• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Blomman, Ninnis:
    Fan det träffade rakt i magen. Kunde inte låta bli att gråta när jag läste vad ni skrivit. Har det verkligen gått så långt att jag måste ta tag i det nu? Ringa någon? Det känns så jobbigt för då måste jag erkänna att det verkligen blivit ett problem. Gråter

• Leksi

Tack för kramen förresten Flamman! Stor kram tillbaks till dig! ♥

• Leksi

Någonstans har jag också en lista på pontentiella husdjursnamn... Kommer inte på ett enda av han-namnen nu, men jag gillade Pim Pim! Och Milou!

• passionsblomman
    Leksi skrev 2011-02-15 22:14:47 följande:
    Blomman, Ninnis:
    Fan det träffade rakt i magen. Kunde inte låta bli att gråta när jag läste vad ni skrivit. Har det verkligen gått så långt att jag måste ta tag i det nu? Ringa någon? Det känns så jobbigt för då måste jag erkänna att det verkligen blivit ett problem. Gråter
    Gumman, tro mig, jag vet precis exakt och alldeles för väl hur det känns. Tänk så här: vad hade du rått någon annan? Bryr du dig mindre om dig själv än du tycker andra ska bry sig om sig? Är inte du värd den hjälp som finns?

Jo, just det....

Det där med sköldkörteln och insikten om att det är jättevanligt (sjukgymnasten sa det senast i förmiddags till mig) var verkligen en skräll för mig. Nu vet jag ju inte än om det är det, men genast har massor av folk berättat om hur det varit för dem. Överväldigande trötthet, depressionsliknande tillstånd, panikångest och tusen andra varianter. Eller tänk om du bara har taskigt blodtryck eller skulle behöva avreagera dig lite hos en kurator?

Och som jag sa till Fru Sy häromdagen: Gråt du. Det hjälper. Och ring doktorn!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • dfk

Ninnis! Åh! så skönt att försäkringen täcker in och tar en del av kostnaden!

• dfk

Lanovia, vad läskigt det där med trappan...

• dfk

Ingis, vilken tur att din lilla loppa inte heller ramlade i trappan! Det där är man ju så rädd för. Det går så fort. MIn yngsta däremot ramlade ner för trappan när hon var 1,5 år. Det slutade med brutet nyckelben... Fy, jag minns det än idag.

Heloise, stor varm kram! Hoppas att det snart blir bättre med lillans onda mage!

Leksi, det där lät tufft och det är så sant som de andra skriver, du ska inte behöva lida!

Blomman, åh! vilken gullig bild på vovvarna, jag kan bara tänka mig hur glad sonen ska bli!!

• ingenjörsbruden
    Blomman, Ninnis:
    Ring o försök att få tid hos läkare eller terapeut.....

Jag mådde EXAKT PRECIS som du förra året....så jag förstår precis hur du mår......o jag tycker det är bättre o ringa o prata med någon istället för att gå o må dåligt....

KRAAAAM
  • Norrskensflamman

Stor kram till Heloise! Kämpa på gumman, och ta hjälp av alla ni kan. Tänker så på er och er underbara lilla dotter ♥

Blomman: Åh, så underbart söta vovvar. Du gör HELT rätt!! NU är rätt läge att skaffa en valp. Du är ju hemma och jag tror att det här är precis vad du och er familj behöver. Lyckliga vovve som hamnar hos Blomfamiljen ♥

Leksi, lyssna på Blomman! Det kan mycket väl vara sköldkörteln. Det är jättevanligt efter man fött barn. Och gå och prata med någon, det är så himla bra att sätta ord på det man känner. Ring läkaren IDAG!! Stor kram vännen

Hos oss tar vi en dag i taget. Problemen kvarstår och våra olikheter och meningskiljaktigheter ang hur vi vill leva våra liv tillsammans. Tillsammans kanske aldrig går... Men känslor finns i alla fall, alltid något till att börja med. Det viktiga är nu att maken tar sig iväg till läkaren och börjar behandling. Tyvärr får han inte ner sitt blodtryck...

• Ninnnis
    Blomman, Ninnis:
    Jag förstår att det tar emot att lyfta luren och ringa, men du ska inte behöva må så dåligt! Kram, vännen
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård