• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • MrsT2011
    Tet skrev 2011-05-25 19:21:33 följande:
    Stället vi ska vigas på den 4/6 har precis rivit upp sin uteplats. Eller ja, fastighetsägaren har gjort det och restaurangägaren får snällt stå och titta på...känner mig sjukt orolig över att vi inte kommer ha en plats att vigas på om en vecka. Fastighetsägaren är väl medveten om att det ska anordnas bröllop där nästa vecka men verkar inte bry sig. Demon
    Jag har personligen pratat med dem, jag har mailat och jag har varit där och kollat in personalen som jobbar med att lägga den nya uteserveringen...killen har tummen mitt i handen. Så lycka till, till oss vi lär få vigas på en en jävla asfaltsparkering bakom restaurangen.
    Är den inte klar på onsdag kommer ett mindre helvete bryta loss.

    Har dock en underbar vännina som tröstar genom att säga: "är den inte klar dara vi dit på fredag (dagen innan) med pizza & öl och skruvar ihop den jävla uterserveringen. De kan ju inte va svårare än en IKEA möbel...!?!
    Fan vad trist... Känner med er! Fastighetsägaren kan väl öppna upp sin privata trädgård för er vigsel?? Tycker jag banne mig du ska föreslå om det inte blir klart!
  • MrsT2011
    nsdtr skrev 2011-05-25 17:21:59 följande:
    Känner att nerverna börjar spela mig ett spratt nu,,kan inte ni alla bara skriva varsina saker man inte får glömma bort,,känns som jag glömt någe men kommer inte på vad:))
    - Glöm inte att bestämma om blivande mannen eller best man ska ha ringen i fickan.

    - Glöm inte att planera för vem som har ansvar för vilken väska, ha inte brudväskan i handen när du går in i kyrkan utan lämna den till din mamma eller liknande.

    - Glöm inte bekväma skor att byta om till under dansen.
  • mikita
    Helcore skrev 2011-05-25 19:42:04 följande:
    Åh vad frustrerande! Om du tar reda på när kompisen kall åka och vart kan du gå in på affären och lägga en beställning på det ni vill ha så är det bara för honom att hämta upp beställningen. Annars kan du ju säga till brodern att ni vill ha tillbaka pengarna. Det hade jag gjort! Man kan beställa från Tyskland med leverans skall man ha mycket blir det ändå mycket billigare än att handla på systemet. Vissa grejer kan ju vara bra att köta på systement eftersom man kan lämna tillbaka det som blir över om man inte vill ha en massa över. Lycka till!
    Brorsan fick en inhandlingslista, som jag hoppas att kompisen fått i sin tur. Pengarna ska definitivt tillbaka om det inte kommer någon dircka i retur. Vi vet inte var kompisen kommer handla, annars hade vi kunnat lagt en beställning. Tänkte göra det först, men brorsan sa att de skulle åa en bit in i landet till någon shop som itne hade beställning över internet. Jaja, vi håller tummarna! Bolaget finns ju alltid, och vi ska handla vinet där.
  • Myskulla

    Idag övade vi i kyrkan och det gick bra, första gången vi gick fram kändes det nästan på riktigt.
    Jag hade svårt att hålla tårar borta, men det gick, få se hur det går nästa lördag.

    Ni andra, har ni övat i kyrkan/platsen än? 

    Ska försöka fixa översättningar till texterna, så att tyskarna kan förstå lite mer.

    Vi kommer ha bröllopsversionen med melodin till den blomstertid nu kommer, den hade fästmannens kusin på det bröllopet och den är så fin tycker jag. 

  • Matilda Bäcker
    Myskulla skrev 2011-05-25 21:17:38 följande:
    Vi kommer ha bröllopsversionen med melodin till den blomstertid nu kommer, den hade fästmannens kusin på det bröllopet och den är så fin tycker jag. 
    Den ska vi också ha som psalm, himla vacker och väldigt passande!
  • BlivandeFruW

    Idag är vi nere på ensiffrigt brudar!! 9 dagar kvar Hjärta
    Det där nödkitet ja, det måste fixa. Vad har ni i er nödutrustning?

    Började med bordsplaceringen igår, svårt men riktigt kul en så länge.
    Är det bara jag som bekymrar mig för munsår, lingonvecka, utslag och sånt?
    Känner mig som en hypokondriker, haha.

    Njut av sista tiden som fröknar nu tjejer, för det är inte långt kvar till vi blir fruar!

  • Helcore
    BlivandeFruW skrev 2011-05-26 09:33:08 följande:
    Idag är vi nere på ensiffrigt brudar!! 9 dagar kvar Hjärta
    Det där nödkitet ja, det måste fixa. Vad har ni i er nödutrustning?

    Började med bordsplaceringen igår, svårt men riktigt kul en så länge.
    Är det bara jag som bekymrar mig för munsår, lingonvecka, utslag och sånt?
    Känner mig som en hypokondriker, haha.

    Njut av sista tiden som fröknar nu tjejer, för det är inte långt kvar till vi blir fruar!
    Nej du är absolut inte den enda som oroar dig!! jag är tok nervös och går och känner efter hela tiden efter kli på läppen, ont i halsen.....Nu vill jag att dagen skall vara här så man bara kan NJUTA!!!
  • Nalinie

    Också jättenervös magen har kollapsat och jag är så nervös för min värsta fobi att kräkas vill bara gråta och att dagen är här och kyrkan är klar så att man kan njuta. ! HJÄLP! Längtar så!

  • nsdtr
    MrsT2011 skrev 2011-05-25 21:01:38 följande:
    - Glöm inte att bestämma om blivande mannen eller best man ska ha ringen i fickan.

    - Glöm inte att planera för vem som har ansvar för vilken väska, ha inte brudväskan i handen när du går in i kyrkan utan lämna den till din mamma eller liknande.

    - Glöm inte bekväma skor att byta om till under dansen.
    Just de,,väskan....Den hade jag inte tänkt på,,,det ska lösas direkt:))
  • Helcore

    En annan sak jag just kom på är att packa en väska och lämna på hotellet så man har andra kläder än brudklänningen att åta frukost och åka hem i den 5 Juni:) 

Svar på tråden 4e juni 2011