• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Krazzzy
    Humlan66 skrev 2011-04-26 11:56:11 följande:
    Åhhhhh va det låter VACKERT-- fan va avis jag blir
    Ja, jag hoppas att det kommer att bli bra Skrattande vi hoppas även på att vädergudarna är med oss så vi kan vigas på kippan ovanför Hjärta  Men vid regn har hotellet en fin lokal som vi får använda till vigseln Glad 
  • Pinkgrape

Herregud... I'm on fire!

Tänkte att jag likaväl kunde beställa den andra klänningen nu också då, sagt och gjort.
    Beställd! I samma storlek och färg.
    Denna blev dock ett par hundra billigare än vad jag hade trott, så det jämnade ju ut sig :D

Nu ska jag sitta som på nålar i drygt en månad då :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Krazzzy
    Pinkgrape skrev 2011-04-26 12:04:30 följande:
    Herregud... I'm on fire!

Tänkte att jag likaväl kunde beställa den andra klänningen nu också då, sagt och gjort.
    Beställd! I samma storlek och färg.
    Denna blev dock ett par hundra billigare än vad jag hade trott, så det jämnade ju ut sig :D

Nu ska jag sitta som på nålar i drygt en månad då :P

Hahahaha, grymt bra!

Åh, denna väntan, men min skickas i slutet av denna vecka Skrattande Så jag hoppas att min väntan är över, men vilken KATASTROF om den inte passar Förvånad Då får jag beställa en till Flört
  • Skumboll
    Krazzzy skrev 2011-04-26 11:48:23 följande:
    Mmm, det är samma med hus.... Man ska tydligen inte bo i huvudstaden då heller. Vi kollar på hus lite närmare skolan nu, men en liten villa ca 140-150 kvm ligger på runt 4-5 milj, då i ganska stort renoverings behov Skrikandes Så det gäller att jobba på så vi kan flytta, vi får typ hälften för våran lilla stuga
    Ja, det är vansinniga priser! Vi har bosatt oss långt ute på landet, i ett litet men nybyggt radhus och till och med det var dyrt. Skrikandes
  • Pinkgrape
    Krazzzy skrev 2011-04-26 12:08:00 följande:
    Hahahaha, grymt bra!

Åh, denna väntan, men min skickas i slutet av denna vecka Skrattande Så jag hoppas att min väntan är över, men vilken KATASTROF om den inte passar Förvånad Då får jag beställa en till Flört
    Oj, så spännande! :D:D Haha men.. klart den kommer passa! Nu ska vi inte vara såna ;P
  • Miceme

Jag vet faktiskt inte vad jag har betalt, men på ett ungefär tror jag:

lokal, boende mat & dryck: ca 30000
    trycksaker: 3500
    extra grejer till dukning (plac kort, favors + boxar + löpare rosblad) ca 2000
    kläder (8 klänningar, 8 skor, 2 kravatter plus väst 2 skjortor 2 byxor, underkläder ) ca 10500
    smink parfym ca 1500
    tärnpresenter + present till mina tjejkompisar till mamma o pappa ca 2200
    övrigt (tvålar, toalett papper med brudpar + annat lull lull)1000 kr
    Blommor ca 600
    fotograf ca 1000

Jag har troligtvis missat massa små grejer
    Det som fattas är min sambos kostym, slips, bröstnäsduk, skjorta.
    lösnaglar
    strumpor till pojkarna
    beställa tårta
    hårfärg
    tror inte det är något mer

• Miceme
    Pinkgrape skrev 2011-04-26 11:47:53 följande:
    JAG HAR BESTÄLLT MIN FÖRSTA KLÄNNING!!!!! hihi

Denna blev det, men från en annan säljare än vad jag först hade tänkt mig. Den blev ett par hundralappar dyrare, men vad gör det. Ojojoj... jag är SÅ nervös.

Jag beställde den i storlek 40, med snörning i ryggen. Ligger nu mellan en storlek 44-42, visst borde det funka utmärkt? Jag gifter mig i augusti och går stadigt ner i vikt.

Om inte annat, så har jag ju en utmärkt morot nu för min viktnedgång :D

Jättefin, den andra också! Hoppas månaden går fort!
  • Junibruden

oj oj oj, så ni skrivit mycket... har ju tagit hur länge som helst att läsa ikapp...

Pinkgrape: jätte vackra klänningar!! var det inte du som skulle ha svart bälte? varifrån beställde du klänningarna? och när beräknas de vara färdiga?

Skumboll: bilderna på klänningens framdel ser snygga ut, men bakdelen förstår jag mig inte alls på... Obestämd 

Sommarbrud: lillyklänningen är jätte vacker!! tycker absolut att den är bättre!

Har varit trevligt att läsa om vad era bröllop kommer att kosta så här lite om våra kostnader:

- kyrkan, prästen, kantorn kostar ju inget
    - festen ordnas på en danspaviljong (paviljong med tak, väggar, golv; åttakantig och fönster åt alla håll, havet nära på nästan alla sidor...) vid havet 2500 kr/fredag-söndag
    - en cateringfirma fixar maten (förrätt, huvudrätt, nattmat, servering och alla kärl som behövs) för ca 250-300 kr/pers (150 gäster),
    - kakan bakar min syster, ca 1000 kr
    - bulla och småbröd bakar MB:s mormor, ca 500 kr 
    - drickorna blir väl ca 10 000 kr (vin, öl, cider, snaps, läsk, avec till kaffet osv.)
    - min klänning + skor ca 2400 kr
    - mb:s kläder ca 3000 kr....
    - inbjudningskorten gjorde vi själva för ca 20 kr/st och materialen för programbladen och kyrkoprogrammen är precis skaffade för ca 500 kr, men de är ännu inte gjorda
    - min mamma fixar blommorna på borden
    - ljusstakarna var 80 kr för 33 stycken
    osv osv osv

Ännu fattas blommor (ca 1000 kr), min frisyr (ca 1000 kr), smink (ca 700 kr).

Har jag glömt något viktigt? Har ju inte min exellista med mig här på jobbett...

• tigerlily
    S2011 skrev 2011-04-26 09:52:50 följande:
    tigerlily skrev 2011-04-26 08:57:20 följande:
    Ha ha! Ja, men vi har ju valt att lägga alla våra pengar på festen, som kommer att gå på mellan 50 - 60 000...

Vad gäller tiara så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag ska köpa en av en kompis som aldrig använde sin. Den är jättefin, men går i silver och vitt och jag kommer förmodligen att ha smycken i guld till klänningen. Mitt andra alternativ är att låna en tiara av en kompis som gör egna smycken. Har inte hon någon som passar kan hon alltid tillverka en. Då kan jag ju få en guldfärgad som matchar resten. Äh, jag vet inte. Det kanske slutar med att jag inte använder någon alls, men när ska man annars få möjlighet att ha på sig sånt, liksom???
    Tiara på alla baler man blir bjuden på?Flört
    Tycker verkligen du ska höra efter om hon kan hjälpa dig. Klart du ska ha en tiara!

Ja, eller hur! Fler tiaror åt folket!
    1700tal skrev 2011-04-26 09:24:33 följande:
    Tigerlily, vad häftigt med en kompis som gör smycken. Vad blir det för stil på den tiaran då isf?
    Hon brukar göra ganska delikata smycken annars, och jag vill nog ha något robustare (fast inte för stort, bara lagom stort), men om det inte blir silvertiaran blir det nog något gyllene med lite, lite bling bling i. Det beror helt på vilka smycken jag hittar och vilken frisyr jag ska ha. Slöjan kommer jag bara att ha under själva vigseln eftersom den är så tung, så det får vara nåt som passar även utan slöja under festen sen. För tiaran vill jag ju inte ta av mig!
  • Junibruden

förresten, behöver hjälp...

skulle ännu behöva en slöja. 2-3 lager, halvlång (halva ryggen ungefär), ivory eller vit, gärna lite pärlbroderier.

varifrån skulle jag få en billig och snygg slöja? Solig

Litar på er brudar, så tack tack för svar redan nu

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!