• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Margris

    Titaniah: Varsågod! Jo det är ett par timmars jobb som ligger barkom ;) men bara glad att jag kan hjälpa till!

  • sunsey

    Tack snälla Margris! Upptäckte att jag nog måste planera våran borgerliga vigsel!!

  • Lev idag

    Yeeej! Nu känns det mycket bättre! :D
    Fick hem mina leveranser från ebay här om dagen :)
    Jag beställde glaskristaller som ska strös ut på borden.
    Dock va den ena leveransen en liten besvikelse, de va lite små. Men egentligen får jag skylla mig själv. För det står faktiskt hur stora de är. Och om jag kollat upp vad det va jag köpte gången innan så stämde de ju inte överens. Men men. :)
    Vad är väl 15 kr inkl frakt :P
    Så nu har jag lagt bud på fler leveranser med sånna jag vill ha :)
    2000 st glaskristaller i vinrött (burgundy).
    Så nu känns det lite roligare genast. :)

  • MagicBride
    Lev idag skrev 2011-03-23 09:39:57 följande:
    Yeeej! Nu känns det mycket bättre! :D
    Fick hem mina leveranser från ebay här om dagen :)
    Jag beställde glaskristaller som ska strös ut på borden.
    Dock va den ena leveransen en liten besvikelse, de va lite små. Men egentligen får jag skylla mig själv. För det står faktiskt hur stora de är. Och om jag kollat upp vad det va jag köpte gången innan så stämde de ju inte överens. Men men. :)
    Vad är väl 15 kr inkl frakt :P
    Så nu har jag lagt bud på fler leveranser med sånna jag vill ha :)
    2000 st glaskristaller i vinrött (burgundy).
    Så nu känns det lite roligare genast. :)
    Härligt Själv har jag knappt börjar fundera på dukningen än (och då gifter vi oss ändå om ca 1.5 månad!) Vill inte lägga för mycket pengar på det, det är allt jag vet Blir nog mycket naturmaterial - grönt från trädgård och skog Men glaskristaller låter väldigt flott
  • Lev idag


    Här är mina kristaller jag köpt. Har nu även lagt bud på fler likadana :)
    Så nu är det bara att vänta och hoppas man vinner budgivningen men ändå kommer undan billigt :)
  • Oniq
    Lev idag skrev 2011-03-23 10:06:42 följande:
    Här är mina kristaller jag köpt. Har nu även lagt bud på fler likadana :)
    Så nu är det bara att vänta och hoppas man vinner budgivningen men ändå kommer undan billigt :)
    Har du kollat storleken på de du beställer? Jag fick hem en bunt pyyyyyyttesmå (ca 2mm) kristaller när jag beställde. Visserligen gick det på 11kr, men lite snopen blev jag.

    Varför kan inte alla hålla sig till det metriska systemet? :)
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!