• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • Sebastiána

I går nämnde jag för min BM att det är tre månader kvar bara... och nu börjar han bli lite stressad också, men bara lite.

• Matilda Bäcker
    Sebastiána skrev 2011-03-05 23:09:56 följande:
    Vi tänker satsa på en mysig morgon dagen efter bröllopet istället. Jag hoppas att min BM gör något åt sin snarkning i alla fall den natten, annars kommer jag att ha mycket mörka ringar under ögonen dagen efter).
    Hehe ja om det inte blir nåt "hanky panky" på bröllopsnatten är ju det minsta man kan begära en snarkfri natt med god sömn Tungan ute
  • Matilda Bäcker
    Tittski skrev 2011-03-05 22:57:57 följande:
    De låter jättefint verkligen =0) de är skönt när man verkligen hittat sin stil i bröllops djungeln....!! vadd ska ni ha för stil och vilka färger har ni?? =0)
    Aprikos och vitt är vårt färgtema, plus att det kommer vara lite ljusgula rosor i buketten utöver aprikosa rosor och vit lisianthus. Och så lite brudslöja och murgröna också Glad
    Älskar färgen aprikos och jag tycker det passar både mig och sambon för vi är så mörkhåriga. Blir en snygg brytning liksom! Men det har varit ett helsike rent utsagt att få tag på grejer som hör till färgtemat. Alla har sin egen syn på vad aprikos är för nåt och jag har fått se allt från det rosaste rosa till det orangeaste orangea. Inte många som fattar att det är aprikos jag vill ha Tungan ute Man blir ju bridezilla för mindre liksom Tungan ute
  • prinsessanogrodan
    Tittski skrev 2011-03-05 22:57:57 följande:
    De låter jättefint verkligen =0) de är skönt när man verkligen hittat sin stil i bröllops djungeln....!! vadd ska ni ha för stil och vilka färger har ni?? =0)
    Vårt färgtema är blått,rött och vitt och det ska vara ett avslappnat försommar-bröllop....Vi gifter oss i en kyrka som är delvis insprängd i ett berg och har middag i en lokal vid vattnet och jag ska ha blommor i håret...Tanken är att det ska vara "typiskt svensk försommar" med psalmer som "Den blomstertid nu kommer" och med den där känslan man har i början av sommaren...hoppet om en fantasiskt sommar med fint väder, underbar grönska och att hinna vara ute i skog och mark så mycket som möjligt....(lite som på skolavslutningarna när man var yngre...man kände att hela sommaren låg framför en, årets bästa tid låg framför en...VÅR bästa tid i livet-att vara gifta med varandra resten av livet, ligger ju framför oss etfer bröllopet ) Vi tycker om att vara ute i skog och mark, har sommarstuga,plockar mycket bär och svamp,fjällvandrar...ja ni fattar...vi är frilufts-friskusar
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-06 10:40:23 följande:
    Vårt färgtema är blått,rött och vitt och det ska vara ett avslappnat försommar-bröllop....Vi gifter oss i en kyrka som är delvis insprängd i ett berg och har middag i en lokal vid vattnet och jag ska ha blommor i håret...Tanken är att det ska vara "typiskt svensk försommar" med psalmer som "Den blomstertid nu kommer" och med den där känslan man har i början av sommaren...hoppet om en fantasiskt sommar med fint väder, underbar grönska och att hinna vara ute i skog och mark så mycket som möjligt....(lite som på skolavslutningarna när man var yngre...man kände att hela sommaren låg framför en, årets bästa tid låg framför en...VÅR bästa tid i livet-att vara gifta med varandra resten av livet, ligger ju framför oss etfer bröllopet ) Vi tycker om att vara ute i skog och mark, har sommarstuga,plockar mycket bär och svamp,fjällvandrar...ja ni fattar...vi är frilufts-friskusar
    Ja men eller hur! Början av juni är den bästa tiden på hela året, naturen strålar i ljusgrönt, det börjar bli varmt på riktigt och inte så förrädiskt som i maj, hela sommaren ligger framför en och man känner sig (precis som du säger) som ett barn på skolavslutningen! Så det var den främsta anledningen till att vi valde denna dag, sen är det mina föräldrars bröllopsdag också vilket känns jättemysigt. Perfekt att det råkade vara en lördag 2011! Glad

