• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

    Nä, ingen surströmmingfest med hastigheter för min del... Gick hem från jobbet 10:30, sov, åt, tog tabletter För att oja till frissan. Kom hem och kraschade i sängen igen. Den ger inte med sid huvudvärken. Skit å'!

  • ingenjörsbruden

    Moooooorning o god middag, hvidis! Ibland drar jag snabbare än Lucky Luke! Vad gör alla för mysigt? Jag ska strax åkande storhandla inför Bellas kalas nästa helg. Sugen...... Njääää...... Slappa o surfa? Jaaaaaaaaa! Barnen sover middag! "Lutar mig tillbad i stolen, fortsätter surfa o dricka kaffe"

  • ingenjörsbruden

    Flamman, tråkigt med din förkylning! Krya på dig! Blåbärsmuffins med glass gör nog inte ont alls.....inte nånstans tror jag.... Dreglar o drömmer......

  • Leksi

    Åh, vilken söt liten hamster Flamman! Urgullig!! Jag hade också guldhamster när jag var liten.Stor kram till alla! Skulle vilja kommentera så mycket men jag har verkligen inte tid nu. Vi ska vara på bröllop om exakt 52 minuter, maken ligger och sover med lilla M och det är väl kanske dags att börja svida om och så, tror ni inte? *susar iväg*  

  • Hvidbrud

    Leksi: hur var bröllopet? Han ni i tid:-0
    Ingis: Skolan har gått bra! Det är roligt! Men det går i rasande fart, har redan hunnit med två framläggninharboch ett tredje projekt är i gång. Vi ska göra en presentation för hur vi vill göra hela juldekorationen för ett närliggande köpcentrum. Storyboard, planteckningar, fasadskisser, events och hela faderuttan- så det är full on! Vår första praktik kommer i och för sig snart och då ska vi samarbeta med stora stadens samverkan till juldekorationen, på riktigt, så det är nog bra att vi vet vad vi håller på med Problemet är att barnens förskola har planeringsmöte dvs stängt på fredag när vi ska framlägga. Ingen kan passa j i några timmar E och Batman har för länge sen bokat biljetter till Stockholm där lillkusinen fyller ett, så vid 10.30 åker de... Men det ska nog lösa sig... Annars är det bra- 32 tjejer från '93- '68 med all möjlig bakgrund. Det är en härlig mix... Nä, nu ska barnen nattas så jag kan höra mina läxor! hej hej!

  • Norrskensflamman

    Hej, hej! Blev ingen surströmmingskiva eller bastuflotte för min del. Fick värsta migränanfallet och var utslagen hela fredag från 10:30. En natts sömn brukar hjälpa, men icket... vaknade på lördag och det var VÄRRE!!! Och bara tilltog i styrka. Då fick m köra mig på akuten och där fick jag efter många om och men och nålstick i armar och försök med Magnecyl... (trots att jag sa att det hjälper inte, jag har redan provat...), nåt mot illamående, mm mm, så tillslut kom ambulanspersonalen med en spruta Imigran och tjongade in i låret på mig. Först blev jag alldeles kallsvettig och det kändes som astt jag skulle svimma. Sedan spydde jag. Sedan dåsade jag iväg en stund, och sedan TACK OCH LOV, klingade värken av... Men hela lördag var förstörd, och idag har jag varit trött. Kul helg. Ja, ja. Nu ska jag gå till läkaren på VC och bråka lite så att jag får såna där sprutor, eller nässprej med Imigran så jag kan ta själv när jag får så här hårda och ihållande attacker. Natti, natti!  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård