• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-25 22:53:45 följande:
    Inget HAVhär inte mycket bra att ha grejer, det var inte heller ett paket utan allt jag beställt råkade komma samma dag det stod paket nedanför lådan och locket stod rätt upp som ett spjut!

Jag såg inte heller men jag ska försöka komma ihåg att tita imorgon
    Mmmm... Tycker fortf det såg väldigt mkt ut som ett hav... Drömmer Ett litet hav...

Vadå, går repris imorgon? Eller nästa avsnitt?

Såg förresten att TLC sänder dubbelavsnitt av say yes to the dress varje dag denna vecka inför kungabröllopet. Och så sänder de förstås bröllopet hela dan på fredag från kl 11. DET ska bli kul att se!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-25 22:49:23 följande:
    Jaså? Har ju hört upplägget, verkar ju lite fattigt men så verkar tv va numera... Men var det inget inspirerande för blivande brudar? Idéer och sånt?
    Inte mycket! Bruden hade bestämt att de skulle göra något som ingen annan någonsin gjort.... och så gjorde de en ripoff av denna. Jag bytte till och med kanal när det visades.  

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-25 22:57:55 följande:
    Mmmm... Tycker fortf det såg väldigt mkt ut som ett hav... Drömmer Ett litet hav...

Såg förresten att TLC sänder dubbelavsnitt av say yes to the dress varje dag denna vecka inför kungabröllopet. Och så sänder de förstås bröllopet hela dan på fredag från kl 11. DET ska bli kul att se!
    dagens avsnitt går att se på tv4play
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-25 22:57:55 följande:

Nej imorgon är det nytt avsnitt 19.30. Eller kanske går det repris innan på. Finns ju på tv4play annars
    Skumboll skrev 2011-04-25 22:58:02 följande:
    Inte mycket! Bruden hade bestämt att de skulle göra något som ingen annan någonsin gjort.... och så gjorde de en ripoff av denna. Jag bytte till och med kanal när det visades.  

" target="_blank">

Ja men verkligen... Min kusin gjorde samma för två år sedan när hon gifte sig. Fast denna brud hade iaf välorganiserad dans (som var typ exakt samma som originalet)... OM man nu vill dansa in så kan man väl ha en annan låt åtminstone? Eller helst typ en heeelt ny grej. Hatta med en boll på vägen in, jonglera med bollar, sluka eld, stå där framme redan när ästerna går inte. Vad som helst men inte en ripoff på något som 53 miljoner (eller vad speakerna sa) har sett på youtube...
  • Smuppra

stå där framme när gästerna går in...

• 1700tal
    Smuppra skrev 2011-04-25 22:56:31 följande:
    Haha... brorsans fd chef var med på lyxfällan förut. Hans motto var att allt som är på rea är bra, typ.
    "Åh en mobilladdare på extrapris för 99 kr istället för 149 kr!"
    "Har du en mobil den passar till då?"
    "Nej, men jag kanske skaffar i framtiden. Kanske när den kommer på rea!"
    osv, hela tiden... Finns en anledning till att han var med på lyxfällan om jag säger så... Och grejer överallt. Hans partner hade typ dubbla lönen och var nästan lika illa beteendemässigt , men han hade ju råd med denna shopping!
    Hm, hade ett ex som var så.. Han hade helt klart råd med det och låg aldrig back eller så men hans köpbeteende retade gallfebern på mig eftersom det resulterade i prylar och skräp precis överallt! Allt detta som var köpt billigt för det skulle "va bra att ha" en vacker dag... Aaarh! Kanske var det han som la locket på en annars ganska extravagant fisk? Flört Av samma skäl har jag numera (till min nuvarande och samlande kräftas förskräckelse) en utrensning med jämna mellanrum. Mitt ex förråd och garderåber dyker upp då och då i mina mardömmar... Huja...   
  • Skumboll
    Smuppra skrev 2011-04-25 23:03:58 följande:
    Ja men verkligen... Min kusin gjorde samma för två år sedan när hon gifte sig. Fast denna brud hade iaf välorganiserad dans (som var typ exakt samma som originalet)... OM man nu vill dansa in så kan man väl ha en annan låt åtminstone? Eller helst typ en heeelt ny grej. Hatta med en boll på vägen in, jonglera med bollar, sluka eld, stå där framme redan när ästerna går inte. Vad som helst men inte en ripoff på något som 53 miljoner (eller vad speakerna sa) har sett på youtube...
    Eller hur! Och dessutom påstå att ingen gjort det tidigare.... Drömmer
  • Miceme
    Smuppra skrev 2011-04-25 22:56:31 följande:
    Haha... brorsans fd chef var med på lyxfällan förut. Hans motto var att allt som är på rea är bra, typ.
    "Åh en mobilladdare på extrapris för 99 kr istället för 149 kr!"
    "Har du en mobil den passar till då?"
    "Nej, men jag kanske skaffar i framtiden. Kanske när den kommer på rea!"
    osv, hela tiden... Finns en anledning till att han var med på lyxfällan om jag säger så... Och grejer överallt. Hans partner hade typ dubbla lönen och var nästan lika illa beteendemässigt , men han hade ju råd med denna shopping!

Apropå spendering så hade vi budgeterat 20 000 kr exkl. resa  och mat (förlovningsringarna köpte vi för 5½ år sedan så de borde inte behöva räknas in!). Mat får vi av våra föräldrar. Vi kommer spräcka budgeten med max en tusenlapp har vi kommit fram till. Resa har vi 30 000 kr (+ de 2000 kr jag vann förut) men vi lutar åt en sista minuten faktiskt, så det blir nog bra mycket billigare! Ni som gifter er 2012 har ju en del saker kvar att köpa på er

Fast jag köper bara saker jag behöver och letar tills jag hittar bästa priset så det så

Ja jag ska se nästa avsnitt, måste se rip offen på 4 play imorn med ha ha
    Nu ska jag med lägga mig och fundera ut om jag glömt köpa  något, har ju bara fem veckor kvar!
    Och på fredag är det vigselsamtal! Efter det ska jag beställa vigselprogram!! just det

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-25 23:00:00 följande:
    dagens avsnitt går att se på tv4play
    Men oj så modernt ni resonerar. Tänkte jag inte ens på.
  • Skumboll

Ja, nu är det dags att sova! Godnatt tjejer!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!