• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Krazzzy skrev 2011-04-26 11:39:56 följande:
    Inser det samma Flört Synd att man inte kan ta med jobbet bara Obestämd
    Njä, det är ju lite svårt!
  • Skumboll

    Smuppra: Åh, vilket trist problem! Kan nog inte hjälpa dig, vet inte alls hur man går tillväga för att kolal i kyrkoregister och så. Jag hoppas det löser sig!

    Minuz: Men DET är väl märkligt? Om far och farföräldrar heter med W och skatteverket dessutom godkänt det borde det ju inte vara några problem att barnen heter likadant? Ja, man slutar ju aldrig förvånas.... 

  • S2011
    Skumboll skrev 2011-04-26 11:29:42 följande:
    Man borde flytta från stockholm hör jag....
    Välkommen till Skövde
  • Pinkgrape

    JAG HAR BESTÄLLT MIN FÖRSTA KLÄNNING!!!!! hihi



    Denna blev det, men från en annan säljare än vad jag först hade tänkt mig. Den blev ett par hundralappar dyrare, men vad gör det. Ojojoj... jag är SÅ nervös.

    Jag beställde den i storlek 40, med snörning i ryggen. Ligger nu mellan en storlek 44-42, visst borde det funka utmärkt? Jag gifter mig i augusti och går stadigt ner i vikt.

    Om inte annat, så har jag ju en utmärkt morot nu för min viktnedgång :D

     


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Krazzzy
    Skumboll skrev 2011-04-26 11:41:03 följande:
    Njä, det är ju lite svårt!
    Mmm, det är samma med hus.... Man ska tydligen inte bo i huvudstaden då heller. Vi kollar på hus lite närmare skolan nu, men en liten villa ca 140-150 kvm ligger på runt 4-5 milj, då i ganska stort renoverings behov Skrikandes Så det gäller att jobba på så vi kan flytta, vi får typ hälften för våran lilla stuga
  • Krazzzy
    Pinkgrape skrev 2011-04-26 11:47:53 följande:
    JAG HAR BESTÄLLT MIN FÖRSTA KLÄNNING!!!!!
    hihi
    Denna blev det, men från en annan säljare än vad jag först hade tänkt mig. Den blev ett par hundralappar dyrare, men vad gör det. Ojojoj... jag är SÅ nervös.

    Jag beställde den i storlek 40, med snörning i ryggen. Ligger nu mellan en storlek 44-42, visst borde det funka utmärkt? Jag gifter mig i augusti och går stadigt ner i vikt.

    Om inte annat, så har jag ju en utmärkt morot nu för min viktnedgång :D

     


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Woohooo! Gud så snygg Skrattande
    några kronor till gör inget Flört
  • Humlan66
    S2011 skrev 2011-04-26 08:57:04 följande:
    om han bara går med på det själv... han gillar inte att köpa blommor (jag brukar få en liten blomma när jag fyller år, that's it) och tror inte han är överförtjust i tanken att behöva köpa en brudbukett. men jag ska se om jag kan få honom att gå med på det ändå Glad
    1700tal skrev 2011-04-26 08:47:16 följande:
    Havsbris?
    det är en sån här bukett: www.euroflorist.se/Havsbris-BOU06_66.p?catego...
    jag gillar dock inte liljor och vill isåfall ha rosor i.
    Attans du om jag bott närmare dig , då har jag kunnat bundit den åt dig
  • Smuppra
    Minuz skrev 2011-04-26 11:35:49 följande:
    Smuppra - Hoppas det ordnar sig för dig......

    När jag fick mitt första barn så fick han pappans efternamn och vi skrev med W som de alltid gjort men det gick inte skattemyndigheten med på för det ska vara V...... Ehh???????????? Jaha och far och farföräldrar osv har alltid skrivit med W och gör än idag och har det i sina papper. Men mina barn fick inte det utan de skriver med V. Konstigt ju.
    Kan man själv ändra på körkort osv till en stavning som är fel enligt skatteverket?
    Hmm, måste fråga exet hur hans brors nyfödda får stava sitt efternamn......
    Skumt! Fattar inte hur de kan säga nej isf?
    Jag tror inte man kan ändra körkort själv, tar de inte namnet som står i folkbokföringen? Så störande det här...
    Skumboll skrev 2011-04-26 11:44:45 följande:
    Smuppra: Åh, vilket trist problem! Kan nog inte hjälpa dig, vet inte alls hur man går tillväga för att kolal i kyrkoregister och så. Jag hoppas det löser sig!

    Minuz: Men DET är väl märkligt? Om far och farföräldrar heter med W och skatteverket dessutom godkänt det borde det ju inte vara några problem att barnen heter likadant? Ja, man slutar ju aldrig förvånas.... 
    Nej, jag vet inte heller men funderar på att traska till stadsarkivet med MB och fråga om hjälp. :-S Blir inte klokare av internet, för ovanlighetens skull...

    Pinkgrape: Tjusig klänning! Det blir nog bra med 40!
  • Humlan66
    Krazzzy skrev 2011-04-26 10:51:46 följande:
    Vi har hyrt in oss på ett inte så super flådigt ställe, men det ligger bara några meter från havet och har en helt Ok bar och en jätte fin matsal med veranda ut mot vattnet. En stor fördel är ju då att alla som vill får hyra sig ett rum och sova över, det verkar nu som nästan Alla våra gäster kommer att ligga kvar så vi får väll festa dagen efter méTungan ute Det ligger ute på Dalarö.
    Åhhhhh va det låter VACKERT-- fan va avis jag blir
  • Humlan66
    Pinkgrape skrev 2011-04-26 11:47:53 följande:
    JAG HAR BESTÄLLT MIN FÖRSTA KLÄNNING!!!!! hihi


    Denna blev det, men från en annan säljare än vad jag först hade tänkt mig. Den blev ett par hundralappar dyrare, men vad gör det. Ojojoj... jag är SÅ nervös.

    Jag beställde den i storlek 40, med snörning i ryggen. Ligger nu mellan en storlek 44-42, visst borde det funka utmärkt? Jag gifter mig i augusti och går stadigt ner i vikt.

    Om inte annat, så har jag ju en utmärkt morot nu för min viktnedgång :D

     


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    ( försöker läsa ikapp tråden - pust )

    JÄTTEVACKER

    Jag MÅSTE beställa min klänning denna vecka, men har som sagt beslutångest
     Har jag isf över hela bröllopet med, men det är en svacka som går över-- fast jobbigt är det
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!