• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • prinsessanogrodan
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-15 16:11:42 följande:
    Jag blev hippad igår!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Galet bra dag blev det och gud vad de hade fått ihop allting bra! Skrattande

    Här finns långa utläggningen, och några bilder:
    matildabacker.blogg.se/2011/may/jag-blev-hipp...
    Helcore skrev 2011-05-15 19:42:38 följande:
    Jag med!!!!! Jag är så lycklig! Hade absolut ingen aning. Vilken underbar dag!
    Härligt tjejer! Nu är det nära! Jag är så förväntansfull
  • Myskulla

    Nu ikväll har jag pysslat lite med bordsplacering, roligt men inte så lätt.

    Få se om vi ska åka till kyrkan någon dag och kolla in församlingshemmet lite mer för att beräkna bord och stolar.

    '************'

    Lite nyfiken på om det är någon av er som har över 100 gäster?
    Lite trixande med placering då, men vet att det inte är alla som har placering heller.

    Bröllopet som jag var på i Tyskland så var det fri placering och vi var ca 75 st, så det var nog lättast så. 

  • Helcore
    impegno di nozze skrev 2011-05-15 16:00:30 följande:
    Hej på er, jag är inte så mycket för att lägga upp sådana här saker "för alla" men ni kanske kan ge mig lite feedback?
    Sitter och skissar på en tidsplan för dagen d. Vad tror ni?

    15.00 vigsel
    16.00 Fotografering för de formella bilderna
    Gästerna går en tipspromenad till festlokalen där toastparet fixar så att något mer händer, plus att de får bubbel och snittar och dessutom lyssna till en pianist som spelar live då de minglar runt.
    17.30 middag med förrätt och varmrätt (tallriksservering)
    efter det tar vi en bensträckare
    20.30 tårta/cupcakes
    21.30 går alla ut och tänder khom loy/lanternor
    plus att en trubadur spelar och sjunger några låtar
    under tiden tas bord och stolar bort och mat rummet förbereds för fest!
    22.15 Bröllopsvals
    22.45 kareoke tävling i lag med ett fint pris till vinnarlaget

    Sedan blir det fest, dans och eventuellt lite mer trubadurande

    00.00-00.30 Vickning

    vad tror ni om min tidsplan, är den realistisk? Är jag tidsoptimist någonstans eller har jag tagit till för mycket tid? Jag förstår också att det inte går att säga exakta tider, men på ett ungefär.
    Det låter jätte bra! Nästa precis som vår dag:) Vi tog faktiskt bort poängpromenaden då vi tyckte det blev lite väl krångligt.....Men annars tycker jag att det ser ut som en toppendag!
  • MrsT2011
    impegno di nozze skrev 2011-05-15 16:00:30 följande:
    Hej på er, jag är inte så mycket för att lägga upp sådana här saker "för alla" men ni kanske kan ge mig lite feedback?
    Sitter och skissar på en tidsplan för dagen d. Vad tror ni?

    15.00 vigsel
    16.00 Fotografering för de formella bilderna
    Gästerna går en tipspromenad till festlokalen där toastparet fixar så att något mer händer, plus att de får bubbel och snittar och dessutom lyssna till en pianist som spelar live då de minglar runt.
    17.30 middag med förrätt och varmrätt (tallriksservering)
    efter det tar vi en bensträckare
    20.30 tårta/cupcakes
    21.30 går alla ut och tänder khom loy/lanternor
    plus att en trubadur spelar och sjunger några låtar
    under tiden tas bord och stolar bort och mat rummet förbereds för fest!
    22.15 Bröllopsvals
    22.45 kareoke tävling i lag med ett fint pris till vinnarlaget

    Sedan blir det fest, dans och eventuellt lite mer trubadurande

    00.00-00.30 Vickning

    vad tror ni om min tidsplan, är den realistisk? Är jag tidsoptimist någonstans eller har jag tagit till för mycket tid? Jag förstår också att det inte går att säga exakta tider, men på ett ungefär.
    Låter bra, klokt att ha aktiviteter för gästerna medan ni fotograferas!

    Om ni har mer än 50 gäster kan middagen dra ut något på tiden, det är alltid fler än man tror som vill hålla tal/sjunga/spexa.
  • MrsT2011
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-15 16:11:42 följande:
    Jag blev hippad igår!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Galet bra dag blev det och gud vad de hade fått ihop allting bra! Skrattande

    Här finns långa utläggningen, och några bilder:
    matildabacker.blogg.se/2011/may/jag-blev-hipp...
    Se där ja, man ska aldrig utgå från att det inte blir något! Glad
  • impegno di nozze

    Tack för er respons!
    Ja vi blir precis 60 personer med min sambo och mig. Det är så svårt det här med tiden tycker jag.


    MrsT2011 skrev 2011-05-16 10:44:09 följande:
    Låter bra, klokt att ha aktiviteter för gästerna medan ni fotograferas!

    Om ni har mer än 50 gäster kan middagen dra ut något på tiden, det är alltid fler än man tror som vill hålla tal/sjunga/spexa.
    Kan tre timmar vara för lite? Vi har tallriksservering och jag vill inte att gästerna ska bli uttråkade. Vet själv hur jobbigt det är att sitta still så länge. Å andra sidan är det ju inte vilken middag som helst :) Tror det här är min tilltagande nervositet som visar sig i form av kontrollbehov :) Det kanske inte behöver planeras SÅ noga..? 
      
  • BlivandeFruW
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-15 16:11:42 följande:
    Jag blev hippad igår!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Galet bra dag blev det och gud vad de hade fått ihop allting bra! Skrattande

    Här finns långa utläggningen, och några bilder:
    matildabacker.blogg.se/2011/may/jag-blev-hipp...
    Jag blev också hippad i lördags Skrattande Det var galet kul, har dock inte hunnit skriva på bloggen än.
    Jag fick designa mina egna pumps som kommer om 6-8 veckor och vi dansade poledanceFlört
    Helt otroligt kul, galet bra dag!!!
  • Ronja8

    Jag blir hippad i lördags, wee. Vi fick vår möhippa och svensexa tillsammans, svenhippa!!! Hade blivit "nerlurrad" till båthamnen av mamma och pappas för att hjälpa till med båten. I hamnen kommer kompisarna i motorbåten med musiken skrålande, snacka om att vi blev överraskade. Jättekul. Dagen fortsatte med mycket kul och stoj, en frågesport om oss själva för att se att vi får godkänt att gifta oss. Provat att dansa bollywood. Känner att det blev en kanondag och vi känner oss jättefirade


  • MrsT2011

    Min fästmans svensexa i lördags blev en succé!

    De klädde ut honom i fångdräkt och sen fick han sälja kramar på stan för 5 kr. Han fick bland annat en kram av Maud Olofsson, hon var i stan med anledning av regionvalet här i Göteborg. Finns en bild på de två tillsammans i gårdagens Svenska Dagbladet...!  Skrattande

  • MrsT2011

    Hur ska man tänka kring allt som är kvar?? Ska man sitta uppe riktigt sent några kvällar och få undan allt pyssel eller ska man ta lite i taget med följden att det aldrig känns tillräckligt? Tiden räcker verkligen inte till nu, hur gör ni andra? Eller också är det bara jag som är extremt stresskänslig...

    Har påbörjat allt pyssel i denna lista men har minst hälften kvar på allt...!  Hmm, lite dålig på att avsluta saker kanske...? Vi har åtminstone bara ca 30 gäster som tur är.


    -          Bordsdekorationer (servettringar och enklare ljuslyktor)


    -          Festprogram inkl gästbeskrivningar


    -          Bordsplacering, färdigställa + printa i litet och stort format.


    -          Vigselprogram, insidorna ska printas och sättas ihop med de färdiga omslagen.


    -          Kartongtårta till presentbordet, allt material är inhandlat, hattaskar i olika storlekar ska dekoreras.


    Tänk om man ändå hade varit lite mer stresstålig... Helst hade jag velat göra klart allt det här redan i mars, men fick skjuta upp det på grund av sjukdom i familjen. Sånt kan ju ingen hjälpa eller förutse, det är ju bara att vara tacksam att alla är friska nu.

Svar på tråden 4e juni 2011