• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-02-15 11:07:46 följande:
    Men så skönt att komma iväg till Lanzarote. Det är ni väl värda! Och halva graviditeten! Ihhh!! Jag blir fortfarande så himlans glad när jag tänker på att du är gravid.


    Jag tror inte vi har SBM, men det kan vara värt att kolla. Vilken TUR att maken såg E direkt i trappan!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-02-15 10:27:24 följande:
    Åh, vad gott! Jag har precis druckit sockerblask till glukostester... Blärk! (fast inte så farligt) Allt såg bra ut och nu ska jag äta järntablettet och ära riktig mat och kaffe!
    Puss på er alla godingar!
    UUUUURK!! Bra värde?
  • Soldemor

    Ianovia: Vad Mölndal var trevligt! Mysigt litet centrum, pizzeria med goda pan-pizzor och så hittade vi en perfekt lampa till hallen på Biståndscentrentralen, en i metall med brunt glas med mönster i. Kommer passa så bra i vår 50-talshall!

  • ingenjörsbruden

    Härligt med resa, Ninnis. O va skönt med försäkringsbolaget som gjorde undantag!

    *skrattar lite lätt med hjärtat i halsgropen* Skruttunge till spillevink! De är snabbare än vesslor!
    Hos sväronen har jag kommit på min loppa ståendes i trappen 2-3 trappsteg upp på väg upp från källaren med världens flin...tur hon hade öron annars hade flinet gått runt om hela huvudet! *darrar i knäna o lätt kallsvettig*
    Ja hur blev det med Kap Verde resan?

    *vinkar glatt till fru E* När får ni köksluckorna? Bestämde du dig för att göra tårta till den där stora festen på 70-90 pers? Hoppas att det är bra med er o ni hinner andas också! *kram*

    *Laaaanzaaaarååååte... *

  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2011-02-15 12:04:42 följande:
    Ianovia: Vad Mölndal var trevligt! Mysigt litet centrum, pizzeria med goda pan-pizzor och så hittade vi en perfekt lampa till hallen på Biståndscentrentralen, en i metall med brunt glas med mönster i. Kommer passa så bra i vår 50-talshall!
  • Soldemor

    Jag skall äta pizzarester från i lördags! Vi tog dem med hem, var så himla mycket och kändes synd att kasta det.

  • Norrskensflamman

    Härligt Ninnis med försäkringsbolaget. Kom å tänka på radireklamen som IF har just nu Lanzarote, hur härligt som helst låter det. Jag skulle vilja ta med maken (som ännu tydligen inte är exmake enl honom själv, helt plötsligt) till nåt sånt där plejs och bara vara vi. Men det lär inte hända
    Och härligt med klubban, äkta vara 

    Hvids; jag fick göra två såna där glukostester vid min andra graviditet och det var så äckligt så jag nästan spydde. Jag mådde ju förfärligt illa redan som det var och så dricka de där enorma mängderna av den där geggiga vedervärdigt söta sörjan. Blir kallsvettig bara jag tänker på det.

  • Hvidbrud

    Snusk i tråden! snusk i tråden! Heja ninnis, jag fnissar fortfarande!
    Ingis: värdena var bra. Pust! Mins med fasa hur du fick sitta och sticka dig när vi vaggade runt för ett par år sen snart... Busloppan!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård