prinsessanogrodan skrev 2011-03-06 10:40:23 följande:
Vårt färgtema är blått,rött och vitt och det ska vara ett avslappnat försommar-bröllop....Vi gifter oss i en kyrka som är delvis insprängd i ett berg och har middag i en lokal vid vattnet och jag ska ha blommor i håret...Tanken är att det ska vara "typiskt svensk försommar" med psalmer som "Den blomstertid nu kommer" och med den där känslan man har i början av sommaren...hoppet om en fantasiskt sommar med fint väder, underbar grönska och att hinna vara ute i skog och mark så mycket som möjligt....(lite som på skolavslutningarna när man var yngre...man kände att hela sommaren låg framför en, årets bästa tid låg framför en...VÅR bästa tid i livet-att vara gifta med varandra resten av livet, ligger ju framför oss etfer bröllopet

) Vi tycker om att vara ute i skog och mark, har sommarstuga,plockar mycket bär och svamp,fjällvandrar...ja ni fattar...vi är frilufts-friskusar

Ja men eller hur! Början av juni är den bästa tiden på hela året, naturen strålar i ljusgrönt, det börjar bli varmt på riktigt och inte så förrädiskt som i maj, hela sommaren ligger framför en och man känner sig (precis som du säger) som ett barn på skolavslutningen! Så det var den främsta anledningen till att vi valde denna dag, sen är det mina föräldrars bröllopsdag också vilket känns jättemysigt. Perfekt att det råkade vara en lördag 2011!
Lustigt hur det kan lösa sig med lokaler också, innan jag friade var jag helt inställd på ett bröllop på landet, men min kärlek är ett riktigt maskrosbarn och hade som främsta önskemål att vi skulle gifta oss inne i stan. Däremot hade han inget emot mitt förslag om ett romantiskt kyrkbröllop! (Han har länge tänkt gå ur svenska kyrkan.) Så nu blir det en kyrka utan kyrkogård, inbäddad i en egen liten park med vacker rhodondendron utanför kyrkporten, samt fest på en restaurang vid stora dammen i göteborgs största park, slottsskogen. Vi är båda grymt nöjda med upplägget!