Lustigt hur det kan lösa sig med lokaler också, innan jag friade var jag helt inställd på ett bröllop på landet, men min kärlek är ett riktigt maskrosbarn och hade som främsta önskemål att vi skulle gifta oss inne i stan. Däremot hade han inget emot mitt förslag om ett romantiskt kyrkbröllop! (Han har länge tänkt gå ur svenska kyrkan.) Så nu blir det en kyrka utan kyrkogård, inbäddad i en egen liten park med vacker rhodondendron utanför kyrkporten, samt fest på en restaurang vid stora dammen i göteborgs största park, slottsskogen. Vi är båda grymt nöjda med upplägget! Glad
  • Tittski
    Sebastiána skrev 2011-03-05 23:09:56 följande:
    Vi tänker satsa på en mysig morgon dagen efter bröllopet istället. Jag hoppas att min BM gör något åt sin snarkning i alla fall den natten, annars kommer jag att ha mycket mörka ringar under ögonen dagen efter).
    de finns ett jättebra skum man köper på apoteket som funkar, de brukar min sambo och mamma använda när de blir för mycket snarkningar =0) Ett tips =)
  • Tittski
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-06 09:16:23 följande:
    Aprikos och vitt är vårt färgtema, plus att det kommer vara lite ljusgula rosor i buketten utöver aprikosa rosor och vit lisianthus. Och så lite brudslöja och murgröna också Glad
    Älskar färgen aprikos och jag tycker det passar både mig och sambon för vi är så mörkhåriga. Blir en snygg brytning liksom! Men det har varit ett helsike rent utsagt att få tag på grejer som hör till färgtemat. Alla har sin egen syn på vad aprikos är för nåt och jag har fått se allt från det rosaste rosa till det orangeaste orangea. Inte många som fattar att det är aprikos jag vill ha Tungan ute Man blir ju bridezilla för mindre liksom Tungan ute
    Jag googla faktiskt aprikos för att få fram en färg men fick fram rätt många nyanser *ler* de va väldigt många nyanser på en färg lixom...är man lite mörkar är de en väldigt fin färg, jag som är vitare än vitast skulle ede se märkligt ut *hehe* Hur ska de se ut på festen då? =)
  • Tittski
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-06 10:40:23 följande:
    Låter som ett jätte mysigt bröllop hur många kommer ni bli ca? =) Vad ska du ha för blommor i håret jag funderar på att köpa spännen med blommor på..vita blommor då jag har svart hår =) kyrkan låter helt otrolig faktiskt!! Vart ska ni gifta er? =) Kommer bli ett jätte mysigt bröllop är jag helt övertygad om, och låter så enkelt och fint lixom =0) 
    jag försökte igår att få min m2b att börja inse att de är bara 3 månader kvar...hans svar va bara .-jaja långt kvar ju....shit att ha de lugnet...min är oxå sån att allt är fint jag föreslår och jag skulle se bra ut hur jag än såg ut typ..och att alltlöser sig.. *Ler* 
  • Matilda Bäcker
    Tittski skrev 2011-03-06 13:36:46 följande:
    Jag googla faktiskt aprikos för att få fram en färg men fick fram rätt många nyanser *ler* de va väldigt många nyanser på en färg lixom...är man lite mörkar är de en väldigt fin färg, jag som är vitare än vitast skulle ede se märkligt ut *hehe* Hur ska de se ut på festen då? =)
    Hehe jag vet, det är det jag menar. Jag har så självklar bild i mitt huvud vad jag menar med aprikos, tycker det är dumt att inte alla andra fattar vad jag menar Tungan ute

På festen kommer dukar och porslin och allt vara i vitt, sedan kommer blomsterarrangemangen och ljusen gå i aprikost. Enkelt och snyggt ska det va! Framförallt enkelt, det är, utöver aprikost, temat för hela bröllopet tror jag. Vi är väldigt enkla människor så klänningen är enkel, ringen är enkel, håret kommer bli enkelt. Enkelt, men vackert, det är mottot! Glad
  • Myskulla

Idag var vi iväg och smakade bröllopstårtor, det kommer bli riktigt gott, med svartvinbär och päron, sen ska de täcka tårtan med grönt ochså röda rosor på, i en båge-ställning för 4 tårtor.

De verkade tycka det skulle bli spännande själva, och priset är 38 kr/person, så det priset gillar jag.

Vi fick smaka olika smaker i små plastburkar, jag hade trott att de skulle baka upp olika tårtor, men man har ju alla sina olika tankar innan man kommer dit.

Sen det som blev över i dessa små burkar fick vi ta med hem, så nu har vi lite kvar att smaka i kylskåpet =) 

Svar på tråden 4e juni 2011