• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • mysan33

    Nu är det verkligen nära=) Idag packar vi allt som ska med för en långhelg i den stad vi gifter oss, orolig för att glömma nåt hemma och mina listor på saker är rätt många=) har tyvärr fortfarande en del frågetecken angående tårtleveransen och sånt men hoppas att det ska ordna sig.

    gjorde sista provningen igår och kan ju säga att den är ju otroligt tajt, lite orolig över luftförsörjningen i den, dvs om jag kan andas... är era klänningar ochså tajta? min klänning var ju lite för liten så vi har lagt ut den maximalt.
    men fin är den. valde att ha den hos svärfar då jag misstänkte att om jag tar hem den kommer jag bara prova den hela tiden=)

  • Matilda Bäcker

    Idag är det dan före dan före bröllopsdan brudar! Sååå nära nu, känns overkligt men helt fantastiskt underbart samtidigt!

  • Miceme
    Matilda Bäcker skrev 2011-06-02 08:03:40 följande:
    Idag är det dan före dan före bröllopsdan brudar! Sååå nära nu, känns overkligt men helt fantastiskt underbart samtidigt!
    instämmer! Det känns verkligen overkligt! Och ibland kommer det över en som en stor våg, men vad kul det ska bli. Vart någonstans ska ni andra gifta er, vi gifter oss i Brahe kyrkan på visingsö kl 15:00
  • MrsT2011

    Här blir det Hagakyrkan i Göteborg kl 15.30! Vågar knappt ta in att det verkligen är PÅ LÖRDAG, då blir man väl helt överväldigad! Men bara detta med att vara ledig känns helt fantastiskt! Sov oväntat bra i natt.

  • Miceme
    MrsT2011 skrev 2011-06-02 09:39:27 följande:
    Här blir det Hagakyrkan i Göteborg kl 15.30! Vågar knappt ta in att det verkligen är PÅ LÖRDAG, då blir man väl helt överväldigad! Men bara detta med att vara ledig känns helt fantastiskt! Sov oväntat bra i natt.

    Jag har också sovit som en stock! Det blir nog mer på allvar imorgon för då är det mycket att göra, stryka alla kläder, min syster ska provsjunga i kyrkan, vi ska plocka liljekonvaljer, allt ska packas, vi ska duka och så är det en hel del småpyssel och så kanske vi behöver äta emellanåt. Ska göra potatissallad idag så vi inte behöver laga någon mat inne jag är rädd att det ska lukta matos om kläderna För jag lär ju garanterat bränna mat i stekpannan eller liknande om jag ger mig på det imorgon.


    Vill att allt ska bli klart så vi på lördagen bara kan njuta av frukosten, den ser jag fram emot har handlat massor till den, frukter jag aldrig ens provat så det ska bli jättegott och sedan bara ha sig själv att göra iordning.


    Hur har ni lagt upp de sista dagarna

  • prinsessanogrodan
    Ronja8 skrev 2011-06-01 20:33:54 följande:
    Min klänning har korsettsnörning så det blir ena tärnan som får hjälpa mig att snöra ihop den. I klänningen är det isytt skenor som gör att klänningen kommer sitta uppe även om vi släpper lite på snörningen,. till middagen exempelvis, så jag kan äta.Skrattande
    Äta och andas kan jag i klänningen Det är själva påklädningen som jag får hjälp med. Det är skenor i den och den är sydd så den är tight över ryggen och lite i midjan men längre ner över magen finns plats för middag.
    Frisören ska hjälpa mig i klänning och underkjol. Sömmerskan hade stenkoll på var den ska vara tight och var det ska vara lite mer "luft" för att andning och middag ska fungera
  • Sebastiána

    Brudklänningen satt perfekt i söndags. Nu har jag gått ner ett kilo till av ren nervositet, men det fixar sig nog ändå.
    Jag har gjort ett nytt brudpar till tårtan, så nu har jag en reserv. Jag vet inte vilken vi ska ta - det som är stilfullt eller det som ser lite klumpigare, men mer förälskat ut... lutar åt det senare.


    Jag har hämtat nycklarna till festlokalen idag Min blivande är just nu på väg från Umeå till norra Skåne Jag tror att allt till festlokalen är nedpackat Idag ska jag packa väskan jag ska ha på bröllopsnatten I morgon ska min blivande och min mor ordna björkris Jag och min far ställer i ordning borden Sedan går jag och mamma och plockar blommor i en närbelägen skogsdunge/äng

    Jag är såååå nervös att vi glömt något!!!

  • Miceme
    Sebastiána skrev 2011-06-02 11:22:30 följande:

    Brudklänningen satt perfekt i söndags. Nu har jag gått ner ett kilo till av ren nervositet, men det fixar sig nog ändå.
    Jag har gjort ett nytt brudpar till tårtan, så nu har jag en reserv. Jag vet inte vilken vi ska ta - det som är stilfullt eller det som ser lite klumpigare, men mer förälskat ut... lutar åt det senare.


    Jag har hämtat nycklarna till festlokalen idag Min blivande är just nu på väg från Umeå till norra Skåne Jag tror att allt till festlokalen är nedpackat Idag ska jag packa väskan jag ska ha på bröllopsnatten I morgon ska min blivande och min mor ordna björkris Jag och min far ställer i ordning borden Sedan går jag och mamma och plockar blommor i en närbelägen skogsdunge/äng

    Jag är såååå nervös att vi glömt något!!!


    Men visst är det en härlig nervositet!
  • prinsessanogrodan
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-28 09:43:03 följande:
    Bara 7 dagar kvar tjejer! 

    Hur ser dagarna innan (ons-fredag) ut för er i nästa vecka? Är kalendern fulltecknad eller har ni tid att varva ner?
    Tror ni vi har lagom mycket planerat?
    Onsdag: Vi dubbelkollar alla bokningar. Jag går till frisören för en sista genomgång. Tränar på kvällen.
    Torsdag: Städar och tvättar. Jag går till nagelterapeuten och får fina naglar. M2b tvättar bilen. Vi handlar godis och priser till tipspromenaden. Eventuellt träning på kvällen.
    Fredag: Sovmorgon. Vi packar allt och åker till hotellet där vi ska sova över hela helgen och där vi har middagen. Pratar igenom det sista med hotellet. Tidigt i säng.
    Igår dubbelkollade vi bokningar och jag var hos frisören.
    I dag har jag fått fina naglar medan M2b har tvättat och städat
    Priser till tipspromenaden och godis handlade vi i söndags. 
    Nu åker vi till landet och lägger oss i hängmattan
    Imorgon tar vi sovmorgon, packar på eftermiddagen och åker till hotellet och går tidigt i säng
  • Ylviz

    Nu är det snart dags. Oj vilka fjärilar jag har i magen! Tänk att det ska ske nu, att jag ska gifta mig med min älskade sambo. Känns helt underbart!

    Vi har också lite saker kvar:
    1. Kolla ut en bra fotoplats vid havet
    2. Rita upp bordsplaceringen på en plansch
    3. Skriv tackkort till presenterna till de som har hjälpt till ex toastmastern
    4. Välja ut och öva in brudvalsen
    5. Handla mat för grill (dagen innan) och frukost (dagen efter)
    5. Ordna en grillning med de som kommer till oss dagen innan (ca 10 pers)
    6. Hämta blommor och tårta
    7. Fixa naglarna

    Men det känns som det kommer att lösa sig, sakerna som vi har bockat av på listan är i alla fall fler än de som står kvar att göra =)

    Lycka till nu allihopa, glöm inte att dansa soldansen

Svar på tråden 4e juni 2011