• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • 120530
    Margris skrev 2011-03-22 21:43:23 följande:
    Emma F: Jag har mailat dig :)
    Tack!
  • Kattpoet

    Men är det inte vackrare att strö ut  kristaller i olika storlekar än en och samma?

    Jag håller på med min bröllopsfest här i sverige, vi gifte oss förra året i Skottland och min borddekoration är  lånad från min väns 50 års fest.  Det är  najtråd, med pärlor och träpinnepärlor på, ser snyggt ut och eftersom hon hade svart och blått som färger och jag har blått och vitt och vi har inga gemensamma vänner så kommer ingen att känna igen dem. 

  • Kit73

    jag måste bara säga att jag just nu är heeeelt förälskad i Lalehs Snö... =)


    ">

  • Margris

    1995 11 17: You got mail!

    Magic Bride: Hehe ja det har blivit en del mailande men det är ju bara kul att kunna hjälpa till! 

  • Margris

    Jag måste få bubbla av mig lite :)
    Har fått hem klänningarna som jag beställt från Kina, jag är sååå nöjd! Nu känns det som att det mesta är underkontroll....

    Vi ska prova menyn på långfredag och senare på kvällen ska vi ha champagne-provning med några vänner bl.a. vår toastmadame :) 

  • Kit73
    Margris skrev 2011-03-23 18:58:55 följande:
    Jag måste få bubbla av mig lite :)
    Har fått hem klänningarna som jag beställt från Kina, jag är sååå nöjd! Nu känns det som att det mesta är underkontroll....

    Vi ska prova menyn på långfredag och senare på kvällen ska vi ha champagne-provning med några vänner bl.a. vår toastmadame :) 
    Dítt leende känns ända hit Flört
  • Höstbröllop 2011
    Margris skrev 2011-03-23 18:58:55 följande:
    Jag måste få bubbla av mig lite :)
    Har fått hem klänningarna som jag beställt från Kina, jag är sååå nöjd! Nu känns det som att det mesta är underkontroll....

    Vi ska prova menyn på långfredag och senare på kvällen ska vi ha champagne-provning med några vänner bl.a. vår toastmadame :) 
    Åh vad roligt! Vem beställde du ifrån? Har du några bilder på hur det blev? Blir nyfiken nu ju ;)
  • 1995 11 17
    Margris skrev 2011-03-23 18:58:55 följande:
    Jag måste få bubbla av mig lite :)
    Har fått hem klänningarna som jag beställt från Kina, jag är sååå nöjd! Nu känns det som att det mesta är underkontroll....

    Vi ska prova menyn på långfredag och senare på kvällen ska vi ha champagne-provning med några vänner bl.a. vår toastmadame :) 
    Tusen tack för mailet!! Det var helt fantastisk läsning.

    Härligt att du fått en klänning du är nöjd med. Vad heter säljaren till klänningen på ebay?? Jag funderar på att beställa och då är det ju bra att veta att det är en man kan lita på.

    Så härligt med meny och champagne provning, det ska jag nog föreslå för sambon, hihi
    Vi har visserligen börjat köpa en flaska bubbel mellan varven för att komma fram till vilken vi vill ha som välkomst bubbel.
  • A loves A
    Junibrud skrev 2011-03-24 17:35:02 följande:
    Hej tjejer! Undrar vad ni ska ha för ingångsmusik?
    Det lutar åt "Come what may" på fiol!
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!