• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Sebastiána
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-14 16:36:08 följande:
    Vi ska ge vår toastmaster presentkort och tärnan ska också få det, kanske även killen som ska spela i kyrkan och kanske även min frisör/nagelterapeut/makeupartist.
    Vi ska försöka ge presentkort som passar varje person så det blir personligt trots att det är presentkort.
    När jag var tärna fick jag presentkort på en SPA-behandling. Supermysigt tyckte jag. Jag vet inte om min tärna vill ha det i present, annars är det en bra grej att ge bort.
  • prinsessanogrodan

    Har varit hos frisören och satt i extensions idag Äntligen långt hår!

  • simple

    Ska ni ha nått spex, lek, sång mm el nått på festen efteråt sen?

  • prinsessanogrodan

    Vi ska ha tipspromenad mellan varmrätten och tårtan så får gästerna röra på sig lite och det blir en naturlig paus för toabesök och om nån vill smyga iväg och röka tex. Vi har två barn under middagen och för deras skull kan det vara skönt att få springa av sig lite energi efter att ha suttit still

  • simple
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-14 19:13:19 följande:
    Vi ska ha tipspromenad mellan varmrätten och tårtan så får gästerna röra på sig lite och det blir en naturlig paus för toabesök och om nån vill smyga iväg och röka tex. Vi har två barn under middagen och för deras skull kan det vara skönt att få springa av sig lite energi efter att ha suttit still
    Bra grej men inte helt våran grej kanske, vi ska ha rätt många barn på vårat bröllop...men vi ska ju va hemma i trådgården så dom kommer nog springa av sig ändå.. =)
  • prinsessanogrodan
    simple skrev 2011-05-14 19:22:17 följande:
    Bra grej men inte helt våran grej kanske, vi ska ha rätt många barn på vårat bröllop...men vi ska ju va hemma i trådgården så dom kommer nog springa av sig ändå.. =)
    Här kanske ni kan hitta skojiga lekar: www.kalasguiden.se/lekar/
  • Moemoe

    20 dagar kvar!!! Hjärta

    Har slutligen beställt bukett till mig och min tärna i helgen. Vi skulle leta manschettknappar till blivande, men fick jätte fina av hans föräldrar som de köpt utomlands för länge sen. Så det enda som är kvar nu är att hämta klänningen efter justeringarna är gjorda om en vecka, transport, bordsplacering och playlist. Längtar massor! Hur går det för er andra tjejor?

  • impegno di nozze

    Hej på er, jag är inte så mycket för att lägga upp sådana här saker "för alla" men ni kanske kan ge mig lite feedback?
    Sitter och skissar på en tidsplan för dagen d. Vad tror ni?

    15.00 vigsel
    16.00 Fotografering för de formella bilderna
    Gästerna går en tipspromenad till festlokalen där toastparet fixar så att något mer händer, plus att de får bubbel och snittar och dessutom lyssna till en pianist som spelar live då de minglar runt.
    17.30 middag med förrätt och varmrätt (tallriksservering)
    efter det tar vi en bensträckare
    20.30 tårta/cupcakes
    21.30 går alla ut och tänder khom loy/lanternor
    plus att en trubadur spelar och sjunger några låtar
    under tiden tas bord och stolar bort och mat rummet förbereds för fest!
    22.15 Bröllopsvals
    22.45 kareoke tävling i lag med ett fint pris till vinnarlaget

    Sedan blir det fest, dans och eventuellt lite mer trubadurande

    00.00-00.30 Vickning

    vad tror ni om min tidsplan, är den realistisk? Är jag tidsoptimist någonstans eller har jag tagit till för mycket tid? Jag förstår också att det inte går att säga exakta tider, men på ett ungefär.


  • Helcore
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-15 16:11:42 följande:
    Jag blev hippad igår!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Galet bra dag blev det och gud vad de hade fått ihop allting bra! Skrattande

    Här finns långa utläggningen, och några bilder:
    matildabacker.blogg.se/2011/may/jag-blev-hipp...
    Jag med!!!!! Jag är så lycklig! Hade absolut ingen aning. Vilken underbar dag!
Svar på tråden 4e juni 2011