• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-12-09 14:39:17 följande:
    Nu kaffe o pepparkaka så jag kanske blir snäll någon gång...moahhahahaha!

    Äter du för många blir du envis istället!

  • Soldemor

    Idag skall jag shoppa...parkeringstillsånd för nästa halvår, kul, va? Sedan kommer det en jättesalami hem till mig ikväll, passar bra då jag är ensam hemma. Maken är på julbord.

    Ursäkta om ni satte i halsen. Det är en salami, en riktig som vi har köpt av en idrottsförening som tog upp beställningar i höstas. Och maken avskyr vitlök, så jag kan ju ha lite salamiorgie innan jag skall iväg och träna, eller bättre efter, kanske.

  • Daa

    Ingis: tack för inbjudan. Jättefina bilder! Vilken fin familj du har. Och Busan har blivit så stor!
    Förstår att det blir svårt att välja bilder där.

  • Daa

     


    Norrskensflamman skrev 2010-12-09 14:39:06 följande:
      Om du tror att du sitter säkert i soffan så tror du fel!! *hoppar upp i soffan och hoppar jämfota och sjunger och skrålar "I have a feeling..."*

    *makar lite på mig*

  • Ninnnis

    Nu ska jag köra hem och städa, packa och laga mat. Ikväll kommer bästisen med sambo och imorgon åker vi till London alla fyra

    Hon är förresten också gravid, 8 veckor före mig. Mysigt!

    Jag vet inte om jag hinner in innan vi åker, annars får ni ha en trevlig helg så hörs vi på tisdag.

    och kram på er!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård