• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

    Flamman- vet inte vad jag ska säga mer än att hitta små saker i vardagen som gör DIG glad och får dig att samla lite kraft mitt i allt elände! Bor ärkeaset fortfarande i källaren

    Fru Sy-härligt att allt ser mycket bättre ut nu så att Orvar stannar kvar många veckor till

    Ingis-fryst pannacotta!?! Den jag gjort ska inte frysas.........

    Lanovia-hoppas maken din blir glad här närmar vi oss med stormsteg både födelsedag med 0 på slutet för båda och 3 årig bröllopsdag och jag har inte planerat något alls förutom den fest vi ska ha för vänner och familj *bara liiite stressande*

  • Fru E

    Om maken hinner hem i tid ska vi förhoppningsvis hinna med att titta på luckor på ett nytt ställe som gör ungefär Ballingslövs luckor men till ett mycket mer humant pris
    Sedan bär det iväg till Växjö över helgen för att hälsa på huligisterna till brorsbarn på 3 och 5 år!

  • Fru E

    Daa-så roligt att läsa om Axel&Fälga kan tänka mig att det är en liten pärs att komma in i vardagen med två stycken att hantera men när de blir lite äldre kommer de att ha så mycket roligt med varandra och underhålla sig själva

  • Soldemor
    Fru E skrev 2011-01-14 13:42:34 följande:
    Om maken hinner hem i tid ska vi förhoppningsvis hinna med att titta på luckor på ett nytt ställe som gör ungefär Ballingslövs luckor men till ett mycket mer humant pris
    Sedan bär det iväg till Växjö över helgen för att hälsa på huligisterna till brorsbarn på 3 och 5 år!
    Passa då på att fika på Broqvists som ligger vid det där stora torget där rådhuset är! Man blir serverad vi bordet! Dessutom har de så mycket gott, kan varmt rekommendera deras kärleksmums! (hm. det blev väl inte reklam det här?)

    Det var det här stället jag skulle tipsa Blomman om, men namnet hade bara flugit bort. Nu kom jag på det, bara så där! Kaffe
  • Daa
    Norrskensflamman skrev 2011-01-14 11:11:40 följande:
    scrolla så kanske ni ser nån bekanting www.nsd.se/familjeliv/jubilarer/

    Gulliga lilla T!


     


    Flamman: det gör ont att du ska behöva gå igenom allt det här. Tänker på dig och skickar den varmaste kramen för den här dagen.

  • Daa

    Fru E: lycka till med luckshoppandet. Ha en fin helg.

    Strax matdags för småparvlar.

    Kram på er alla.

  • Fru E

    Daa-blir inget luckshoppande maken ringde nyss och har blivit inkallad till extra möte så vi hinner inte med luckorna och blir sena till Växjö *muttrar högt över makens jobb som INTE står högt i kurs efter de senaste veckornas övertid*

    Soldemor-får skriva upp namnet

  • passionsblomman

    Daa, gött att det går bättre och bättre! Du gör det skitbra!
    Jag glömmer aldrig hur jag blev helt fastlimmad i den där soffhörnan och ungen åt och åt och jag åt inte alls allt det där bra som jag själv föreslog-det är sånt jag insett inför "nästa gång" att jag borde tänkt på, och snabbsaker jag lärt mig att de är bra när man jobbar på ställen där man inte har riktig lunch. Själv åt jag Bounty, drack thé och käkade mackor. Det var EFTER min graviditet jag började min viktuppgång. Rynkar på näsan
    Visst är det coolt när man får sådana där "Ahaaa, såDÄR  ska visst slipstenen dras för att det ska bli nöjt och lugnt"

    Hvidis, jag undrar ur du har det lite mer ordentligt nuförtiden? Det är för lite Ingis i tråden!

    Andbeyond, du kan gott uppdatera lite också!

    I´m Yours, alltid lika kul att se dig, kan du inte skriva lite meeeer?  

    Aleta, varför kan du inte sova? Knölar barnen? Är du sjuk? Övertrött? Du är väl rädd om dig?

    Ninnis, vad härligt med en dag utan skallebank! Och massaaage!

    EA, ha det riktigt bra i Växjö, och hoppas verkligen det raskt blir köksluckebeställning och bra resultat! Så surt när det krånglar.

    Bruttan, M ÄR ju sådär söt-hon också! Hälsa henne det genast!

    Flamman, du får ett eget inlägg.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård