• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Januaribruden
    weddingdreams skrev 2011-07-22 23:44:42 följande:
    Någon som gjort egna skålar med virkadedukar och trälim... ser såå himla fina ut men har bara funnit slitna dukar. Har en massa spetstyg hemma. Tror ni man kan göra skålar av dom istället?
    Anväänder man inte någon slags stärkelse bara? Trälim har jag aldrig hört om... Tycker du ska prova!
  • Amejuli
    weddingdreams skrev 2011-07-22 23:44:42 följande:
    Någon som gjort egna skålar med virkadedukar och trälim... ser såå himla fina ut men har bara funnit slitna dukar. Har en massa spetstyg hemma. Tror ni man kan göra skålar av dom istället?
    Jag har hört att man också kan doppa dem i gips och lägga dem över en skål eller bunke eller så. Vet inte om det blir så vattenresistent förståss men om du inte behöver det så kanske det inte gör något. Då blir de dessutom ordentligt vita samtidigt om någon skulle vara lite solkig. Har dock inte provat själv.
  • fasit

    Har hämtat paket idag! Mkt fina papper och två fotoalbum. Några bra tips på hur man dekorerar ett pappbrunt fotoalbum? Det förslaget jag har var att använda ett av de papprena jag fick hem idag (vitt och orange som temat på bröllopet). För bild, se blogg.


  • nica83

    Hej!

    Jag älskar att pyssla till bröllopet! Egna save-the-date och inbjudningar är redan klara. Nu ska jag ge mig på vaser till bordsdekoration (som sedan ska fyllas), placeringskort, festhäften, servettringar, brudbukett och tärnbuketter... Hoppas jag får vara med här och inspireras och kanske inspirera...

    Här är mina servettringar, en prototyp. Beräknad kostnad ca 2 kr st

  • nica83

    Hej!

    Är en brud som älskar att pyssla till bröllopet. Inbjudningar och save-the-date avbockade och klara. Nu väntar servettringar och diverse bordsdekorationer. Brudbukett och tärnbukett. Med mera. Hoppas få vara med här och inspireras och kanske inspirera... Tänkte lägga in en bild på prototypen till mina servettringar i rosa färgtema men det går inte att klistra in (har alltid fungerat tidigare för mig)

    Hur lägger man in bild??

  • MochR

    tryck på ladda upp bild då kommer en ruta upp där du kan leta rätt på vart bilden ligger (tex i en bröllopsmap på hårddisken)  markera bilden sen tryck öppna så kommer bilden in i medelande så kan du förminska erller förstora den efter behag :P

  • nica83


    Tack för beskrivning. Missade den "knappen", kikade blint på övriga knappar och hittade ingen, tidigare har jag ju bara klistrat in den...

    Nåja, här är i varje fall våra servettringar! Vad tycks?
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer