• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Junibruden skrev 2011-04-26 12:36:16 följande:
    Pinkgrape: jätte vackra klänningar!! var det inte du som skulle ha svart bälte? varifrån beställde du klänningarna? och när beräknas de vara färdiga?
    Tack :) Japp, beställt båda klänningarna med svart band i midjan :)
    Jag beställde den första, med lång kjol från dhgate.com och den andra med kortare kjol från mylove-bridal.com
    Båda beräknas vara klara och framme hos mig i början/mitten av juni ungefär :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Malin24
    Junibruden skrev 2011-04-26 12:36:16 följande:

Sommarbrud: lillyklänningen är jätte vacker!! tycker absolut att den är bättre!

Har varit trevligt att läsa om vad era bröllop kommer att kosta så här lite om våra kostnader:

- kyrkan, prästen, kantorn kostar ju inget
    - festen ordnas på en danspaviljong (paviljong med tak, väggar, golv; åttakantig och fönster åt alla håll, havet nära på nästan alla sidor...) vid havet 2500 kr/fredag-söndag
    - en cateringfirma fixar maten (förrätt, huvudrätt, nattmat, servering och alla kärl som behövs) för ca 250-300 kr/pers (150 gäster),
    - kakan bakar min syster, ca 1000 kr
    - bulla och småbröd bakar MB:s mormor, ca 500 kr 
    - drickorna blir väl ca 10 000 kr (vin, öl, cider, snaps, läsk, avec till kaffet osv.)
    - min klänning + skor ca 2400 kr
    - mb:s kläder ca 3000 kr....
    - inbjudningskorten gjorde vi själva för ca 20 kr/st och materialen för programbladen och kyrkoprogrammen är precis skaffade för ca 500 kr, men de är ännu inte gjorda
    - min mamma fixar blommorna på borden
    - ljusstakarna var 80 kr för 33 stycken
    osv osv osv

Ännu fattas blommor (ca 1000 kr), min frisyr (ca 1000 kr), smink (ca 700 kr).

Har jag glömt något viktigt? Har ju inte min exellista med mig här på jobbett...
    Försöker oxå kämpa med att läsa ikapp (Som vanligt Glad)

Men jag håller med om att Sommarbruds klänning nr1 var snyggast Glad

Ja det var väl det jag kom ihåg så här efter ca 25 sidors läsa ikapp...

Vad duktiga ni är på att hålla koll på vad ni lagt på allt, jag har inte så stor koll just nu..vet dock att mer pengar har gått åt än vad det borde trots kinaklänningFlört En slutsiffra på ca 250 känns dock inte långt borta just nu..*gulp* men det är ju bara en gång i livet..eller vad säger man...
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-04-26 13:07:27 följande:
    Försöker oxå kämpa med att läsa ikapp (Som vanligt Glad)

Men jag håller med om att Sommarbruds klänning nr1 var snyggast Glad

Ja det var väl det jag kom ihåg så här efter ca 25 sidors läsa ikapp...

Vad duktiga ni är på att hålla koll på vad ni lagt på allt, jag har inte så stor koll just nu..vet dock att mer pengar har gått åt än vad det borde trots kinaklänningFlört En slutsiffra på ca 250 känns dock inte långt borta just nu..*gulp* men det är ju bara en gång i livet..eller vad säger man...
    Shit! Vad får ni för 250 papp?
  • Malin24
    Skumboll skrev 2011-04-26 13:17:02 följande:
    Shit! Vad får ni för 250 papp?

Hm ja jag önskar jag kunde säga att vi får hur mycket som helst men just nu känns det inte riktigt så Glad

Middag för  ca150 pers
    Klänning
    Ringar
    Fotograf
    Band
    Mannens kläder
    Tärnklänningar
    Näbbklänningar
    Inbjudningskort och alla andra trycksaker
    Hår+smink

Det som tyvärr har blivit en lite för stor kostand är ju såklart middagen då vi inte hittade en tillräckligt stor lokal som vi kunde ha catering till så nu är vi på restaurang där kuvert-priset va ganska saftigtRynkar på näsan

Men vad räkanr ni alla med för totalkostnad?

• Skumboll
    Malin24 skrev 2011-04-26 13:28:31 följande:

Hm ja jag önskar jag kunde säga att vi får hur mycket som helst men just nu känns det inte riktigt så Glad

Middag för  ca150 pers
    Klänning
    Ringar
    Fotograf
    Band
    Mannens kläder
    Tärnklänningar
    Näbbklänningar
    Hår+smink

Det som tyvärr har blivit en lite för stor kostand är ju såklart middagen då vi inte hittade en tillräckligt stor lokal som vi kunde ha catering till så nu är vi på restaurang där kuvert-priset va ganska saftigtRynkar på näsan

Ja, kuvertpris för 150 gäster, då drar det ju iväg en del.... Obestämd

Jag räknar med 160 000 för 50 gäster. 
  • Junibruden

Middag för  ca150 pers
    Klänning
    Ringar
    Fotograf
    Band
    Mannens kläder
    Tärnklänningar
    Näbbklänningar
    Hår+smink

vi räknar med ca 75 000 för 150 gäster
  • Malin24
    Skumboll skrev 2011-04-26 13:31:49 följande:
    Ja, kuvertpris för 150 gäster, då drar det ju iväg en del.... Obestämd

Jag räknar med 160 000 för 50 gäster. 
    Ja det gör ju det tyvärr...
    Junibruden skrev 2011-04-26 13:42:09 följande:
    Mycket bättre jobbat än mig..hur har ni lyckats med detta?Eller du kanske skrivit det längre upp? Glad
  • Sommarbrud

Vi kommer nog upp i ca 200 för 42 gäster. Men det är med boende för alla, band, fotograf, min ring, kläder till sambo och lite sånt. Men det drar iväg ser jag nu :/

• Junibruden
    Malin24 skrev 2011-04-26 13:44:08 följande:
    Ja det gör ju det tyvärr...
    Junibruden skrev 2011-04-26 13:42:09 följande:
    Mycket bättre jobbat än mig..hur har ni lyckats med detta?Eller du kanske skrivit det längre upp? Glad
    fast nu känns ju vårt bröllop helt billigt... och alla andras mycket lyxigare och finare Obestämd

glömde förresten en viktig detalj från min lista: musiken, bandet kostar ju 8000 kr...

vet inte hur vi lyckats, räknade ju upp de största utgifterna ovan... kanske den största orsaken är den att jag inte vill ha ett alltför märkvärdigt bröllop, utan är mera in för att det ska bli en rolig och trevlig fest tillsammans med vänner och släkt, en fest med god mat och trevlig stämmning och mycket dans
  • Krazzzy

Middag för  ca150 pers
    Klänning
    Ringar
    Fotograf
    Band
    Mannens kläder
    Tärnklänningar
    Näbbklänningar
    Hår+smink

Vi räknar ungefär 65000, ca 40-45 pers. (alla har inte svarat än) . Men ringarna är inte medräknade då vi inte köpt dem än Skrattande Resa skall vi inte, så där blir det 0
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!