• Tittski

    Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)

    Hej, då det är rätt mycket stress här inne om att planera våran allas stora dag, och ibland behöver man lite perspektiv på det, att allt går inte alltid som man vill, och vad ska man annars göra än skratta åt de? Så tänkte jag att vi kan nog behöva skratta lite. Och för oss som inte är gifta än vad vi kan väntas oss på dagen....

    Så jag undrar, vad gick fel på eran dag? Hände de nått som inte fick hända som du kan skratta åt idag??

    Kan själv berätta när mina föräldrar gifte sig tappa min pappa ringen i kyrkan, och då golvet va lite små spruken i en gammal kyrka och svårt se..så fick han snällt ställa sig ner på alla fyra och leta ring just när dom skulle säga ja *S*

    Själv är jag rädd för att jag kommer börja hicka mitt i vigsel, då jag brukar göra de ofta och gärna när jag är nervös..och börjar jag hicka vet jag att jag kommer börja skratta ihop med tre tärnor..*S*

    Så vad gick fel? Vad kan du skratta åt idag? Va de någon som höll ett kul tal? Fick ni några roliga presenter? Gjorde ni nått roligt extra för gästerna? hände det som verkligen inte fick hända? mm

     

  • Svar på tråden Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)
  • förlovadflicka
    Blåbärsson skrev 2011-01-20 19:29:53 följande:
    För er som är oroliga för mensen kan jag tipsa om att börja använda en såkallad menskop (mooncup). Fungerar toppen vid störtblödningar utan att läcka igenom. Bara man hinner öva lite på att sätta in den. Är man fortfarande orolig kan en tun binda fånga upp ev läkage. Sen jag började med menskopp  för två år sedan kan jag ibland glömma att jag har mens. Det har bara hänt några få gånger att det läkt igenom och det var mest i början innan jag fått in snitsen ordentligt eller om jag helt glömt att tömma på hela dagen.
    Är inte att blöda igenom jag är orolig för, bara det att de första två dagarna mår jag riktigt riktigt dåligt och värktabletter hjälper inte alltid. Och tänk vad mycket jag kommer gråta!!! Nej, fy, hoppas jag slipper det! XD
  • Chicita

    När min bästa vän gifte sig så var allt helt perfekt ända tills.... Tja döm själva...

    Det började med att en ovårdad kille halvsov i lobbyn till festlokalen och han som var bestman försökte köra ut honom. Det här var precis innan vi skulle gå till kyrkan. Bruden och brudgummen var iväg och tog lite bilder med fotografen...
    Lodisen hade parkerat sin bil framför entrén och STANK sprit. Han såg ut som om han hade sovit i kläderna (en billig beige kostym odh "dansbandsskjorta"...

    Det visade sig att HAN var "bandet" som brudparet hyrt, så vi kunde ju inte köra iväg honom...
    Vi satte honom i ett hörn och stoppade i honom mat och massa kaffe så han skulle börja nyktra till i alla fall och körde undan bilen.

    När det var dags för dans så kliver den här killen upp på scenen (något mer presentabel i alla fall) och sätter igång en bandspelare + sin synth och börjar spela och sjunga till komp-bandet (det förinspelade alltså).
    Det lät inte jättebra om man säger så.
    Brudparet hade ju begärt hem inspelningar så dom kunde lyssna innan dom bokade någon. Och denne hade låtit bäst och varit prisvärd.
    Frågan var om det var han som spelade och sjöng på inspelningen han skickat {#emotions_dlg.djavulsk}

    Det var väldigt få som vågade hålla tal på bröllopet också och som tärna så kände jag att jag var mer eller mindre tvungen att försöka. Men jag var helt oförberedd på detta faktiskt.
    Det fanns ingen toastmaster och vi hade förväntat oss mer tal av släktingarna, så jag skulle inte hålla tal egentligen eftersom det skulle ta för mycket tid med alla som ville prata (trodde bruden från början) men jag fick improvisera ihop ett litet tal i alla fall.
    Det blev väl en del småpikar, och jag gjorde nog ALLA missar man kan göra i ett bröllopstal.
    Men det blev i alla fall uppskattat och fyllde ut bröllopet när det var en period med tystnad...

    Få se vad jag får för "hämd-tal" på mitt eget bröllop sen *S*

  • såLycklig

    Vi blev utelåsta! Efter vigseln i kyrkan skulle jag om min man köra hem till min föräldragård för att andas ut, få lite i magen (vilket var nogrannt inplanerat för att hålla sockernivåerna på plats och för att tåla champagneskålen senare) och bara ta det lite lugnt medan gästerna transporterades till festlokalen. Föräldrarna kastade sig så klart snabbast till festlokalen och vi kör till gården utan mobiler och NYCKLAR.

    Det blev en timme ute i trädgården ute på trädgårdsmöblerna, hungriga och lite deppiga att vi blivit så bortglömda. Det hela glömdes dock snabbt när alla fina gäster stod och välkomnade oss lite senare. Men visst blev det en "sockerlågsnäsning"  till mamma som varit ansvarig för att ge oss nyckeln. :)

  • Aniara4

    På sambons 40-årsdag kom cateringmaten fram utan kött - budet lastade ur allt annat och åkte sen iväg med mobiltelefonen avstängd. Vi vet inte om han glömde eller helt fräckt stal köttet. Så där stod vi med alla gäster och sallad och potatis, typ. Cateringfirman var djupt olycklig men hittade lyckligtvis annan mat i sin kyl som förmodligen skulle vara till någon annan dagen därpå, så de skickade den. (Vi slapp dessutom betala ett enda öre sen!). Gissar att budfirman fick det hett om öronen sen.

    Eftersom vi fick sitta och vänta på maten en timme extra tog dessutom vinet slut alldeles för fort, eftersom folk inte hade nåt annat att göra än att sitta och dricka.

    Nåt sånt vore lite trist om det hände på bröllopet!

  • Aniara4

    I den här tråden finns fler missöden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4040952.html

    Själv blev jag en smula stressad när floristen ringde dagen innan och sa att grossisten hade skickat fel blommor. Höll på att få hjärnblödning innan det visade sig att det bara gällde hårblommorna och bordsdekorationerna, brudbuketten var ok. Men jag är fortfarande lite ledsen för att jag inte fick ha de blommor jag hade tänkt mig i håret.

Svar på tråden Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)