• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

    Jag har varit hos Kinesiologen idag. Rent fysiskt ser det bättre ut, mentalt har jag en bit kvar innan jag är på banan. Men det går åt rätt håll. De gamla dropparna kan jag sluta med, nu har jag fått nya som mer beskriver MIN personlighet och den situation jag är i nu och ska tydligen hjälpa mig i detta.

    Imorgon ska jag till kuratorn. Hoppas det känns bättre än förra gången. Hos kinesologen (som även är utbildad inom beteendevetenskap) känns det mycket bättre än kuratorn, han ger mig verktyg, tex positiva affirmationer (tror jag det hette), som kan hjälpa mig mentalt och mitt tankesätt och mönster. Det är det jag vill ha!
    Plus att han ganska så omgående kunde läsa av mig, vilket jag inte upplevde att kuratorn kunde. Men, men, hon ska få en chans till imorgon.

    Ikväll ska jag på körrep, det sista innan konserten. Oavsett om det betyder att maken ser sig berättigat till en resa till det stora landet i öster pga det. Men varsågod! Go ahead! JAG behöver min kör!!! Punkt slut. Behöver du din resa hem: ÅK!!!!!! Jag tänker dock INTE sitta hemma och ha tråkigt de dagarna (eller STÄDA, vilket han tycker), nä för fan... Jag ska gå på stor Trettondags jul tillställning på Folkan och svinga mina lurviga och umgås med folk och vänner. Barnvakt är redan fixad

  • ingenjörsbruden

     


    Norrskensflamman skrev 2010-12-09 14:15:29 följande:
    Jag har varit hos Kinesiologen idag. Rent fysiskt ser det bättre ut, mentalt har jag en bit kvar innan jag är på banan. Men det går åt rätt håll. De gamla dropparna kan jag sluta med, nu har jag fått nya som mer beskriver MIN personlighet och den situation jag är i nu och ska tydligen hjälpa mig i detta. Imorgon ska jag till kuratorn. Hoppas det känns bättre än förra gången. Hos kinesologen (som även är utbildad inom beteendevetenskap) känns det mycket bättre än kuratorn, han ger mig verktyg, tex positiva affirmationer (tror jag det hette), som kan hjälpa mig mentalt och mitt tankesätt och mönster. Det är det jag vill ha!Plus att han ganska så omgående kunde läsa av mig, vilket jag inte upplevde att kuratorn kunde. Men, men, hon ska få en chans till imorgon.Ikväll ska jag på körrep, det sista innan konserten. Oavsett om det betyder att maken ser sig berättigat till en resa till det stora landet i öster pga det. Men varsågod! Go ahead! JAG behöver min kör!!! Punkt slut. Behöver du din resa hem: ÅK!!!!!! Jag tänker dock INTE sitta hemma och ha tråkigt de dagarna (eller STÄDA, vilket han tycker), nä för fan... Jag ska gå på stor Trettondags jul tillställning på Folkan och svinga mina lurviga och umgås med folk och vänner. Barnvakt är redan fixad

    *high-fivar m Bruttan o dansar runt sprallandes de lurviga*

    Om han tycker det är så skitigt så go a head o STÄDA SJÄLV!

  • Daa

    Underbart!


    Panzerfaust skrev 2010-12-08 19:31:37 följande:
    Elise är nu hemma och ligger och snusar framför TV:n med bästa mamman som snusar ikapp

     

  • Norrskensflamman

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-12-09 14:24:49 följande:
      *high-fivar m Bruttan o dansar runt sprallandes de lurviga*Om han tycker det är så skitigt så go a head o STÄDA SJÄLV!

    Wiiiiihoooooo!!! *high fivar tillbaka och dansar party-party-partyyyyyy*
    För jag antar att du menade mig, även om du skrev Bruttan

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2010-12-09 14:30:52 följande:
    Vill också bli inboxad! Kan inteskriva därsjälv. Emaiöar på SMS

     


    Mail är på väg till dig med inbjudan!

  • Daa

    Hvidis: jobbigt att känna så i provrummet. Men jag tror som de andra att du är jättefin som gravid. *kramar*
    Yeeey för dagisfröken from hell som blir borta ett år!

    Ingis: skönt att höra att det är ett lugnare tempo på jobbet och att det är bra hemma. *hjärtar showande lilla Busan*

    Flamman: jobbigt med kylan hemmavid. *massa kramar*
    *hakar på i high five:andet och sitter lugnt kvar på soffan och ler när ni svänger era lurviga*

  • Daa


    Ninnnis skrev 2010-12-09 13:58:34 följande:
    ända? den enda ända som påverkas av julmaten är min bakdel....

    Kram, Ninnis!

  • ingenjörsbruden

     


    Norrskensflamman skrev 2010-12-09 14:34:26 följande:
      Wiiiiihoooooo!!! *high fivar tillbaka och dansar party-party-partyyyyyy* För jag antar att du menade mig, även om du skrev Bruttan

    JAAAA det är vims-ingis som skriver värre än...kasst!

    *dansar o skakar allt o lite till...svallvågor över hela julhelgen i hela ryssland....*

  • Norrskensflamman

     


    Daa skrev 2010-12-09 14:36:42 följande:
    Hvidis: jobbigt att känna så i provrummet. Men jag tror som de andra att du är jättefin som gravid. *kramar*Yeeey för dagisfröken from hell som blir borta ett år!Ingis: skönt att höra att det är ett lugnare tempo på jobbet och att det är bra hemma. *hjärtar showande lilla Busan* Flamman: jobbigt med kylan hemmavid. *massa kramar**hakar på i high five:andet och sitter lugnt kvar på soffan och ler när ni svänger era lurviga*

    Om du tror att du sitter säkert i soffan så tror du fel!! *hoppar upp i soffan och hoppar jämfota och sjunger och skrålar "I have a feeling..."*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård