• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

    Godmorgon!Cool
    Jag vill bara säga att jag kommer finnas kvar på BT men inte vara så aktiv i min favvotråd nu på ett tag.
    Det känns liksom fel att bara slänga sig in varannan vecka och inte kunna vara delaktig på det sättet jag vill vara i tråden. Jag vill inte missa någon när jag kommenterar men ser att jag gör det lite titt som tätt ändå.
    Det pågår mycket omkring mig som tar kraft både jättebra och mindre bra saker. Mest bra saker vill jag ändå säga!Jag vet att det är många i tråden det är så för periodvis. Nu är det så för mig. När jag ska skriva låser det sig, jag vill dela så mycket men det slutar med att jag bara skriver Godmorgon.....
    Så jag vill bara "vinka adjö" och tacka för er vänskap i denna mysiga tråd!
    Jag kommer naturligtvis att finnas kvar i inbox och kommer också hoppa in i trådar här på BT.
    Men den här tråden är så unik och innerlig och då vill jag ju vara med på "riktigt" och inte bara skutta in i förbifarten.
    Hoppas att ni förstår vad jag menar.
    Vill ju inte bara försvinna ur tråden utan ett ord heller för det skulle kännas fel.

    Stora varma kramar och vi ses ju i ibox och här på BT!!
    HjärtaHjärtaHjärta

  • andbeyond

    Dfk: jag tror som du säger att det går i vågor hur mkt man hinner och kan vara med hä r för oss alla. Glad att du har mycket bra på g irl :) ta hand om dig!
    Ninnis: jo, I wish. Men inte minsta lilla tecken på bebisankomst :/

  • Hvidbrud

    Å, jo kom nu lilla gumman. Det är ju idag du ska hälsa på mamma och pappa face to face! Locka locka! Komsikomsi! Säg till om du vill veta några zoner son din man kan trycka på på dina fötter för att skynda på det hela...

  • Norrskensflamman

    *vinkar till Dfk* Hör av dig gumman i inboxen och berätta vad som händer i ditt liv... Vi har ju en hel del gemensamma beröringspunkter, så jag vill jättegärna dela det med dig, om DU vill, orkar och har lust ♥ ♥ ♥

  • Fru sy

    Idag görs bypass operationen på min pappa. Känns jobbigt! Och det är massor av timmar till vi får veta att det gått bra. Håll gärna tummarna för honom idag!

  • Ninnnis

    Dfk, du är välkommen att kika in när du vill, även om det blir sporadiskt. Lycka till med allt!

    Fru Sy, tummarna hålls stenhårt! Hur har helgen varit?

    Andbeyond, vänta du bara

  • Norrskensflamman

    Här är det stiltje liksom. Känns lugnt o mysigt hemma, men ibland ser jag att makens rastlöshet börjar slita och riva i honom. Då blir jag orolig. Är detta lugnet för stormen? Går han omkring och tycker det är pest med mig egentligen men säger inget. Avvaktar. Väntar och ser fram till augusti och då fäller han domen. Skilsmässa eller ej?? Han är en sån som inte påpekar saker jag gör som han inte gillar eller som han retar sig på, blir sårad eller besviken. Han tycker man ska fatta det själv. Jag HATAR det resonemanget. Jag tycker man inte ger varann en ärlig chans då. Jag säger till när jag känner mig förorättad och om det är nåt jag stör mig på, så att han får en chans att bättra sig. Men det gör inte han, han bara noterar, registrerar, samlar på hög och sen så får man det i arslet flera månader senare    "Du gjorde si eller så... jag kan inte leva med dig för du är sån... det går inte att ändra på dig". Nej, i stort så går det inte att ändra på mig, men man kan iaf göra mig uppmärksam på saker jag gör som sårar eller upplevs som störande. Då har jag en chans att bli medveten om det och kanske tänka på det och t o m jobba med det beteendet. Men nej, det vill han inte. Säga alltså. Jag blev förbannad i helgen och sa att jag tycker det är "kärringfasoner" (hittade inget bättre ord som han skulle förstå) och FEGT att gå omkring och förvänta sig att ens partner ska kunna läsa ens tankar. ATt inte säga vad som är fel. Att det verkar som att han redan nu har bestämt sig för skilsmässa, eftersom han inte vill ge mig en chans att rätta till saker jag gör tokigt.
    Jag ger ju honom en chans...
    Ja, ja, det blir som det blir. Vi bråkar iaf inte nämnvärt. Ungarna mår bra, tycker om att se att mamma o pappa kramas o pussas och är snälla med varandra. Att värmen återinfunnit sig.
    Vi tar en dag i taget, ett steg i taget.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård