• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Fru E, det är ok att tycka synd om sig själv ibland. Hoppas jag, för det har jag gjort många gånger... KRAM på dig, vännen! Jag ser fram emot att krama dig irl den 27:e

  • Fru E

    Ninnis-härligt med inskrivning!
    Jo men man hoppas att alla runt om kring en har tålamod med en och inte tycker att man är världens tråkigaste person typ

    Daa-har du fortfarande mycket sammandragningar?

    Bruttan-här kommer lite kramar från mig med

  • Ninnnis
    Daa skrev 2010-12-17 12:54:13 följande:
    (vi föreställer oss en bestört liten röst som utbrister: Hallå där! Vars for Axel?! För så kan Fälga säga, i egenskap av norrbottning. ). .
    Hihi! ♥ *hjärtar parvlarna som har det lite trångt*
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2010-12-17 12:55:47 följande:
    Fru E, det är ok att tycka synd om sig själv ibland. Hoppas jag, för det har jag gjort många gånger... KRAM på dig, vännen! Jag ser fram emot att krama dig irl den 27:e
    Kan du se till att krama EA rejält och omsorgsfullt från mig också då, när du ändå är igång så att säga?

    Förresten kan ni gott krama varandra från mig allihop då.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa
    passionsblomman skrev 2010-12-17 13:12:15 följande:
    Kan du se till att krama EA rejält och omsorgsfullt från mig också då, när du ändå är igång så att säga?

    Förresten kan ni gott krama varandra från mig allihop då.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jaa! Från mig också! Snälla... *viftar med ögonfransarna*
  • Daa
    Fru E skrev 2010-12-17 13:05:07 följande:
    Ninnis-härligt med inskrivning!
    Jo men man hoppas att alla runt om kring en har tålamod med en och inte tycker att man är världens tråkigaste person typ

    Daa-har du fortfarande mycket sammandragningar?

    Bruttan-här kommer lite kramar från mig med

    Fru E: jag håller med Ninnis att det är okej att tycka synd om sig själv ibland. Men det är ju så, att man kan vilja välja sina tillfällen när man visar sig utan mask. Här behövs i alla fall inga fina masker och putsade fasader. *kramar om igen*


    Faktiskt har jag inte så mycket sammandragningar nu. Det är lite olika. Ibland kan de göra ganska ont och det ska man ju vara aktsam på, men det känns som att det är inälvor som kläms och inte några värkar som är på gång.

  • passionsblomman

    *jobbar stenhårt på julstämningen*


    ">



    Nå vad tycker smågluttarna i tråden och deras mammor, kom igen nu det svänger ju...


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Detta har med tiden blivit en tradition vid vårt julbord-av mig införd, och svärfar brukar särskilt säga "nu måste PB ta den där med Rudolf". Så då gör jag ju det! För full hals.


    ">


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2010-12-17 13:12:15 följande:
    Kan du se till att krama EA rejält och omsorgsfullt från mig också då, när du ändå är igång så att säga?

    Förresten kan ni gott krama varandra från mig allihop då.
    Daa skrev 2010-12-17 13:36:34 följande:
    Jaa! Från mig också! Snälla... *viftar med ögonfransarna*
    Kramkalas den 27:e!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård