• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Tittski
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-28 10:07:44 följande:
    Oh hjälp, jag har inte sett det som 14 veckor utan som lite mer än 3 månader...Det känns lättare att hantera om jag tänker 3 månader....Hjälp!
    Jag räkna flera ggr och kom fram till 14 veckor..har dock inte drukit mitt kaffe än men får de till 14 veckor..jag har oxå tänkt som jaja de  är ju 3 månader kvar....men när man inser veckorna så känns de mera påtagligt...
  • Tittski
    4Juni2011 skrev 2011-02-28 10:18:21 följande:
    Tänker nog tvärtom, för mig så är 3 mån = 12 v. så blev överlycklig när jag nu fick 2 veckor till Skrattande
    Alltid skönt med extra tid... *ler* för mig försvinner 4 veckor då jag ska utomlands oxå...så jag har 10 veckor kvar.. =0S
  • 4Juni2011
    Tittski skrev 2011-02-28 11:20:59 följande:
    Alltid skönt med extra tid... *ler* för mig försvinner 4 veckor då jag ska utomlands oxå...så jag har 10 veckor kvar.. =0S
    Ja det gör det ju, men se det som en tid då du kan vila upp dig på...
    Jag har börjat renovera i vår tvättstuga då jag känner att jag behöver annat att tänka på...  Är nog en typisk bridezilla som måste ha stenkoll och allt ska vara fixat nu... Skrattande
  • prinsessanogrodan
    Tittski skrev 2011-02-28 11:19:38 följande:
    Jag räkna flera ggr och kom fram till 14 veckor..har dock inte drukit mitt kaffe än men får de till 14 veckor..jag har oxå tänkt som jaja de  är ju 3 månader kvar....men när man inser veckorna så känns de mera påtagligt...
    Det är just det, att det är mer påtagligt om jag tänker i veckor istf månader...då blir jag nervös och helt plötsligt känns det som att vi inte kommer hinna ha ha ha....

    Vi har detta kvar: beställa ring,träffa prästen,fixa mannens kläder, beställa tid hos frissan.beställa blommor, träffa fotografen för att bestämma tid och antal bilder etc, min klänning ska ändras lite så det blir väl ett par rundor hos sömmerskan,beställa placeringskort och festprogram, bestämma menyn och meddela antal gäster till Fredgagården , bestämma tårta, det är egentligen ingenting som är akut och den del kan jag göra på nätet (placeringskort tex)  men nu när jag ser allt jag skrivit så får jag panik och undrar hur vi ska hinna allt!

    Det känns som att det är så mycket som kräver tid (tid att träffa präst, tid att träffa fotograf etc....och jag har väldigt svårt att få gå ifrån jobbet och jobbar till efter 18 många dagar och efter 18 verkar det vara svårt för fotograf,präst,florist etc att kunna ses...jag blir så stressad av detta - just att jag kommer behöva gå ifrån jobbet...och att det ska tjatas på en trög motvillig chef (som är världens ungkarl och inte förstår ett dugg av att planera bröllop)
    Jag försökte förresten få beställa buketten häromdagen men floristen tyckte att vi skulle återkomma när det var ett par veckor kvar till bröllopet
  • 4Juni2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-28 11:51:01 följande:
    Det är just det, att det är mer påtagligt om jag tänker i veckor istf månader...då blir jag nervös och helt plötsligt känns det som att vi inte kommer hinna ha ha ha....

    Vi har detta kvar: beställa ring,träffa prästen,fixa mannens kläder, beställa tid hos frissan.beställa blommor, träffa fotografen för att bestämma tid och antal bilder etc, min klänning ska ändras lite så det blir väl ett par rundor hos sömmerskan,beställa placeringskort och festprogram, bestämma menyn och meddela antal gäster till Fredgagården , bestämma tårta, det är egentligen ingenting som är akut och den del kan jag göra på nätet (placeringskort tex)  men nu när jag ser allt jag skrivit så får jag panik och undrar hur vi ska hinna allt!

    Det känns som att det är så mycket som kräver tid (tid att träffa präst, tid att träffa fotograf etc....och jag har väldigt svårt att få gå ifrån jobbet och jobbar till efter 18 många dagar och efter 18 verkar det vara svårt för fotograf,präst,florist etc att kunna ses...jag blir så stressad av detta - just att jag kommer behöva gå ifrån jobbet...och att det ska tjatas på en trög motvillig chef (som är världens ungkarl och inte förstår ett dugg av att planera bröllop)
    Jag försökte förresten få beställa buketten häromdagen men floristen tyckte att vi skulle återkomma när det var ett par veckor kvar till bröllopet
    Ta det lugnt bara, ni hinner, jag har märkt att ju mer jag stressar upp migöver att det är kort tid kvar, dessto mindre får jag gjort, därför som jag påbörjat renoveringsprojekt...
    Jobbigt med motvillig chef.... Du kan inte träffa dem på helger? Vi har fått gjort så då båda två pendlar och inte är hemma förrän runt 6...
    Jaha vad konstigt, vår florist tyckte det var kanon att vi var ute i god tid så att han lättare kunde planera..
  • Tittski
    4Juni2011 skrev 2011-02-28 11:40:44 följande:
    Ja det gör det ju, men se det som en tid då du kan vila upp dig på...
    Jag har börjat renovera i vår tvättstuga då jag känner att jag behöver annat att tänka på...  Är nog en typisk bridezilla som måste ha stenkoll och allt ska vara fixat nu... Skrattande
    Ja jag försöker se de så...sen har jag en underbar tärna el har tre men min huvudtärna är underbar hon har sagt till mig skriva en lista bara på de som måste fixas när jag är borta...och vad hon måste se till att gubben gör, då dom är bästa vänner =0) 

    jag börjar faktiskt förstå detta med bridezilla, trodde aldrig detta om mig själva..men börjar förstå de hela *haha* 
  • Tittski
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-28 11:51:01 följande:
    Det är just det, att det är mer påtagligt om jag tänker i veckor istf månader...då blir jag nervös och helt plötsligt känns det som att vi inte kommer hinna ha ha ha....

    Vi har detta kvar: beställa ring,träffa prästen,fixa mannens kläder, beställa tid hos frissan.beställa blommor, träffa fotografen för att bestämma tid och antal bilder etc, min klänning ska ändras lite så det blir väl ett par rundor hos sömmerskan,beställa placeringskort och festprogram, bestämma menyn och meddela antal gäster till Fredgagården , bestämma tårta, det är egentligen ingenting som är akut och den del kan jag göra på nätet (placeringskort tex)  men nu när jag ser allt jag skrivit så får jag panik och undrar hur vi ska hinna allt!

    Det känns som att det är så mycket som kräver tid (tid att träffa präst, tid att träffa fotograf etc....och jag har väldigt svårt att få gå ifrån jobbet och jobbar till efter 18 många dagar och efter 18 verkar det vara svårt för fotograf,präst,florist etc att kunna ses...jag blir så stressad av detta - just att jag kommer behöva gå ifrån jobbet...och att det ska tjatas på en trög motvillig chef (som är världens ungkarl och inte förstår ett dugg av att planera bröllop)
    Jag försökte förresten få beställa buketten häromdagen men floristen tyckte att vi skulle återkomma när det var ett par veckor kvar till bröllopet
    Du jobbar inte på flex då att du kan jobba in en ef? Sen känner jag att jag stressar upp mig men tänker jag efter tar allt som är kvar inte alls långtid men man stressar upp sig ändå lixom....

    Vi har kvar en del med,, fixa maten, brudbuketten, min klänning, prata med präst, fixa tält, tid hos frissan, bara med stället där vi ska ha festen..ja de är mera..men skriver jag allt blir jag bara stressad *hehe* 
  • prinsessanogrodan
    Tittski skrev 2011-02-28 16:05:08 följande:
    Du jobbar inte på flex då att du kan jobba in en ef? Sen känner jag att jag stressar upp mig men tänker jag efter tar allt som är kvar inte alls långtid men man stressar upp sig ändå lixom....

    Vi har kvar en del med,, fixa maten, brudbuketten, min klänning, prata med präst, fixa tält, tid hos frissan, bara med stället där vi ska ha festen..ja de är mera..men skriver jag allt blir jag bara stressad *hehe* 
    Nä det är just det, vi har inte flex på mitt jobb,verksamheten är en sådan så det måste planeras in i minsta kvart och flex fick dom ta bort då det inte fungerade. De som planerar verksamheten måste kunna lita på att det finns ett visst antal personer i verksamheten, som sagt ner till minsta kvart...Supertrist just i såna här lägen
  • nsdtr

    ja tusan,,nu är det verkligen inte långt kvar :) det jag har mest panik över är 2 saker,, det ena är att min tärna råka bli gravid o ska ha i april,,så vi kan inte leta klänning förräns efter det,,det andra är att jag håller på att rimma på alla gästerna har kommit halvvägs men nu är det tvärstopp,,kommer ingenstans:( håller på att leta kostym till barnen men lindex va inte så rolig,,men vill heller inte slänga ut tusenlappar på deras kläder,, någon som har tips???

  • prinsessanogrodan

    Åh herregud hur ska jag klara av vigseln utan att börja storgråta? Satt nu och tittade på gudstjänstordningen för vigsel på svenska kyrkans sida....och började storgråta av lycka
     Som att det var först nu jag fattade att vi ska gifta oss, att det är VI, jag och sambon, som ska stå där framme vid altaret och gifta oss
    Oj oj oj jag kommer gråta när vi går in i kyrkan, kommer inte kunna titta på min mamma, moster, syster eller svärmor eller min tärna (hon kommer gråta så fort musiken börjar, det vet jag, vi var på en kompis bröllop för ett par år sedan och så fort musiken började så grät vi bägge två....) Hur ska det gå till? Jag gråter ju nu, hemma framför datorn

Svar på tråden 4e juni 2011