• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Im yours

    Hej, hej. Tassar in lite försiktigt ................ Flamman, försökte inboxa dig men fick inte komma in. Iaf tog med mig två stora baljor styrka och hundra miljoner kramar, bara för dig att ta för dig vid behov. Trohet i ett förhållande är något de flesta av oss upplever som det viktigaste av allt. Du upplever just nu ett virrvarr av känslor, men min söta såta vän ge för fasiken självföraktet en resa till ingemansland. Jag vet att den känslan ofta vill skapa majoritet .....

    Vi som fått äran att följa med dig och din familj här på BT, ser dig som en sjutusan till kvinna och mamma!!!!! I den här fasen tycker jag att du bara ska tänka på dig själv. Försök göra trevliga saker för/med dig själv el med dina finfina döttrar. Låt din man själv få reda ut sin diagnos ........... han är vuxen, och låt för tusiken inte hans ADHD-symptom få fäste som ett "tycka synd om mig" argument.

    Om du vill och kan är du jättevälkommen hem till mig. Puss och kram.

    Heloise, jag har sagt det förut. Gör en polisanmälan ang din pappas "bedrägeri". Visst är det så att vi älskar våra föräldrar, men det här är något som du och din familj har och kommer att få lida av i evighet. Ibland måste man agera för sin egen skull. Han klarar sig alltid .................

    Alla ni andra är varken glömda el åsidosatta. Jag önskar er en trivsam och skön helg.
    / Liz

  • Fjällbruttan

    Snabbtittar in... ska snart åka hemifrån för att köra stora I med kompis på ridning i Vilhelmina, en nätt resa på 26 mil

    Flamman, du är inboxad.... men herregud vad jag har lust att spöa skiten ur vissa!!

    Söt som havregröt är din tös i alla fall, mellanM som är hemma idag är avundsjuk och vill också vara så söt!

    Heja Mugglanfamiljen som är hemma

    Ha en fantastisk dag allihop, ska tänka på er när jag kör bil genom ödeskogarna i -25 och har två hästgalningar med mig

    Kram kram kram

  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-01-14 11:11:40 följande:
    scrolla så kanske ni ser nån bekanting www.nsd.se/familjeliv/jubilarer/
    Så söt liten stor tjej! Massa grattis o kramar från oss

    Diggade förresten den 85-årige herren som hyllades bland barnbilderna! Är det hårmängden som man kvalar in med?!

    Flamman: mitt hjärta blöder så för dig o töserna! Önskar att jag kunde banka lite vett i aset....
    Positivt att han ska äta mediciner osv....men fy f----------n va jag vill banka hårt på´n!!!!!

    *KRAMAR BAMSEHÅRT på flamman o hennes töser istället*
  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2011-01-14 12:30:18 följande:
    Snabbtittar in... ska snart åka hemifrån för att köra stora I med kompis på ridning i Vilhelmina, en nätt resa på 26 mil

    Flamman, du är inboxad.... men herregud vad jag har lust att spöa skiten ur vissa!!

    Söt som havregröt är din tös i alla fall, mellanM som är hemma idag är avundsjuk och vill också vara så söt!

    Heja Mugglanfamiljen som är hemma

    Ha en fantastisk dag allihop, ska tänka på er när jag kör bil genom ödeskogarna i -25 och har två hästgalningar med mig

    Kram kram kram
    Kör försiktigt!
    26 mil tur o retur eller enkel resa? Huvaligen!
  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Vilken räddning med vaniljstången! Han blir nog superglad! Men du...har du gelatin i pannacottan?
    Ta då ut den u frysen en bra stund innan....för fryst pannacotta är segt som tuggummi o smakar inte lika gott.
    Tips då vi fick smaka frys pannacotta på nyårsafton.

    Håller med dig om att man behöver lite småpauser från varandra....så man hinner längta lite!

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-01-14 11:14:36 följande:
    Jag har ingen huvudvärk idag heller, och jag har precis fått massage första gången sedan jag blev gravid. Skönt! 
    Så skönt!
  • ingenjörsbruden

    Hvidis: Hur har det gått med den danska skatten eller var det momsen? Allt bra med lilla E?


    Fru Bygg: Hur är det med er? Hur går inskolningen?


    Nu ska jag klistra recept...snark...

  • Daa

    Hej.
    Jag vill tacka så mycket för alla bra råd. Inläggen om era egna erfarenheter har varit till stor hjälp när vi har funderat på hur vi ska gå vidare.
    Lanovia, det var uppmuntrande att läsa om tipsen du fick från BM, för det var precis den strategin som vi tänkte oss. Då var vi inte helt ute och cyklade.

    3barnsmor: tack för att du tog dig tid att skriva här. Dubbelamning är mitt mål, för precis som du säger blir det tidsbesparande i längden. Men först måste vi alla tre bli lite säkrare på det här med amningen. Hoppas också få ordning på dubbel flaskmatning med babysitters så småningom när de är lite större och stadigare (och med den här takten är det nog inte så långt bort, hjälpasligen vilken skillnad det är i nackstabilitet nu mot för när de föddes!) så att maken kan ta något matpass helt på egen hand också utan att det tar för lång tid.

    Tipsen på mat var toppen att få, för det stod helt stilla för mig när jag klurade på lämpliga saker att äta.

    Igår var jag flitig med pumpandet och faktiskt har produktionen ökat en hel del. Jag upptäckte en viktig sak i morse, kanske borde jag ha förstått det tidigare, men det har jag inte gjort av någon anledning. Att de släpper bröstet och inte vill ta det mer betyder inte att de inte vill ammas längre utan att de är färdiga med det bröstet och gärna tar det andra. Hm.
    I alla fall var lilla Fälga efter den upptäckten alldeles för däst för att det skulle vara någon idé att erbjuda henne mer på flaska och sedan sov hon tills nästa mål. För Axel räcker jag inte riktigt till, men så är han också ett riktigt matvrak.
    Det känns bättre nu. För nu i alla fall.
    Tack igen, alla fina.

    Nu måste jag kolla lite magbilder.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård