• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Junibruden

1700-tal: WOW WOW WOW vilka underbara klänningar

tycker absolut bättre om den första... tyckte den andra klänninge hade olika färg på vre och nedre delen, vilket störde mig en aning... Oche fter att först ha sett bilder på den första klänningen så känns den andra som aningen intetsägande...
    speciellt övredelen var så otrloigt fin på den första klänningen!! är ju själv inte alls för fluff fluff och skulle själv aldrig orka släpa omkring på det dr släpet, men vilket WOW-reaktion det blir när du stiger in i kyrkan och går upp till altaret i den där klänningen med det där släpet... fast glöm slöjan, den passar inte alls...

nu är det väl då bara volangdrömmen vi vntar på? eller finns det fler? nå jaaaa, i och för sig så hinnr du ju ännu beställa hur många som helst före det är dags för ditt bröllop

• Humlan66

Godmorgon tjejer =)

Efter att ha sett gårdagens program på Tv ( 4 bröllop ) så har jag blitt så sugen på lite annan underhållning så festen blir rolig. Dom hade ju 2 superduktiga killar som dansade brakedance och jag tror min systerdotter har en kompis som tävlat i nått liknande så jag tror jag ska höra med henne om hon kan fixa ihop nått =)
    En trubadur skulle vi oxå vilja ha =)

Hur ska ni själva ha det med underhållningen ??

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-05-10 21:18:56 följande:
    Mycket bättre än vad jag trodde. Riktigt fin den me. Fast hur tänkte du med den där då, du som tyckte det skavde under armarna.....eller är det annat blingbling på den där?
    Nu svarar jag på detta idag, lite sent men datorn loggade bara ut mig igår! Skrikandes

Mnja, det är inte samma spets som på min förra. Den här är ett spetstyg på pärlor på, inte påsydda klumpiga spetsbitar. Men javisst, det lär skava. Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer sydda trådbroderier snarare än en massa blingbling. Obestämd Men tror inte den kommer va så farlig som den andra som var överöst med sylvassa paljetter. Allt det som är påsytt på denna är mer "platt", liksom... Ska testa den på idag, då får vi se om den åker av lika fort som den kom på. Men måste säga att den växer i mina ögon faktiskt. Ska stryka den oxå, där blir den nog mkt finare. Skrattande Den har redan rätat ut sig och hängt till sig sen igår.
  • 1700tal
    Smileycat skrev 2011-05-10 21:36:23 följande:
    Tex; Hur långt har ni beställt från "nyckelbenet" till golv och hur lång är ni?? hjälp  
    På mig är hollow to hem/hålet vid nyckelbenet till golv 145 cm och jag är ca 175 cm. Skrattande
  • Junibruden
    Humlan66 skrev 2011-05-11 09:03:09 följande:
    just ja, Jag fick tag på solisten igår kväll till sist - skööönt
    jippiii!!
  • Mia4

1700-tal: Vilka fina klänningar! Älskar den första klänningen! Solig 

Som flera redan har sagt blev den andra ganska blek i jämförelse. Då väntar vi bara på den "rosa" volangklänningen, så får vi se om den är ännu bättre....

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-05-10 23:12:14 följande:
    Försöker hålla mig ifrån tråden eftersom jag bara blir deprimerad av att min aldrig verkar bli klar "pleating-girl" har ju som ni vet haft den i tre veckor ju utan att göra något...nog med gnäll från mitt håll :) 1700-tal vad fina klänningarna är...älskar nr1...har ju också en förkärlek till "mycket" klänning..gillade den supermyxket!
    Men å andra sidan är jag helt övertygad om att din klänning blir HELT fantastisk i slutänden! Faktiskt. Milly lämnar ju mkt att önska när det gäller tiden men de är ju helt fantastiska på sömnad och passform. Och tack, ja ettan den blir näst intill perfekt!
    Malin24 skrev 2011-05-10 23:13:02 följande:
    Skulle inflika att som ni märker kan jag inte hålla mig härifrån :)
    Klart du inte ska hålla dig härifrån, vi saknar dig ju. Och din klänning är ju min favvo! Bortsett från sidenklänningen då...
    Junibruden skrev 2011-05-11 07:37:54 följande:

tycker absolut bättre om den första... tyckte den andra klänninge hade olika färg på vre och nedre delen, vilket störde mig en aning... Oche fter att först ha sett bilder på den första klänningen så känns den andra som aningen intetsägande...
    speciellt övredelen var så otrloigt fin på den första klänningen!! är ju själv inte alls för fluff fluff och skulle själv aldrig orka släpa omkring på det dr släpet, men vilket WOW-reaktion det blir när du stiger in i kyrkan och går upp till altaret i den där klänningen med det där släpet... fast glöm slöjan, den passar inte alls...

nu är det väl då bara volangdrömmen vi vntar på? eller finns det fler? nå jaaaa, i och för sig så hinnr du ju ännu beställa hur många som helst före det är dags för ditt bröllop
    Merci! Ja, visst är det lustigt att tvåan helt plötsligt blir intetsägande! För den får minsann knappt i sovrummet den heller, tar upp nästan lika mkt golvyta som den andra och släpet ligger inte långt efter..

Japp, dividerar med milly just nu på chatten om volangdrömmen. Först skulle hon skicka bilder, sen inte, så var den i princip klar att skickas, nu vill de göra om vissa av volangerna för de inte blev bra. Så hon frågade när jag absolut behövde den och jag sa nästa vecka.
  • 1700tal
    eller finns det fler?
    Och ja förresten, den finns en till som inte kommer bli klar på flera månader. Den här har jag beställt oxå:

• Junibruden
    1700tal skrev 2011-05-11 09:21:25 följande:

Merci! Ja, visst är det lustigt att tvåan helt plötsligt blir intetsägande! För den får minsann knappt i sovrummet den heller, tar upp nästan lika mkt golvyta som den andra och släpet ligger inte långt efter..

Japp, dividerar med milly just nu på chatten om volangdrömmen. Först skulle hon skicka bilder, sen inte, så var den i princip klar att skickas, nu vill de göra om vissa av volangerna för de inte blev bra. Så hon frågade när jag absolut behövde den och jag sa nästa vecka.
    då blir det bilder på volangen nästa vecka, låter ju perfekt!! *hoppas hoppas hoppas* att också den är lika fin som den första du fick igår...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!