• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • MrsT2011
    Helcore skrev 2011-06-01 08:30:32 följande:
    OJ det var länge!! Vi är 80 gäster. Och skall bara ha förrätt varmrätt och tårta. Vi tror inte att gästerna kommer att vara jätte hungriga då vi har en massa goda snittar till bubblet och minglet. Men vi tänker som så att det är ju inga tal under den tiden förrätten serveras och dukas av samt vinet skall serveras och varmrätten så det kanske blir 45 minuter för tal, sång och spex:) Åh vad roligt det skall bli!
    Men jag fattar inte riktigt tyvärr... Om förrätten är kall och inte smälter är det väl alldeles utmärkt att slänga in några tal medan den serveras och dukas av? Det är bara under de minuterna då alla tuggar i sig respektive rätt som man ska låta bli att presentera tal och spex. Framför allt ska man vara noga med att alla får äta sin VARMrätt i lugn och ro så att den inte kallnar.

Mitt tips är att du ber toastmastern informera de som anmält att de ska tala att de håller sitt tal så kort som möjligt. På så sätt får alla som vill säga något, men middagen behöver inte dra ut på tiden. Med 80 gäster får ni nog räkna med åtminstone 10-15 tal eller spex, oavsett hur vana talare era nära och kära är så brukar nästan alla känna sig sugna på att hylla brudpar.
  • prinsessanogrodan

Wiiii!
    Idag har jag dubbelkollat alla bokningar.

Tårta: klart
    Fotograf: klart
    Musik: klart
    Blommorna: klart
    Hår och naglar: klart
    Middag: klart
    Klänning och skor: klart
    Packlista: klart

Prästen har "godkänt" att vi slipper knäböjning, vilket känns som en stor lättnad
    Väderprognosen: sol och 25 grader

Vi åker till och från kyrkan i vår egen bil, m2b kör medan jag försöker hålla koll på klänningen
    Vi kommer lägga ett lakan i bilen så klänningen inte blir smutsig och så ska jag ha ett annat lakan som haklapp när vi äter lunch

Har jag glömt nåt?

• BomBom

Sitter just nu o väntar på att få göra Spraytan och nagelförlängning.. Har varit mycket dubbelkollande och avstämningar denna veckan eller vad säger ni? Sen blir det hem och ta itu med festhäften för de är tyvärr långt ifrån klara.. Däremot får vi nycklar till lokalen redan ikväll vilket känns mycket bra!!

• c4trin

Har precis satt sista detaljerna på festprogrammen så nu är de också äntligen klara!

Mycket småsaker som blir klara nu, kul kul!

Var i kyrkan en sista gång och gick igenom allt.. Blev faktiskt lite nervös redan då =S Hur sjutton ska se gå på lördag? :P

• MrsT2011

Blir galen på insidan till våra festprogram! Jag har hyfsad talang som scrappare så omslagen är jättefina, men shit vad jag är talanglös på microsoft word!! Förvånad

Oh well, får väl fortsätt pilla och pilla tills det blir rätt!

• MrsT2011

För övrigt anser jag att det är rent ljuvligt att inte behöva gå till jobbet igen förrän på onsdag!! Freeeeedom! Weeeeeeding!!

• prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-06-01 19:58:23 följande:
    För övrigt anser jag att det är rent ljuvligt att inte behöva gå till jobbet igen förrän på onsdag!! Freeeeedom! Weeeeeeding!!
  • c4trin
    MrsT2011 skrev 2011-06-01 19:58:23 följande:
    Skönt. Sj har jag tagit min semseter precis efter så nu e jag ledig tills den siste juni *skönt*
  • Ronja8
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-29 15:39:48 följande:
    Hej tjejer!
    Jag undrar över era klänningar, någon mer som har axelbandslös klänning?
    Hur tight sitter den i så fall?
    Är den så pass tight runt rygg/byst att ni måste ha assistans för att kunna dra upp blixtlås/snöra den?
    Jag fick för mig att prova den nu och är själv hemma och det gick inte att dra upp blixtlåset hela vägen
    På lördag ska friören hjälpa mig men tänk om den är för tight? Tänk om den går sönder.....hjälp...
    Min klänning har korsettsnörning så det blir ena tärnan som får hjälpa mig att snöra ihop den. I klänningen är det isytt skenor som gör att klänningen kommer sitta uppe även om vi släpper lite på snörningen,. till middagen exempelvis, så jag kan äta.Skrattande
  • mikita
    MrsT2011 skrev 2011-06-01 19:57:41 följande:
    Blir galen på insidan till våra festprogram! Jag har hyfsad talang som scrappare så omslagen är jättefina, men shit vad jag är talanglös på microsoft word!! Förvånad

Oh well, får väl fortsätt pilla och pilla tills det blir rätt!
    Samma här! Men till slut gick det Skrattande Har nu kommit på ett fel i innehållet, men jag vet inte om jag ids ändra det och riskera att få pilla runt som 17 med själva formgivningen i Word...

Annras är det lista, på lista , på lista nu. Vi åker i morgon till stället vi ska gifta oss på. Är supernervös att jag kommer glömma något! Annars bara mest mysigt  pirr i magen just nu.
Svar på tråden 4e juni 2011