tror ni om 

Baconlindad fläskfilé med madeirasky och potatiskaka ??

Kan man ha det fast i buffeform ?

Sen en annan fråga till er som har barn- vad 17 köper man att ge i present till 2 årig flicka ?

Godis får hon inte äta tydligen

• Skumboll
    Humlan66 skrev 2011-05-11 13:25:03 följande:
    Sen en annan fråga till er som har barn- vad 17 köper man att ge i present till 2 årig flicka ?

Godis får hon inte äta tydligen

Fina pärlor så hon kan göra halsband tex?
    Finns stora varianter som är barnvänliga. 
  • zvartaliljan
    Skumboll skrev 2011-05-11 13:34:14 följande:
    Fina pärlor så hon kan göra halsband tex?
    Finns stora varianter som är barnvänliga. 
    finmotoriken på en 2-åring är väl inte direkt så de kan sitta o göra halsband Obestämd Inte utan hjälp i alla fall.

Om du menar till favors på bröllopet så hade jag nog tagit något annat snacks som hon får äta, typ russin eller torkad frukt.
    Om du menar födelsedagspresent så är böcker oslagbara i den åldern. Var på 2-årskalas i söndags o han fick en massa roliga leksaker men allt han var intresserad av var böckerna, särskilt de som gjorde lite ljud eller var lite "speciella".
  • Skumboll
    zvartaliljan skrev 2011-05-11 14:06:39 följande:
    finmotoriken på en 2-åring är väl inte direkt så de kan sitta o göra halsband Obestämd Inte utan hjälp i alla fall.

Om du menar till favors på bröllopet så hade jag nog tagit något annat snacks som hon får äta, typ russin eller torkad frukt.
    Om du menar födelsedagspresent så är böcker oslagbara i den åldern. Var på 2-årskalas i söndags o han fick en massa roliga leksaker men allt han var intresserad av var böckerna, särskilt de som gjorde lite ljud eller var lite "speciella".
    Om det är födesedagspresent gör det väl inget om de behöver lite hjälp? Obestämd
    Pärlor till halsband eller pärplattor är sånt som de tvååringar i min bekantskapskrets fått i alla fall. Jag vet inte vad en normal tvååring klarar iofs. 
  • zvartaliljan
    Skumboll skrev 2011-05-11 14:14:40 följande:
    Om det är födesedagspresent gör det väl inget om de behöver lite hjälp? Obestämd
    Pärlor till halsband eller pärplattor är sånt som de tvååringar i min bekantskapskrets fått i alla fall. Jag vet inte vad en normal tvååring klarar iofs. 
    ja jag jämför ju med mina barn och alla barn är ju såklart olika Skulle aldrig ge en 2-åring pärlor då de lätt stoppar de i munnen...och så stora pärlor så de inte går in i bvcs varningscylinder för barn under 3 år tror jag inte finns Golfbollsstora pärlor liksom och i den åldern har de NOLL tålamod för att sitta stilla o pyssla. Nu är min dotter 5år och gör inget annat än sitter o pysslar med halsband, målarböcker o sånt men när hon var 2 sprang hon mest runt som en galning o tröttnade på varenda leksak efter typ 1 minut...var bara böcker, musik och film som kunde få henne stilla o fokuserad.
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-05-11 13:19:47 följande:
    Ett par förslag. 

www.etsy.com/listing/49299870/
    www.etsy.com/listing/62453196/

(den sistnämnda var redan såld, men man kan nog maila säljaren)
    Tack! Glad Den första var verkligen jag, men känns lite för mycket med 98 dollar + frakt på 20 dollar för en väska man ska ha en dag! Obestämd Tror min sambo kommer att protestera.... får se om jag kan övertyga honom ikväll.
    Malin24 skrev 2011-05-11 13:04:24 följande:
    Plötsligt händer det!!!!!!! :)
    Åh, vad skönt! Det fanns en klänning iaf. Nu vill vi se bilder.... Flört

• Skumboll
    zvartaliljan skrev 2011-05-11 14:19:46 följande:
    ja jag jämför ju med mina barn och alla barn är ju såklart olika Skulle aldrig ge en 2-åring pärlor då de lätt stoppar de i munnen...och så stora pärlor så de inte går in i bvcs varningscylinder för barn under 3 år tror jag inte finns Golfbollsstora pärlor liksom och i den åldern har de NOLL tålamod för att sitta stilla o pyssla. Nu är min dotter 5år och gör inget annat än sitter o pysslar med halsband, målarböcker o sånt men när hon var 2 sprang hon mest runt som en galning o tröttnade på varenda leksak efter typ 1 minut...var bara böcker, musik och film som kunde få henne stilla o fokuserad.
    Ja, alla barn är ju olika såklart. Sonens kusin fixade sånt redan innan hon var två, men hon är pysslig av sig. Min egen son kan jag inte jämföra med. 
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-05-11 14:24:49 följande:
    Tack! Glad Den första var verkligen jag, men känns lite för mycket med 98 dollar + frakt på 20 dollar för en väska man ska ha en dag! Obestämd Tror min sambo kommer att protestera.... får se om jag kan övertyga honom ikväll.
    Väskan kan man ju ha fler gånger!
  • Humlan66

Tack, låter som det får bli en bok .Det blir som födelsedagspresent detta

Bröllopet har vi barnfritt på

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!