• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-05-13 13:53:34 följande:
    Ursäkta en tråkig realist men hur skulle SMHI:s uttalanden om något som ligger 3 veckor fram i tiden kunna vara säkert när de knappt kan spå vädret två dagar framåt?

    Vädret spelar väl ingen roll, det är ju knappast en faktor som hindrar en från att bli gift. (Orkaner och liknande är ju inte så vanliga på våra breddgrader.) Det enda jag oroar mig för är att något ska hända som leder till att vi måste ställa in, som dödsfall eller att jag eller min blivande blir allvarligt sjuk eller råkar ut för en olycka...

    Men för det mesta försöker jag att inte oroa mig alls, det är ju så mycket roligare att längta och vara förväntansfull! Solig
    Klart att man blir lika mycket gift oavsett vädret...men jag tror att de allra flesta hoppas på fint väder eller i alla fall uppehåll....det är väl inget fel i att hoppas på fint väder?

    En del av oss ska ju ha hela dagen utomhus och då förstår jag inte varför man inte skulle få hoppas på fint väder? Hoppas på fint väder är ju inte samma sak som att tro att man inte blir gift om det regnar.

    Jag tror att de allra flesta här är väldigt medvetna om att prognoser bara är just det,prognoser, inte garantier....Men varför får vi inte hoppas och varför får vi inte ta positiva prognoser och hoppas att de stämmer???
  • Matilda Bäcker
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-13 14:18:08 följande:
    Klart att man blir lika mycket gift oavsett vädret...men jag tror att de allra flesta hoppas på fint väder eller i alla fall uppehåll....det är väl inget fel i att hoppas på fint väder?

    En del av oss ska ju ha hela dagen utomhus och då förstår jag inte varför man inte skulle få hoppas på fint väder? Hoppas på fint väder är ju inte samma sak som att tro att man inte blir gift om det regnar.

    Jag tror att de allra flesta här är väldigt medvetna om att prognoser bara är just det,prognoser, inte garantier....Men varför får vi inte hoppas och varför får vi inte ta positiva prognoser och hoppas att de stämmer???
    Håller helt med! Klart man hoppas på bra väder, sen går det ju tyvärr inte att göra något åt om det skulle ösregna. Men både jag och min blivande hade ösregn på våra studenter så att vi tycker att vi förtjänar åtminstone uppehåll på vår bröllopsdag
  • prinsessanogrodan
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-13 16:15:52 följande:
    Håller helt med! Klart man hoppas på bra väder, sen går det ju tyvärr inte att göra något åt om det skulle ösregna. Men både jag och min blivande hade ösregn på våra studenter så att vi tycker att vi förtjänar åtminstone uppehåll på vår bröllopsdag
    Klart ni ska ha uppehåll på bröölopsdagen
  • Myskulla

    Ohh vad jag börjar bli nervös, på måndag ska jag ringa till kyrkan och höra om de kan rekommendera ett par kantorer, vi har inga kläder till killarna, det ska vara ljust och fint och inte mörkt.
    kyrkan kommer vara stängd på fredagen, så vi måste ju få nycklarna dit tidigare, det är bra att vi får duka dagen innan och då kan vi ju pynta lite i kyrkan också.. =)

    Hur kommer det bli med maten, den ska mor och svärmor laga och efterätten ska fästmannens storasyster göra.

    Hoppas att vi får fint väder i hela Sverige på vår dag.

    Nästa lördag ska vi prata med floristen.

     

  • Myskulla

    sen är ju fästmannen iväg och han vill inte prata bröllopsplanering nu när han är iväg, det blir lite mycket för honom då, så jag får ta allt i veckan istället. 

  • Sebastiána

    Min blivande har äntligen fattat att han inte längre kan säga "jamen det är ju ett helt år kvar tills vi ska gifta oss"

  • Sackhina

    Hjälp!!!!
    Har smärre panik just nu. I osdags var vi på vigselsamtal med prästen och det kändes jättebra. Dock fick vi ytterligare ett uppdrag: att göra ett vigselprogram! (vi hade tänkt skippa det) Hon tyckte att det var skitbra att ha allt sammlat och inte behöva ha psalmböcker alls... jaja, det blir bra, men plötsligt käns det som man har en miljon saker kvar att göra!!
    Det ska fixas festprogram
    körschema för dagen
    alla ska veta vad de behöver göra
    alkohol ska handlas
    godis till buffen
    hinderspövning
    transport från K:A (plan A eller B??)
    vem hämtar maten
    bestämma bättre med sminkmänniskan
    mera dekorationer??
    Kommer syrenerna ha blommat ut?? Isf vad är plan B??
    musiklistor...

    Ja, allt detta kommer ju att lösa sig, men jag tycker att det är svårt att få till... Faaaan

  • MrsT2011
    Sackhina skrev 2011-05-13 21:00:32 följande:
    Hjälp!!!!
    Har smärre panik just nu. I osdags var vi på vigselsamtal med prästen och det kändes jättebra. Dock fick vi ytterligare ett uppdrag: att göra ett vigselprogram! (vi hade tänkt skippa det) Hon tyckte att det var skitbra att ha allt sammlat och inte behöva ha psalmböcker alls... jaja, det blir bra, men plötsligt käns det som man har en miljon saker kvar att göra!!
    Det ska fixas festprogram
    körschema för dagen
    alla ska veta vad de behöver göra
    alkohol ska handlas
    godis till buffen
    hinderspövning
    transport från K:A (plan A eller B??)
    vem hämtar maten
    bestämma bättre med sminkmänniskan
    mera dekorationer??
    Kommer syrenerna ha blommat ut?? Isf vad är plan B??
    musiklistor...

    Ja, allt detta kommer ju att lösa sig, men jag tycker att det är svårt att få till... Faaaan
    Har ni inte skickat in hindersprövningen ännu? VIll inte stressa dig ännu mer, men i all välmening tipsa om att lägga in den som prio 1 på listan, skatteverket kan ta ett par veckor på sig att skicka tillbaka den...
  • mikita

    Vi har också börjat bli lite oroliga för syrenerna...jäkla tidiga vår! Måste komma på en plan B, tipsa gärna om ni kommer på något.

  • Sackhina
    MrsT2011 skrev 2011-05-13 21:05:01 följande:
    Har ni inte skickat in hindersprövningen ännu? VIll inte stressa dig ännu mer, men i all välmening tipsa om att lägga in den som prio 1 på listan, skatteverket kan ta ett par veckor på sig att skicka tillbaka den...
    Nej, alltså det jag skrev är ju sånt som inte är fixat! Allt annat är klart! Hindersprövningen fick ju prästen när vi träffade henne!!
Svar på tråden 4e juni 2011