• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

    Kramar om flamman till armarna är ömma och lite till. Släpper inte förrän det har börjat gry igen. Finaste flamman önskar att jg kunde bära lite av din smärta. Kramar kramar kramar.

  • muggles
    Norrskensflamman skrev 2011-01-26 09:59:38 följande:
    Hej. Jag lever men knappt. Jag har blivit sviken, bedragen, lurad och övergiven av den jag älskade mest i hela världen och litade på. Skilsmässopappren är påskrivna. Jag är rädd och förvirrad och helt tillintetgjord.
    Jag har en lång väg att gå innan jag är uppe på banan igen.
    Kram till er allihop.
    Inboxen är öppen.
    Åh fy vad tungt Flamman! Vilken vändning från innan jul Största megakramen till dig!
  • muggles

    Villemoa: klart det är ok! Ja jag tycker de två är väldigt likvärdiga som vagnar. Hmmm, svårt val. Vi får väl se vad vi springer på helt enkelt. Ett tu tre så blir det ngt annat

  • Ninnnis

    Älskade Flamman Jag inboxar dig istället. Här får du en bamsekram ♥

    Fru E, hej gumman! jag vet ju också hur det känns med andras växande magar. Varje gång jag skriver något om min graviditet så känner jag ett sting av dåligt samvete och en sorg över att det inte blev en parallellt växande mage för dig Jag tycker absolut vi bokar in en trådfika snart, så kan jag överlämna Hvidis nepalesiska fertilitetsamulett till dig  (om det är ok med Hvidis så klart).

    Aleta (?), indoor walking är ett pass där man använder en walker (typ crosstrainer). perfekt konditionsträning för mig som inte kan jogga pga min knäskada. Skonsamt men effektivt. Spinning tränade jag mycket innan, men tröttnade lite på det.

    Ingis, mysigt med spahelg! När är det? Hoppas busans feber går över.

    Lanovia, skönt att det känns ok med jobbet. Går det bra fär maken och E hemma?

    Bruttan, nämen är Grodan fortfarande sjuk? Hoppas det går över så ni slipper åka till Umeå.

    Blommis, men vad du fixar och står i! Duktiga du

    Dfk, jag är i vecka 18.

    Vad var det mer...? Jag har massor att göra på jobbet, har bla. fått en ny kollega som ska sättas in i alla system och rutiner. Just nu är det därför minimalt med BT-tid på dagtid, men jag hoppas det blir bättre snart.

    Idag har jag tränat på jobbets gym. Nu slappar jag i soffan (iklädd mina underbara PoP-pyamasbyxor) efter makens goda korv stroganoff. Jag tror faktiskt jag ska lägga mig tidigt och läsa ikväll, det har blivit alldeles för lite sömn de senaste nätterna. Förlåt om jag har glömt att kommentera något/någon, men jag var tvungen att läsa ikapp lite snabbt.

    Kram till alla som vill ha och behöver!

  • Aleta

    Megabamsejättevarmochgokram till Flamman. Jag önskar att du slapp gå igenom detta.

  • lanovia 08

    Ninnis, dessa mysbyxor från PoP gör mig upprörd. Var där och handlade för några dar sedan och såg att det sålde ut mammajeans- 400 kr rabatt var det. jag stod länge och tittade på dem, men insåg att det är dumt att köpa billiga jeans som kanske inte kommer passa eller få användas någon gång.
    Men det stör mig, så billiga!!

  • lanovia 08

    Ingis hur mår Loppan??

    Flamman, miljoner kramar. Önskar du kunde slippa all denna skit.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård