• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

    Lanovia-både jag och maken fyllde nolla förra onsdagen. Ena festen avklarad och sista på lördag då även renoveringen ska vara så gott som färdig därav mycket att göra.
    Samtidigt skönt att få lite press på sig att bli klara här hemma så gott det går med det här projektet innan nästa tar vid.

    Ingis-luckorna kommer tyvärr inte förrän allra senast 11 mars dryyyyyyyyyyygt.
    Velar fortfarande fram och tillbaka om jag ska göra tårtorna eller inte, lutar åt att jag fegar ur eftersom det är så många som ska göras

  • Fru E

    Soldemor-det är meningen att jag ska skriva en manual om de program som jag har ansvar för men kan säga att det går lååååååååångsamt
    Mycket roligare att leta recept till på lördag

  • Hvidbrud

    Vilkar till Ingis gröna plupp. Jag somnade visst i soffan... Jo, tack allt bra himma. Till och med rajtantajtan har kommit igång. (men jag är lite motvillig, för ibland är jag så jäkla öm i symfysen) Valentin bojkottade vi. Vi firar kärleken varje dag istället! (någon som hör stråkkvartetten gnisla illa i bakgrunden? ) Lilla e är så stor. Babblar på, säger orden rätt en gång, sen använder hon en slags förkortning. Så vi talar i koder här. Pippi och teletubbies (pipa å tabbetta) ska det vara hela tiden nu. Och bilar... Bilar bilar bilar bilar... Tuttarna är också väldigt intressanta igen. Men mest för att stoppa saker i. Vantar och bilar såklart. Hon är bara världens gosigaste lilla finaste tjej, tycker jag, helt opartisk. I morgon kommer min mamma och hon ska passa henne på kvällen när vi ska på föräldrarmöte på förskolan. Rektorn ska prata om förändringar på förskolan. Ska bli intressant att se vad som ska hända. Tand nr 7 och 8 är påväg. Fortfarande bara två risgryn i underkäken... BVC på torsdag med vaccination och test och hela faderullan. Så vi har övat på att gå i trappan lite.

  • Soldemor
    Fru E skrev 2011-02-15 14:24:46 följande:
    Soldemor-det är meningen att jag ska skriva en manual om de program som jag har ansvar för men kan säga att det går lååååååååångsamt
    Mycket roligare att leta recept till på lördag
    *nickar medkännande*
  • Soldemor

    Nu skall jag åka hem tror jag, rapporten är klar, gääsp! Ikväll börjar Gud-kursen igen, så jag tänkte vara hemma en liten stund och gosa med odjuren och kanske titta på någon kartong innan vi skall iväg igen.

  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-02-15 14:25:18 följande:
    Vilkar till Ingis gröna plupp. Jag somnade visst i soffan... Jo, tack allt bra himma. Till och med rajtantajtan har kommit igång. (men jag är lite motvillig, för ibland är jag så jäkla öm i symfysen) Valentin bojkottade vi. Vi firar kärleken varje dag istället! (någon som hör stråkkvartetten gnisla illa i bakgrunden? ) Lilla e är så stor. Babblar på, säger orden rätt en gång, sen använder hon en slags förkortning. Så vi talar i koder här. Pippi och teletubbies (pipa å tabbetta) ska det vara hela tiden nu. Och bilar... Bilar bilar bilar bilar... Tuttarna är också väldigt intressanta igen. Men mest för att stoppa saker i. Vantar och bilar såklart. Hon är bara världens gosigaste lilla finaste tjej, tycker jag, helt opartisk. I morgon kommer min mamma och hon ska passa henne på kvällen när vi ska på föräldrarmöte på förskolan. Rektorn ska prata om förändringar på förskolan. Ska bli intressant att se vad som ska hända. Tand nr 7 och 8 är påväg. Fortfarande bara två risgryn i underkäken... BVC på torsdag med vaccination och test och hela faderullan. Så vi har övat på att gå i trappan lite.
    Gulliga, fina lilla E! Och skönt att det är bättre himmavid
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-02-15 13:15:29 följande:
    Måste garva mitt i allt elände... Tja, efter min sväng ute som singel i fredagskväll så fick han panikångest och bröt ihop fullständigt och insåg väl att han inte är redo att släppa mig ännu antar jag. Om två veckor ska vi till läkaren... Men mycket kan hända innan dess...

    Han har DEFINITIVT en STOR JÄVLA BUGG på hårdisken. PLUS elakt VIRUS!!!
    Hmm, varför är jag inte förvånad...? Finns det inget vaccin som hjälper? Eller kan man bli immun?
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-02-15 13:08:43 följande:

    Härligt med klubba av äkta vara....det ger inte så många kolhydrater tror jag heller...


    Nej, mest protein tror jag

    (sorry, kunde inte låta bli...)
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård