• vinterbrud81

Skelleftebrudar 2011

Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

• Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Pinkgrape

Nu har vi bokat Aurum och det känns verkligen toppen! :D

Inte alls så dyrt som vi hade trott och vi tycker faktiskt att vi får mycket för pengarna + att det blir väldigt liten arbetsinsats eftersom de gör allt åt en :) Att vi ens funderade på något annat :P haha

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-29 18:44:46 följande:
    Va kul! skönt att det känns bra

vad kostade det att vara på aurum? 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Ja, nu slipper man tänka på det mer och äntligen går att skicka ut inbjudningarna :)

Det kostar 5000kr att hyra lokalen, men då gör dom ju allt. Alltså dukar, plockar bort och städar. Det ingår också blommor till borden, dukar, ljus.. ja, allt sånt. Sedan beror det lite på vad man väljer för mat, men vi kommer ha trerätters som kostar 350kr/kuvert + dricka till då. Sen kommer vi ha brudskål, 50kr/glas och bröllopstårtan tar vi med själva, kaffe till den 25kr/person och vickning sen ca 50kr/person. De har ju bar där också, så gästerna får under kvällen köpa sitt eget dricka där. Alkoholfritt bjuder vi på.

Det enda vi behöver göra är att dyka upp och fixa bordsplaceringen. Känns väldigt skönt faktiskt.
  • J och J

verkligen skönt att slippa göra allt själva eller hitta nån som vill göra det åt en =)

kul att ni kunde va där ni ville vara också 

• ElMac
     Om det är någon skelleftebo som fortfarande inte hittat sin klänning så funderar jag på att sälja min. Skicka ett meddelande så får ni veta mera och fler bilder. På min sida finns en länk där ni kan se klänningen på kort från festen. 
  • linnis83

Idag har vi varit och betalat våra ringar som vi beställde i vintras. Dyyyyrt, men känns skönt att ha det gjort i alla fall. Skulle komma den 25/5! = ) Måste nog vänta med att hämta dom, kommer inte kunna hålla mig från att prova hela tiden.... = )

Vi har även varit och provat kläder på sambon. Vi hade inte alls samma syn på vad som var snyggt tydligen. Han ville absolut inte ha samma färg på byxorna som jaquetten och helst ville han ha de hemska randiga byxorna som tydligen hör till... Men där satte jag stopp. = ) Kan sträcka mig till olika nyanser av grått på jacka och byxa, men randigt...!?
    Tur att jag har bra pli på honom, han verkar gå med på den kompromissen. Flört

Börjar känna mig stressad nu med mindre än 3 månader kvar....

Hur går det för er andra?

• Pinkgrape

För oss går det rätt bra :) Förutom att alla tre av våra tilltänkta solister har hoppat av, kul kul. Så nu lutar det åt att det inte blir någon sång i kyrkan, för vi har definitivt inte utrymme i vår budget för att betala någon som ska sjunga. Nåja.. det borde väl gå bra ändå, men det känns väldigt trist.

Vi beställde nya ringar i veckan. I silver. En slät 6mm till min blivande och en slät 4mm och en med stenar 2mm till mig. Gravyr "Vi mot världen". Efter två dagar var de hemma och vi är mycket nöjda :) Mina är något stora, men det hinner vi åtgärda senare.

Här är mina, taget med en mobilkamera, men jag ville ju föreviga första provningen :P haha

Inbjudningarna är beställda och kommer till veckan, vilket känns otroligt skönt, då det är hög tid att skicka ut dom.

• linnis83

Pinkgrape: Skönt att det har vänt för er! Och jättefina ringar! Men visst hade du köpt en annan?
    Jag ska ha Schalins Capella (min profilbild) som vigselring, 6 mm. Vi köper även nya förlovningsringar, då våra är i silver och rätt klumpiga och svåra att matcha med nåt annat... Så jag får en 4 mm slät som matchar Capellan, och älsklingen får en bredare, tror den var 7-8 mm eller nåt, fast en lite kraftigare modell än min. Blir jättefint men som sagt inte gratis... Men är ju egenligen det enda man kommer ha kvar länge så känns okej att lägga mycket pengar på en sån sak tycker jag.

Tråkigt med era solister... Vi fick tag på en till slut, men det är svårt när man inte känner nån som kan ställa upp. Vill ju inte köpa grisen i säcken heller...

Har du kollat med kyrkan om dom kan ge tips? Vi gifter oss ju i Landskyrkan och jag har mailat med 2 musiker där som båda kunde tipsa om folk. Du kan även kolla med Musikskolan, de kan ha sångelever som ställer upp för en  billig penning säkert. = )

Vi har bokat en tjej som heter Magdalena Hettinger (har sjungit nationalsången på hockeyn bl.a.) och hon ville bara ha 500:- för att ställa upp, tokbra!

• Pinkgrape

Haha jo, både jag och min blivande hade köpt varsin annan ring. Vi valde dock att köpa nya, som vi trivs bättre med :)

Det låter verkligen jättefint, men kan tänka mig att det inte helt gratis :P Men känner man att det är värt pengarna, så ska man ju absolut satsa på det :)

Ja, det känns lite trist. Vi har bara fått ett tips och, inte för att jag är kräsen egentligen, men den människan var verkligen inte värd pengen som den ville ha för att ställa upp. Har dock fått tips om en annan tjej nu som jag kontaktat och hoppas på det bästa :)

Oj, 500kr var ju verkligen rätt prisklass :D

• J och J
    Pinkgrape skrev 2011-05-07 16:23:30 följande:
    För oss går det rätt bra :) Förutom att alla tre av våra tilltänkta solister har hoppat av, kul kul. Så nu lutar det åt att det inte blir någon sång i kyrkan, för vi har definitivt inte utrymme i vår budget för att betala någon som ska sjunga. Nåja.. det borde väl gå bra ändå, men det känns väldigt trist.

Vi beställde nya ringar i veckan. I silver. En slät 6mm till min blivande och en slät 4mm och en med stenar 2mm till mig. Gravyr "Vi mot världen". Efter två dagar var de hemma och vi är mycket nöjda :) Mina är något stora, men det hinner vi åtgärda senare.

Här är mina, taget med en mobilkamera, men jag ville ju föreviga första provningen :P haha

Inbjudningarna är beställda och kommer till veckan, vilket känns otroligt skönt, då det är hög tid att skicka ut dom.

det ser ut som att vi nästan har samma ringar =D
Svar på tråden Skelleftebrudar 2011