• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • mikita

Vi har gjort ett schema för dagen (och dagen innan) nu. Känns bra, det var inget speciellt som vi hade missat. Lite småsaker som vi inte tänkt på, men som nu står på att-göra-listan. Har också provdukat idag, det blir bra!

De stora sakerna som är kvar att göra är bordsplacering och det sista i festhäftena.

Nu är det pirrigt!!!!

• Sebastiána

Festprogrammen är färdiga, vigselprogrammen klara att skrivas ut, placeringskorten färdiga, bordsplaceringen är färdig men själva placeringskartan återstår. Min brudklänning har hämtats. Vi har börjat öva på brudvalsen och det går ganska bra

Vi måste göra ett körschema över dagen + ett över dagen innan och kolla så att vi inte missar något. Det är egentligen det jag är mest nervös för. Vigseln är jag inte lika nervös för.

• Ronja8

Åh nu börjar bröllopsnerverna komma. Vi har diskat allt porslin idag. Lokalen som vi kommer hyra hade gammalt skolmatsalsporslin, vitt med brun kant, inget för oss. Istället har vi lånat finporslin av min mormor, min moster och mamma. Tur det finns sådant att låna. Vi har i alla fall diskat allt idag och paketerat så det bara är att ta med till lokalen. Vi ska titta på blommor på onsdag, jag vet, jag är jättesen. Det är min mormor som ska binda buketten så det viktigaste är att blommorna finns hemma när hon kommer dagen innan bröllopet.

Mitt i allt ihop ska jag börja på ett nytt jobb, nytt sjukhus, nya rutiner. Ska börja min introduktion på måndag nästa vecka, blev väl sådär halvbra planerat men det gick inte att lösa på annat sätt. 

Men å vad jag längtar, ni vet nog vad jag pratar om, att stå där framme och läsa våra löften och höra prästen säga: att ni nu är man och hustru, wiiii

• Sebastiána

Jag ska flyga ner till bröllopet om en vecka. Flera gäster ska flyga ner... och så läser jag om det nya askmolnet på Island som kan stoppa all flygtrafik... igen! Ångest!

• BlivandeFruW
    Helcore skrev 2011-05-19 21:49:46 följande:
    Vilken härlig inställning!! Så lustigt att jag har gått och känt efter och varit rädd för att få munsår....jag springer och köper Valtrex imorgon för säkerhetsskull:) Tack för tipset!
    Tack :)

Det kan vara receptbelagt i Sverige. Jag passade på att köpa när jag var i Spanien i påsk, där behöver man inget recept  ;)
  • BlivandeFruW
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-19 20:11:21 följande:
    I festprogramet har vi en sida med citat ocm kärlek och äktenskap, en sida med historiska händelser som hände 4 juni och så flera sidor med skojiga beskrivningar av gästerna tex roliga omskrivningar för deras yrken och intressen som tex att en fiskeintresserad kille " XX gillar att vara bakom flötet" eller att svärmor som jobbat på bank " Xx har jobbat som klöverhanterare"...Även om en del av gästerna träffats förut så är det ändå kul och det blir ett samtalsämne och lite skratt när folk ska klura ut vad tex "klöverhanterare" är

Vi har nästan allt klart, vi fick festprogram,vigselprogram,gästbok och placeringskort från kortdesign.se idag och vi är så nöjda det är så fint!

På lördag ska vi öva i kyrkan och så ska vi handla lite godis,skriva ut tipspromenaden, ringa om en sista ändring till floristen och sista veckan innan bröllopet ska jag gå och få naglarna gjorda.....that's it!
    Tack för tipsen, ska tänka på det ikväll när jag ska sätta igång med festprogrammen ikväll. Jag har gjort allt själv, till och mönstret som vi har till inbjudningskort och festprogram kommer från en klänning som jag scannade ;) Allt tar liiiiite längre tid då...pust. Men det blir galet bra och jag är sjukt stolt över mig själv, haha.
    Moemoe skrev 2011-05-19 21:32:06 följande:
    Håller helt med om att det är ett bekymmer, jag vill aldrig mer göra en bordsplacering efter detta haha. Har tre olika versioner nu, jätte svårt! Man vill ju att alla ska ha det trevligt.

Igår gjorde jag vårt sista pyssel, en låda jag klätt in i papper med hjärtmönster i guld och organzarosetter (likadana som satt runt inbjudningskorten) till presentbordet, där de som köpt presentkort eller lämnar kuvert kan lägga ner dem så att de inte kommer bort. Sedan skrev jag en liten skylt som säger att gästerna gärna får skriva sina namn på paketen om de glömt det eller tejpa fast tillhörande kort så vi vet vem vi ska tacka. Glad Har köpt en fin blå penna och ska ha med en tejphållare också.
    Har fortfarande inte gjort någon bordsplacering. Det enda vi har bestämt är att det ska finnas ett singelbord, våra singelvänner har nästan krävt det fast vi bara skämtade om det från början ;)
    Ska boka bröllopsresa ikväll också, vi åker i oktober till mexico och New york. Ni då?

Smart det där med paketbordet, har också tänkt att ställa fram en tejprulle och ge någon ansvar för att korten tejpas på eller att namn skrivs. Ska även försöka få folk att inte ta med paket förens till brunchen dagen efter.
    Har även köpt en liten gästbok och tanken var att den skulle skickas runt under middagen så att alla verkligen skriver, men nu börjar jag tveka om jag inte ska ha en stor...hmm.

Dubbelkollade att jag får låna diadem hos frisören och beställde extra blommor till bordsdekorationen på lunch.

Hur går det tjejer? Är det bara jag som börjar få väldigt mycket fjärlilar i magen?? Hjärta
  • BlivandeFruW
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi ska ha caketopper, ett smurfbrudpar! Fick bruden av ett par kollegor i födelsedagspresent!
  • MrsT2011
    BlivandeFruW skrev 2011-05-23 13:36:09 följande:
    Hur går det tjejer? Är det bara jag som börjar få väldigt mycket fjärlilar i magen?? Hjärta
    Du är verkligen inte ensam! Solig Känns som man lika gärna kan få en hjärtinfarkt innan det här är över, ha ha!

Nejdå, det kommer bli så underbart, längtar nästan ihjäl mig! Cool
  • josse80

En fråga til MrsT2011. Den bilden där du har gjort lite pysselsaker bla ett högt ljus med fat under. Vad är det för pärlor/stenar som ligger runt? Mycket snyggt och precis vad jag letar efter!!

• MrsT2011
    josse80 skrev 2011-05-23 14:08:15 följande:
    En fråga til MrsT2011. Den bilden där du har gjort lite pysselsaker bla ett högt ljus med fat under. Vad är det för pärlor/stenar som ligger runt? Mycket snyggt och precis vad jag letar efter!!
    Tack så mycket! =) En idé jag fick när jag insåg att det blev lite för avskalat med bara ljusfaten och blockljusen.

Jag köpte självhäftande pärlhalvor på panduro, du hittar dessa i kategorin papper, stämplar och scrapbooking. Förutom dessa runda, lite mindre pärlor köpte jag även lite större, hjärtformade pärlor på panduro. De är dock inte självhäftande utan man fäster dem problemfritt på glas med så kallade "glue dots".
Svar på tråden 4e juni 2011