• vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Pinkgrape
    vinterbrud81 - Jag tycker klänningen låter jättefin och om du känner dig så vacker i den, så är det nog din klänning :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lucky Heart
    vinterbrud81 skrev 2011-07-12 23:31:02 följande:
    Det är en axelbandslös klänning med ett band som är lite cremefärgat i midjan. Sen är det broderat blommor på som börjar på överdelen och rinner som ut på kjolen. Över kjolen så är det ett tunnt genomskinligt tyg som ger en vintrig känsla. Svårt att förklara, men den är bra mycket finare än den låter på min beskrivning
    Vill inte lägga ut nån bild i nuläget när jag inte bestämt mig + att det ev. finns folk som ska på vårat bröllop som läser denna tråd. Vill försöka hålla klänningen hemlig för gästerna
    Åh, den låter ju jättefin!
    Förstår om du inte vill lägga ut en bild på den.
    Vet inte om jag har läst det tidigare, men när gifter ni er?
  • vinterbrud81

    Lucky Heart: Vi gifter oss 11-11-11 så det är fortfarande 4 månader bort. Hade tänkt börja kolla på klänningar nästa vecka, men när jag råkade vara i Piteå så sprang jag in på Cinderella strax innan stängning bara för att reka, och där var den.

  • vinterbrud81
    Pinkgrape skrev 2011-07-13 11:16:45 följande:
    vinterbrud81 - Jag tycker klänningen låter jättefin och om du känner dig så vacker i den, så är det nog din klänning :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja jag blir mer och mer kär i klänningen så den är nog rätt för mig. Nu blev det så mycker mera verkligt, när klänningen är klar. Ska bara få klart festlokalen nu, hade tänkt aurum, men vi ska kolla upp scandic och statt också innan vi bestämmer nåt definitivt. På scandic var dom jättetrevliga när jag ringde, så vi får väl se efter vi varit dit och rekat.
  • Pinkgrape
    vinterbrud81 skrev 2011-07-13 15:51:58 följande:
    Ja jag blir mer och mer kär i klänningen så den är nog rätt för mig. Nu blev det så mycker mera verkligt, när klänningen är klar. Ska bara få klart festlokalen nu, hade tänkt aurum, men vi ska kolla upp scandic och statt också innan vi bestämmer nåt definitivt. På scandic var dom jättetrevliga när jag ringde, så vi får väl se efter vi varit dit och rekat.
    Hehe jag tycker fortfarande inte att det känns verkligt och vi har allt klart förutom småfix :P

    Vart har plats för bröllopsfester på Scandic? Är det där nere i restaurangen eller vad det nu är? Vi valde bort Statt, för ja, det är ju lite byggarbetsplats nu :P Aurum fick det bli för oss och jag hoppas innerligt att det blir bra :D Vad har de för priser på Scandic och Statt?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • alf

    Aurum är lite dyrare än Scandic. Aurum har gräsyta vilket är skönt om nu vädret tillåter medans Scandic har mer plats. Men allt är ju förhandlingssbart.. Vill man ha liveband rekommenderar jag nog Scandic. Vet inte om jag missade hur många gäster ni bjudit.. Nordanågården slår annars det mesta i prisväg men är ni inte så många så hör med hotell Victoria. Familjen har tidigare ägt restaurang M/S Norway och kan verkligen sin sak. Lycka till

  • alf

    Ps de enda lokalerna annars jag känner till är Nyhamnsgården, Old fellows, den vad den nu heter på Seminariegatan brevid tandläkaren och så alla skolor förstås..

  • vinterbrud81

    Vi har inte varit på och kollat på varken scandic eller statt än, men vi har fått en offert från scandic och då skulle festen hållas i en av restaurangerna, och menyförslaget var buffé med röding och renstek som huvudrätt det gick på 490 kronor per person, men då antar jag att "lokalhyra" är med i det priset också. Dock kommer vi inte att servera renstek på vårat bröllop eftersom min m2b inte är så förtjust i detta.  
    Scandic känns inte helt rätt, men vi ska fara och kolla iaf. Då kan vi bestämma efteråt, kan ju vara helt rätt också när vi varit och kikat.

    Nu till en annan sak. Jag var och hämtade hem min klänning idag. Så nu hänger den i sovrummet och är vacker. Dock skulle jag behövt en förvaringspåse som är minst 180 cm lång. Gärna med dragkedja så man får stänga igen runt omkring hela klänningen. Någon som vet var man kan hitta en sån? På Clas Ohlson fanns dom som var 150 cm långa, dom var 180 cm hade utgått ur sortimentet.

  • Pinkgrape

    Jag tycker själv att Aurum är lite dyrt. 5000kr i lokalhyra och sedan 3-rätters från 350kr/person och uppåt. Då ingår ju inte dryck i det heller. Vi valde dock det alternativet, för vi tycker det är skönt att slippa göra något själva. Det dukar ju och fixar sånt, även städningen. Det antar jag ju självklart att de gör på tex Scandic också :)

    Hur känns det då vinterbrud81, blir klänningen bra? :) Jag har tyvärr ingen aning om var det kan ha såna. Maxi eller Coop kanske? Alternativt någon klädaffär?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Skelleftebrudar 2011